Kuva Kuva

Vinssin virittelyä?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Vinssin virittelyä?

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Nyt kun tuo vinssi on tuossa pöydällä stefojen uusintaa ja muuta herkistelyä varten, niin kysynkin että minkälaisia virityksiä olette tehneet/nähneet tehdyn noihinTojon mekaanisiin vinsseihin? Rasvanippojen lisäilystä olen kuullut puhuttavan, mihin ja mitä kautta? Jotain ajatuksia itellä jo on, mutta vinkkejä kuunnellaan mielenkiinnolla.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

moi! vaseliinia kaipaavat paikat on siellä lukitus vivun puolella,olen nähnyt sen pääakselin rasvanipan laitetun siihen runkokappaleen alapinnalle.
omiihin en ole kerennyt laittaa nippaa kun ei ole ollut nipan kierteille sopivaa kierretappia.
myös sen käyttö/vaihdevivun akseli tuntuu noissa jumittavan ja haittaavan sen jarrupalan oikeaa toimintaa.
myös cros4wd myy pto korjaus laippaa jonka voi asentaa sinne ennenkuin on korvat poikki jo rankassa käytössä.
sitten tietysti rakennelmat mitkä pakottaa vaijerin aina kelalle,ettei pääse väliin ja vedä käyttövipua solmuun.
se takimmainen kulmarauta on kanssa mielestäni heikko lenkki jonka tuen omassa bj:ssä ainakin kahdesta kohtaa auton runkoon ettei riko vetäessä vinssin kiinitys korvia.
lisätkää jos jotakin unohtui.
ai niin kun vinssi osina niin myös se orkkis sokan reikä kannataa porata 6mm.
ai niin ja jos vinssiä käyttää takavinssinä niin kannattaa laittaa semmoinen vaijeria jousikuorvalla painava väsäys myös sinne miksie myös olis hyvä etuvinssissä.
laitoin kuvan mun profiiliin ps comissa en nyt ala linkittämääm kun täytyy lähtä pajottamaan.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ehdottomasti pitää olla se vaijeria ohjaava "laippa"muuten tulos
on tämä javoin vakuuttaa ettei naurattanu :!: http://www.petrisimolin.net/gallery/ind ... jpg&lite=1
T.Ipe64
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Just noita akselin puslaa ja kytkinvivun akselia ajattelin rasvanipalla tuikata. Ja nuo ohjarilevyt on hyvä idea, oon jossain nähny kuvan moisista. Kovin rankkoja virityksiä en aikonu vielä tehä, katotaan nyt miten se alkaa pelittää mun käytössä/vaatimuksissa, kun mun offaus on vielä aika kevyttä.

Miksi alapintaan se akselin nippa, lialta suojaamisen vuoksiko? Helpompi ois rasvata jos se on siinä päällä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

se vinssin runkokappale on vahvempi sieltä alapuolelta,yläpuolella tulee hypittyy kun rassaa esim konehuoneessa jotakin.
seurauksena nippa poikki tai vaseliinit kengänpohjassa ja eteisen matolla :)
joo semmoset ohjuri laipat niihin "sankoihin" sen sangan ja kelanväliin vinssin yläpuolelle mikä pakottaa sen vaijerin kelalle.
myöskin sinne takimmaisen kulmaraudan kuhdalle kanssa ettei se vaijeri pääse väliin sieltäkään.
noi kannattaa tehdä huolella tosi lähelle sitä kelaa ettei se vaijeri tosiaankaan pääse sieltä välistä kelan ulkopuolelle sumppautumaan.
tossa kuva siitä vaijeria painavasta ohjurista mikä lie nyt tolle oikea nimi.
http://www.petrisimolin.net/gallery/dat ... nssiin.jpg
ja tossa näkyy noi sankoihin hitsatut ohjurit,huom sangat eivät ole paikoillaan oikein taitaa olla meneillään toi puskurin teko(vinssin etummainen kulmarauta on jätetty kokonaan pois taipuilemasta eli vinssi kiinitetään suoraan tohon puskuriin mikä ei luultavasti notku ja riko vinssin kiinike korvia)
http://www.petrisimolin.net/gallery/dat ... MG0037.JPG
hups unohtu sinne takimmaiseen kulmarautaan saa kätevästi ohjurin kun ottaa hiukan vinssinkelaa leveämmän pyöröteräs tangon ja tekee siihen hahlot kelan päätyjen kohdalle rälläkän kivisellä hiomalaikalla.
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

