Mistä etumurrokset LJ:hen
Valvoja: Käyttäjä
Mistä etumurrokset LJ:hen
Eli vasen etumurros pitää ääntä käännettäessä? (napalukot kiinni ja neliveto päällä) vai voiko napalukko "paukkaa"?.
Jos ääni tulee murroksesta niin mitä kaikkea kannatta uusia?
Kokemuksia Motonetin/Koivusen murroksista?
Jos ääni tulee murroksesta niin mitä kaikkea kannatta uusia?
Kokemuksia Motonetin/Koivusen murroksista?
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
offroad tarvikkeella näyttäis olevan 150e nivel joka kestää
Tämä Toyota "Heavy Duty" murrosnivel voidaan asentaa kaikkiin BJ, HJ, LJ ja Hilux autoihin, joissa on jäykkä etuakseli. Koska HD murrosnivel on ulkohalkaisijltaan noin 5 mm suurempi kuin vakio-osa, täytyy murroksen pesää avartaa akselin puolelta ns. "vingulla". Tämä työ vie aikaa 1-2 tuntia per puoli. HD nivelen maljan seinämä on noin 4 mm vahvempi kuin vakiomurroksessa. Siksi HD on erittäin suosittu nivel rajussa offroadkäytössä.
toi oli kopio suoraan offroad tarvikkeen sivulta.ei ne kiinan osat mitä motonetti ja vastaavat pilailijat myy kestä edes yhtä kunnon rykäisyä sopivissa olosuhteissa eli mettässä.satasen pieti näyttäis olevan motonetin hinta mutta ... en ole kuullut kuin automaattinapalukon pitävän ääntä kun se pamahtelee pois päältä ankarassa vedätyksessä,tämä ilmiö liittyy yleensä patrolliin tai muihin vastaaviin nissaneihin.hyviä nekin on ei siinä mitään.vetarin pronssiholkit ja stefat ainakin kannattaa vaihtaa kun nekään ei maksa juuri mitään edellämainitussa yrityksessä.tai maksaa muttei liikaa.
Tämä Toyota "Heavy Duty" murrosnivel voidaan asentaa kaikkiin BJ, HJ, LJ ja Hilux autoihin, joissa on jäykkä etuakseli. Koska HD murrosnivel on ulkohalkaisijltaan noin 5 mm suurempi kuin vakio-osa, täytyy murroksen pesää avartaa akselin puolelta ns. "vingulla". Tämä työ vie aikaa 1-2 tuntia per puoli. HD nivelen maljan seinämä on noin 4 mm vahvempi kuin vakiomurroksessa. Siksi HD on erittäin suosittu nivel rajussa offroadkäytössä.
toi oli kopio suoraan offroad tarvikkeen sivulta.ei ne kiinan osat mitä motonetti ja vastaavat pilailijat myy kestä edes yhtä kunnon rykäisyä sopivissa olosuhteissa eli mettässä.satasen pieti näyttäis olevan motonetin hinta mutta ... en ole kuullut kuin automaattinapalukon pitävän ääntä kun se pamahtelee pois päältä ankarassa vedätyksessä,tämä ilmiö liittyy yleensä patrolliin tai muihin vastaaviin nissaneihin.hyviä nekin on ei siinä mitään.vetarin pronssiholkit ja stefat ainakin kannattaa vaihtaa kun nekään ei maksa juuri mitään edellämainitussa yrityksessä.tai maksaa muttei liikaa.
maaristeilijä
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Vetarihan menee yleensä rikki jos murros halkeaa sisä"sormuksesta".hj60 kirjoitti:Ja mitä oon pari juttua lukenu offipalstalta, ku se TML HD antautuu niin menee joko vetari tai napalukko mukana...
Näistä normi TML murroksista oon kuulllut menevän sen aksellitumpin kans poikki.
Jos intoa riittää vinguttamiseen niin suosittelen kyllä niitä järeämpiä murroksia.
Mulla kesti koko kesän eli kolme kisaa ja useita safareita eikä vieläkään ole menneet rikki.
Warnissa koitin oikein särkeä lukko päällä niitä mutta järki tuli ennemmin vastaan

_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
Kyllä se napalukko voi mennä ihan vaikka orggis tai yms nivelellä,itellä ainakin on hajonnut. Mulla meni 38,5x16r15 tsl:lillä Kahdella reissulla Aina yks löbro ei kovin kovalla rääkillä,Nyt on ollu nuo TML:n hd:t alla vuoden,kaks venäjän reissua ja aika monta kulman keikkaa ja vielä ovat ehjät,että kyllä tuo napojen avarrus ja hd nivelet kannattaa,vaikka eihän nekään tietenkään ikuiset ole.hj60 kirjoitti:Ja mitä oon pari juttua lukenu offipalstalta, ku se TML HD antautuu niin menee joko vetari tai napalukko mukana...
Niin, jos olis rahossaan niin vaihtasi ne murrokset vaikka joka kevät rankemman ajokauden alussa niin ei menisi napalukkoja ja vetareita.
Joka tällin jälkeenhän ne huononevat.
Tahtoo olle se offarin huolto rikkonaisen vaihtoa eikä ennalta ehkäisevää toimintaa.
Esim. ajetaan väljillä pinjonin/jakolootan laakereilla 38" rengastuksella ja sitten kun porsii niin kirotaan tojotan huonoa kestävyyttä
Joka tällin jälkeenhän ne huononevat.
Tahtoo olle se offarin huolto rikkonaisen vaihtoa eikä ennalta ehkäisevää toimintaa.
Esim. ajetaan väljillä pinjonin/jakolootan laakereilla 38" rengastuksella ja sitten kun porsii niin kirotaan tojotan huonoa kestävyyttä

_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
Jep, jos ajettais pelkkää venäjän safaria ja käytettäs manuaalien mukasia peräöljyn km vaihtovälejä, niin vois mennä aika paljo periä, vaikka oiski huohottimet nostettu ylös.komk kirjoitti: Tahtoo olle se offarin huolto rikkonaisen vaihtoa eikä ennalta ehkäisevää toimintaa.
Ite ajelen vanhoilla laakereillä vielä, mutta jos hajoaa niin tiedän kirota omaa saamattomuutta enkä puoli miljoonaa ajettua laakeria.komk kirjoitti: Esim. ajetaan väljillä pinjonin/jakolootan laakereilla 38" rengastuksella ja sitten kun porsii niin kirotaan tojotan huonoa kestävyyttä
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.