LJ-70 irroittaa paikat hampaista...
Valvoja: Käyttäjä
LJ-70 irroittaa paikat hampaista...
no niiin,autolla ei voi ajaa nelosvaihteella alle kakstuhatta kierrosta myllyssä,siis viittäkymppiä ajetaan kolmosella.vika on mahdoton tärinä,resonanssi jota ei kärsi kuunnella.kartaani mielestäni kunnossa,vaihteiston gummityynyn vaihdoin,eipä auttanut.vielä vakiorenkaat alla mut tallissa odottaa 235/75-16 renkaat,epäilen että tuo "vika"vaan lisääntyy kun välitykset muuttuu
moi. mun auto on ihan samanlainen täristelijä.aina tuntuu kuin olisi liian iso vaihde päällä. kierroksilla 1700- 2100. vanha moottori täris. sitten vaihdoin koko moottorin uuteen vanhaan mutta laitoin syöttöpumpun vanhasta ja suuttimet. tärinä senkun jatkuu. ainoa vähän järkevä selitys löytyi kun mittasin puristukset koneesta 1-3 syl. oli muistaakseni n.24kg.mutta nelonen vain 17-18 kg. jos tällainen puristuspaine ero aiheuttaa sen tärisevän käynnin. sanokaa viisaammat. jo 8 vuotta täristellyt ja kaikki mahdolliset kumit ja puslat vaihdettu.
t.jp
t.jp
Kuulostais siltä että ruiskutusennakko on hiukan pielessä...kone ikään ku potkii hiukan takaisin tietyilla kierroksilla. Kokeilkaas väjän siirtää ruiskutusta myöhäsemmälle josko auttaa...ihan vähäsen ekaks.
"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
se tärinä on moottorin kierroksista johtuvaa millä vaihteella vaan. ei siihen vaikuta perät tai muutkaan. kardaanin tärinät voi tulla vetopyörästön laakereista.ehkä. mulla 80+ nopeuksissa alamäessä kun hellää kaasua niin alkaa taas toisellainen jurina. se voi tulla perän väljistä laakereista. pinioni kyllä heiluu munkin autossa.
t.jp
t.jp
kun kojetaulussa syttyy vihreä valo on ahtopainetta n.0.2kg sillä paineella ei vielä tapahdu mitään.
mutta kun mulla on tässä" uudessa "koneessa vanhan täristäjän syöttöpumppu ja sitähän ei ole tarkistettu penkissä . suuttimet on tehty joitakin vuosia sitte jotta ne pitäis toimia. jospa toi pumppu sekoilee alakierroksilla ? pitäisiköhän viedä toinen pumppu dieselliikkeeseen tarkistukseen. ja vaihtaa vielä kerran pumppua. syöttöpumpun ajoituksen merkit ei välttämättä täsmää, kun ovat eri koneista. jos syöttö on myöhäsellä niin ainakin mun kone yskii tyhjäkäynnillä.ja siitä mä oon kääntänyt vähän aikasemmalle.
t.jp
mutta kun mulla on tässä" uudessa "koneessa vanhan täristäjän syöttöpumppu ja sitähän ei ole tarkistettu penkissä . suuttimet on tehty joitakin vuosia sitte jotta ne pitäis toimia. jospa toi pumppu sekoilee alakierroksilla ? pitäisiköhän viedä toinen pumppu dieselliikkeeseen tarkistukseen. ja vaihtaa vielä kerran pumppua. syöttöpumpun ajoituksen merkit ei välttämättä täsmää, kun ovat eri koneista. jos syöttö on myöhäsellä niin ainakin mun kone yskii tyhjäkäynnillä.ja siitä mä oon kääntänyt vähän aikasemmalle.

t.jp




"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
no, huh huh. eihän tää nyt sentään mitään avaruusteknologiaa ole.
ton mukaan turboakaan ei saa laakeroida kotona. laakeri ja tiivistesarja kun maksaa vähän toista sataa niin turbohuolto ottaa hommasta yli 500e
eikä tee muuta kuin lasikuulapuhaltaa sen murikan.
sekin homma on tehty meillä kotona .
t.jp
ton mukaan turboakaan ei saa laakeroida kotona. laakeri ja tiivistesarja kun maksaa vähän toista sataa niin turbohuolto ottaa hommasta yli 500e
eikä tee muuta kuin lasikuulapuhaltaa sen murikan.

t.jp
joo. kyllä siellä sisällä on paljon tavaraa.laakeria hiilitiivistettä "männänrengasta" ym katsoppa
www.turbointernational.com löytyy kaikki mitä tarvit.
myös suomessa on ton firman edustus. 0400 421194 matti pinnioja.
ei tarvi ostaa turbohuollon hinnoilla.!
kaikessa , minkä voi tehdä itse säästää monta sataa euroa.
t.jp
www.turbointernational.com löytyy kaikki mitä tarvit.
myös suomessa on ton firman edustus. 0400 421194 matti pinnioja.
ei tarvi ostaa turbohuollon hinnoilla.!
kaikessa , minkä voi tehdä itse säästää monta sataa euroa.
t.jp