Sivu 1/1
Mistä etumurrokset LJ:hen
Lähetetty: Ma Kesä 04, 2007 6:19 pm
Kirjoittaja Jari_M
Eli vasen etumurros pitää ääntä käännettäessä? (napalukot kiinni ja neliveto päällä) vai voiko napalukko "paukkaa"?.
Jos ääni tulee murroksesta niin mitä kaikkea kannatta uusia?
Kokemuksia Motonetin/Koivusen murroksista?
Lähetetty: Ma Kesä 04, 2007 6:36 pm
Kirjoittaja maaristeilijä
offroad tarvikkeella näyttäis olevan 150e nivel joka kestää
Tämä Toyota "Heavy Duty" murrosnivel voidaan asentaa kaikkiin BJ, HJ, LJ ja Hilux autoihin, joissa on jäykkä etuakseli. Koska HD murrosnivel on ulkohalkaisijltaan noin 5 mm suurempi kuin vakio-osa, täytyy murroksen pesää avartaa akselin puolelta ns. "vingulla". Tämä työ vie aikaa 1-2 tuntia per puoli. HD nivelen maljan seinämä on noin 4 mm vahvempi kuin vakiomurroksessa. Siksi HD on erittäin suosittu nivel rajussa offroadkäytössä.
toi oli kopio suoraan offroad tarvikkeen sivulta.ei ne kiinan osat mitä motonetti ja vastaavat pilailijat myy kestä edes yhtä kunnon rykäisyä sopivissa olosuhteissa eli mettässä.satasen pieti näyttäis olevan motonetin hinta mutta ... en ole kuullut kuin automaattinapalukon pitävän ääntä kun se pamahtelee pois päältä ankarassa vedätyksessä,tämä ilmiö liittyy yleensä patrolliin tai muihin vastaaviin nissaneihin.hyviä nekin on ei siinä mitään.vetarin pronssiholkit ja stefat ainakin kannattaa vaihtaa kun nekään ei maksa juuri mitään edellämainitussa yrityksessä.tai maksaa muttei liikaa.
Lähetetty: Ma Kesä 04, 2007 7:48 pm
Kirjoittaja Jari_M
Onkos kellään kokemuksia noista TML "normi" nivelistä kestävätkö ne myös metsässä käymisen?
Lähetetty: Ma Kesä 04, 2007 8:03 pm
Kirjoittaja pemaripoju
kyllä niillä vakio tml saa napalukon pultit paskaks ennenku murros hajoo! ainaki uutena!
Lähetetty: Ma Kesä 04, 2007 8:05 pm
Kirjoittaja Juha_
Joo, enpä itekään ainakaan vielä hauku noita TML:n tavallisia pökäleitä, toistaseks ainaki hyvin kestäny kunnon revitystä..
Lähetetty: Ma Kesä 04, 2007 9:28 pm
Kirjoittaja hj60
Ja mitä oon pari juttua lukenu offipalstalta, ku se TML HD antautuu niin menee joko vetari tai napalukko mukana...
Lähetetty: Ti Kesä 05, 2007 6:43 am
Kirjoittaja komk
hj60 kirjoitti:Ja mitä oon pari juttua lukenu offipalstalta, ku se TML HD antautuu niin menee joko vetari tai napalukko mukana...
Vetarihan menee yleensä rikki jos murros halkeaa sisä"sormuksesta".
Näistä normi TML murroksista oon kuulllut menevän sen aksellitumpin kans poikki.
Jos intoa riittää vinguttamiseen niin suosittelen kyllä niitä järeämpiä murroksia.
Mulla kesti koko kesän eli kolme kisaa ja useita safareita eikä vieläkään ole menneet rikki.
Warnissa koitin oikein särkeä lukko päällä niitä mutta järki tuli ennemmin vastaan

Lähetetty: Ti Kesä 05, 2007 7:09 pm
Kirjoittaja maaristeilijä
jaa mikä?

Lähetetty: Ti Kesä 05, 2007 7:30 pm
Kirjoittaja Ugly_hj
hj60 kirjoitti:Ja mitä oon pari juttua lukenu offipalstalta, ku se TML HD antautuu niin menee joko vetari tai napalukko mukana...
Kyllä se napalukko voi mennä ihan vaikka orggis tai yms nivelellä,itellä ainakin on hajonnut. Mulla meni 38,5x16r15 tsl:lillä Kahdella reissulla Aina yks löbro ei kovin kovalla rääkillä,Nyt on ollu nuo TML:n hd:t alla vuoden,kaks venäjän reissua ja aika monta kulman keikkaa ja vielä ovat ehjät,että kyllä tuo napojen avarrus ja hd nivelet kannattaa,vaikka eihän nekään tietenkään ikuiset ole.
Lähetetty: Ke Kesä 06, 2007 12:53 pm
Kirjoittaja komk
Niin, jos olis rahossaan niin vaihtasi ne murrokset vaikka joka kevät rankemman ajokauden alussa niin ei menisi napalukkoja ja vetareita.
Joka tällin jälkeenhän ne huononevat.
Tahtoo olle se offarin huolto rikkonaisen vaihtoa eikä ennalta ehkäisevää toimintaa.
Esim. ajetaan väljillä pinjonin/jakolootan laakereilla 38" rengastuksella ja sitten kun porsii niin kirotaan tojotan huonoa kestävyyttä

Lähetetty: Ke Kesä 06, 2007 9:49 pm
Kirjoittaja hj60
komk kirjoitti:
Tahtoo olle se offarin huolto rikkonaisen vaihtoa eikä ennalta ehkäisevää toimintaa.
Jep, jos ajettais pelkkää venäjän safaria ja käytettäs manuaalien mukasia peräöljyn km vaihtovälejä, niin vois mennä aika paljo periä, vaikka oiski huohottimet nostettu ylös.
komk kirjoitti:
Esim. ajetaan väljillä pinjonin/jakolootan laakereilla 38" rengastuksella ja sitten kun porsii niin kirotaan tojotan huonoa kestävyyttä

Ite ajelen vanhoilla laakereillä vielä, mutta jos hajoaa niin tiedän kirota omaa saamattomuutta enkä puoli miljoonaa ajettua laakeria.