Sivu 1/1
HDJ 80 käyttökokemuksia.
Lähetetty: Su Kesä 10, 2007 8:41 pm
Kirjoittaja Landman
Tuli hankittua HJ:n tilalle HDJ 80 vm.-91 ajomäärä 234000 km,joten tässä alkuun muutama kysymys. Tyhjäkäynnin automaattinen kierrosten nostosysteemi kylmäkäynnistyksen jälkeen ei luultavasti toimi,joten tyhjäkäynti ontuu käynnistyksen jälkeen,onkohan kellään tietoa onko isokin remontti? Toinen juttu on etuperän lievä ujellus kannattaako vielä tehdä mitään,jos ääni ei muuten häiritse? Muutenkin käyttökokemukset kiinnostavat.
Lähetetty: Su Kesä 10, 2007 9:46 pm
Kirjoittaja hj60
Nuo ujeltavat perät on yleensä aina semmosia, että mitä aikasemmin remppaat sitä halvemmalla pääset. Tosin HDJ:n etuperän kohdalla ei taida halvalla päästä, valitettavasti.
Lähetetty: Ti Kesä 12, 2007 8:31 am
Kirjoittaja hector
Ujellus voi tulla myös pyöränlaakereista. Nosta pyörä ilmaan ja ravistele, mulla oli pirusti klapia vaikka rengas maassa ei tuntunut juuri mitään. Ja hiljaisemmaksi tuli.
Mutta jos etuperässä vika, niin todellakin ajoissa kannattaa aloittaa remppa.
Lähetetty: To Kesä 14, 2007 5:00 pm
Kirjoittaja Landman
Ujellus etuperässä häipyi Mudterrainien rengasmelun taakse lähes kokonaan vaihdettuani sellaiset alle,joten perä saanee ujeltaa toistaiseksi,ellei siinä ole mitään äkkihajoamisen riskiä? Kiertokangen laakeritkin tuli jo vaihdettua Erikasi OY:lla ja OME:n alustan vaihdoin myös,joten toivottavasti ei tarvitse mitään isompaa remonttia heti tehdä. Käyttäjien kokemuksia HDJ:sta olisi mielenkiintoista saada palstalle lisää.

Lähetetty: Pe Kesä 15, 2007 9:20 pm
Kirjoittaja pulu
no aineki maastos tollai etenee kohtuu hyvin ellei ole sit suota tai sika upottavaa,tai menee se sielläki ku muistaa pitää kaasun pohjas tai mennä vauhdilla,ja sit kyl kannattaa panostaa kunnon vinssiin et saa ton mammutin ylös pehmeistä paikoist.muuten on kyl hyvä safari auto on tilaa ja voimaa!
Lähetetty: Ma Kesä 18, 2007 8:19 pm
Kirjoittaja Landman
Kiertokangen laakereiden vaihto ei muuten tälläkään ajomäärällä ollut turhaa,koska kolmessa liuskassa oli selvästi havaittavaa kuoppaantumista,joista yhdessä oikein syvä "kraateri".HDJ on suomalaisen palokunnan entinen johtoauto,joten ajomäärä varmaan pitää paikkansa.