jjtp:lle sen verran kierteistä, että rasvanipan kierre 1/4" on niin
lähellä 6mm, voi huoletta käyttää kyseistä kierretappia?
Vinssin vaihteistoa (mato pyörä) avattaessa, kannattaa päätylaippojen asento merkata, koska sen laakerit on ns. epäkesko
laakerita, joilla on mahdollista säätää matopyörän kosketusta
messinki hammaspyörään.
Mellalevyjäkin saataa olla päädyissä erilaisia (säätää pituus välystä).
Vinssin käyttövipu on itsellä muutettu paineilma toimiseksi, johtuen
aina liian hitaista vinnssimiehistä???
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

no hyvä että tuli tietoon toi kierre no onhan mulla 1/4" kierretappi ja nippojakin rasiallinen.
kun ei ole ikinä tarvinnut mihinkään tehdä rasvanipalle kierrettä,ainoastaan tullut vaihdettua risoja tai muuten kolhittuja nippoja uusiin.
ps jos joku sattuu tarvimaan vinssien räjäytys kuvia niin löytyy mun profiilista ps comissa.siellä on kuvat bj sekä hj vinssistä.

no eipä ollukkaan noi nipat mitä multa löyty niin sitä 1/4" noi oli tönärillä mitattuna 9,6mm ja joku tiheä kierre
Kuva
täytyykin jostakin käydä ettiis noita 1/4" nippoja
näppäsin samalla kuvan tosta vinssin korjaus/vahvistus laipasta.
Kuva
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Niitä nippoja on sekä millisiä, että tuumasia, ja eri kokojen lisäksi millisissä myös useilla eri nousuilla.

Nyt on nippa runkokappaleen alapinnassa, ja mienasin alkaa jo poraamaan sille kytkinvivun akselille (joka oli sen verran hyvin kiinni että kolme varttia lämpöä, lekaa, voimasanoja yms tarvittiin sen irrottamiseen) kun huomasin ruveta sovittelemaa niitä muita osia siihen ympärille. Mitä kautta sitä pitäs pystyä rasvaamaan? Tai olette nähneet siihen nipan laitetun? Ainoa järkevä tapa näyttäs olevan että se nippa tulis edestäpäin, ja sitte siihen rullakidan laippaan tekis ison reiän prässin letkua varten.

Stefat tuli kahdessa päivässä, ku varaosaliikkeen myyjä kysy, että onko kiire jos he kerää muutaki tilattavaa. Hinta oli peräti 8,70 €.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Itse itselleen vastaten, ei tullu aiemmin mieleen, vissiin järki jäässä vaikka kevätaurinko lämmittää, enkä tuohon jjtp:n kuvaankaan reagoinu, mutta ehkäpä siihen voi laittaa kulmamallin nipan siihen kytkinvivun akselille.:D
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

joo ok toi. mäkin kävin ostamassa 6mm nippoja lajitelman,seuraavaks kun ottaa vinssin osia käsittelyyn niin voin porata noi nipan reijät itekin sinne.
nii ja niihin jakiksen tuplakeppeihin mitä tossa olen väsäillyt.
Teppo R.
Viestit: 60
Liittynyt: To Marras 25, 2004 12:16 pm
Paikkakunta: RVN/HEL +358 40 5508394
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teppo R. »

hj60 kirjoitti:Itse itselleen vastaten, ei tullu aiemmin mieleen, vissiin järki jäässä vaikka kevätaurinko lämmittää, enkä tuohon jjtp:n kuvaankaan reagoinu, mutta ehkäpä siihen voi laittaa kulmamallin nipan siihen kytkinvivun akselille.:D
Mun mielestä vimpan päälle tehty sivu suoja.
Silvolan Heikin BJ'stä (Raajärven isäntä ite)
ja OR oulun kuvista : http://stiletti.wipsl.com/albums/album119/DSC00517.jpg
linkkinä ku on sen verran iso.
Meinld Tunturisusi 42
N 60´16.4486
E024´59.5655
Sää Rovaniemi

Out of the frying pan and into the fire...
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

no joo noihan on viimisen päälle hyvät,mistähän mahtavat olla noi painikkeen jouset.
Vastaa Viestiin