Kuva Kuva

Mistä etumurrokset LJ:hen

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Jari_M
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 5:12 pm
Paikkakunta: Kajaani

Mistä etumurrokset LJ:hen

Viesti Kirjoittaja Jari_M »

Eli vasen etumurros pitää ääntä käännettäessä? (napalukot kiinni ja neliveto päällä) vai voiko napalukko "paukkaa"?.
Jos ääni tulee murroksesta niin mitä kaikkea kannatta uusia?
Kokemuksia Motonetin/Koivusen murroksista?
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

offroad tarvikkeella näyttäis olevan 150e nivel joka kestää


Tämä Toyota "Heavy Duty" murrosnivel voidaan asentaa kaikkiin BJ, HJ, LJ ja Hilux autoihin, joissa on jäykkä etuakseli. Koska HD murrosnivel on ulkohalkaisijltaan noin 5 mm suurempi kuin vakio-osa, täytyy murroksen pesää avartaa akselin puolelta ns. "vingulla". Tämä työ vie aikaa 1-2 tuntia per puoli. HD nivelen maljan seinämä on noin 4 mm vahvempi kuin vakiomurroksessa. Siksi HD on erittäin suosittu nivel rajussa offroadkäytössä.

toi oli kopio suoraan offroad tarvikkeen sivulta.ei ne kiinan osat mitä motonetti ja vastaavat pilailijat myy kestä edes yhtä kunnon rykäisyä sopivissa olosuhteissa eli mettässä.satasen pieti näyttäis olevan motonetin hinta mutta ... en ole kuullut kuin automaattinapalukon pitävän ääntä kun se pamahtelee pois päältä ankarassa vedätyksessä,tämä ilmiö liittyy yleensä patrolliin tai muihin vastaaviin nissaneihin.hyviä nekin on ei siinä mitään.vetarin pronssiholkit ja stefat ainakin kannattaa vaihtaa kun nekään ei maksa juuri mitään edellämainitussa yrityksessä.tai maksaa muttei liikaa.
maaristeilijä
Jari_M
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 5:12 pm
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Jari_M »

Onkos kellään kokemuksia noista TML "normi" nivelistä kestävätkö ne myös metsässä käymisen?
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

kyllä niillä vakio tml saa napalukon pultit paskaks ennenku murros hajoo! ainaki uutena!
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Joo, enpä itekään ainakaan vielä hauku noita TML:n tavallisia pökäleitä, toistaseks ainaki hyvin kestäny kunnon revitystä..
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Ja mitä oon pari juttua lukenu offipalstalta, ku se TML HD antautuu niin menee joko vetari tai napalukko mukana...
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

hj60 kirjoitti:Ja mitä oon pari juttua lukenu offipalstalta, ku se TML HD antautuu niin menee joko vetari tai napalukko mukana...
Vetarihan menee yleensä rikki jos murros halkeaa sisä"sormuksesta".

Näistä normi TML murroksista oon kuulllut menevän sen aksellitumpin kans poikki.

Jos intoa riittää vinguttamiseen niin suosittelen kyllä niitä järeämpiä murroksia.
Mulla kesti koko kesän eli kolme kisaa ja useita safareita eikä vieläkään ole menneet rikki.

Warnissa koitin oikein särkeä lukko päällä niitä mutta järki tuli ennemmin vastaan :D
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

jaa mikä? :wink:
maaristeilijä
Ugly_hj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Ugly_hj »

hj60 kirjoitti:Ja mitä oon pari juttua lukenu offipalstalta, ku se TML HD antautuu niin menee joko vetari tai napalukko mukana...
Kyllä se napalukko voi mennä ihan vaikka orggis tai yms nivelellä,itellä ainakin on hajonnut. Mulla meni 38,5x16r15 tsl:lillä Kahdella reissulla Aina yks löbro ei kovin kovalla rääkillä,Nyt on ollu nuo TML:n hd:t alla vuoden,kaks venäjän reissua ja aika monta kulman keikkaa ja vielä ovat ehjät,että kyllä tuo napojen avarrus ja hd nivelet kannattaa,vaikka eihän nekään tietenkään ikuiset ole.
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Niin, jos olis rahossaan niin vaihtasi ne murrokset vaikka joka kevät rankemman ajokauden alussa niin ei menisi napalukkoja ja vetareita.

Joka tällin jälkeenhän ne huononevat.

Tahtoo olle se offarin huolto rikkonaisen vaihtoa eikä ennalta ehkäisevää toimintaa.

Esim. ajetaan väljillä pinjonin/jakolootan laakereilla 38" rengastuksella ja sitten kun porsii niin kirotaan tojotan huonoa kestävyyttä :roll:
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

komk kirjoitti: Tahtoo olle se offarin huolto rikkonaisen vaihtoa eikä ennalta ehkäisevää toimintaa.
Jep, jos ajettais pelkkää venäjän safaria ja käytettäs manuaalien mukasia peräöljyn km vaihtovälejä, niin vois mennä aika paljo periä, vaikka oiski huohottimet nostettu ylös.
komk kirjoitti: Esim. ajetaan väljillä pinjonin/jakolootan laakereilla 38" rengastuksella ja sitten kun porsii niin kirotaan tojotan huonoa kestävyyttä :roll:
Ite ajelen vanhoilla laakereillä vielä, mutta jos hajoaa niin tiedän kirota omaa saamattomuutta enkä puoli miljoonaa ajettua laakeria.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa Viestiin