Sivu 1/1
Käynti epätasaista LJ-70
Lähetetty: La Kesä 02, 2007 1:43 pm
Kirjoittaja mustapirssi
LJ-70 ruvennut käymään epätasaisesti kylmänä käynnistettäessä ei käy ilmeisesti kaikilla pytyillä,savuttaa jonkin verran vaaleaa savua n.20-30 s jälkeen käynti tasoittuu,lämpöisenä käynti todella SIISTIÄ! Hehkut ovat ehjät,lämmöt ajettaessa normaalit eikä hukkaa jäähdytys nestettä.
Itse epäillyt suihkujen kärkiä???
Itsellä ei kummoisia kokemusia näistä peleistä joten odottelen hyviä neuvoja.
Lähetetty: La Kesä 02, 2007 2:42 pm
Kirjoittaja Jürgen
Kertomasi ilmiö viittaa ilmaan polttoainepuolella...tsekkaappa polttoaine linjat auton alta ettei oo pientä vuotoa imupuolen putkessa. Vuoto ei tarvitse olla suuri...ei ees pientä lätäkköä auton alla vaan selvästi näkyvä märkä alue p-a putken ympärillä.
Aika yleinen ilmiö vanhemmissa autoissa aivan kuten jarruputkien ruostuminenkin.
Lähetetty: La Kesä 02, 2007 8:53 pm
Kirjoittaja pertsa
Onko sulla turbo autossa

mulla oli sama vika savua epätasainen tyhjäkäynti ostin vaihtoturbon nyt pelaa .Päästi öljyt turbosta läpi kävi puoliksi öljyllä

Lähetetty: Su Kesä 03, 2007 5:24 am
Kirjoittaja NymiS
Suutin vika
Lähetetty: Su Kesä 03, 2007 6:36 am
Kirjoittaja mustapirssi
Itse arvelin myös lähteä vikaa etsimään suuttimista,imuputket kyllä tarkistan. Turbo vikaan en vielä usko

Tyhjäkäynti on todella siistiä tuon 20-30 sekunnin epätasaisen käynnin jälkeen. Epätasainen tyhjäkäynti vain jos kone kylmä ja pitempään seissyt.
Lähetetty: Pe Kesä 08, 2007 7:15 pm
Kirjoittaja mustapirssi

Auto ollut viimeiset kuukaudet lähes kauppakassina joten ajo lyhyttä kortteli ajoa,sunnuntaina lähes 300 km matka ajoa ja hanaa koneelle! Maanantai aamuna ei tietoakaan epätasaisesta käynnistä ja savutuksesta! viikolla sai vielä kyytiä pariin otteeseen yli 200km matka ajoa ja oireilua ei lainkaan!
Lähetetty: La Kesä 09, 2007 6:18 am
Kirjoittaja tarmo
Mulla hj.ssä ihan sama juttu.
kylmänä käynnistäessä käynti huonoa ja pöllyttää, saati sitten kun erehtyy kaasuun koskemaan pikkasenkin niin tuntee selvästi ettei kaikki pytyt ole mukana käy sillai"rynksyttämällä" tasaantuu kyllä alle minuutissa.
Mulla rupeaa remontti olemaan loppusuoralla, suuttimet käytin huollossa,uusimisen tarvetta ei kuulemma ollut meni puhdistamalla säätöihin.
Irrottaessa huomasin että 2 suutinrunkoa oli selvästi löysällä, eli on ollut jo monta vuotta, jäänyt ilmeisesti edelliseltä asentajalta huomaamatta.
Ohjurin kumit vaihdoin sekä säädin venttiilit.
mitä välyksiä olette muuten käyttäneet venttiileissä kun kone on kylmä?
nyt säätyi imu 20 ja pako 35 lukemiin.
Keinuissa oli jonkin verran kulumaa.
Lähetetty: La Kesä 09, 2007 10:58 am
Kirjoittaja Luigi81
tarmo kirjoitti:
Mulla rupeaa remontti olemaan loppusuoralla, suuttimet käytin huollossa,uusimisen tarvetta ei kuulemma ollut meni puhdistamalla säätöihin.
Irrottaessa huomasin että 2 suutinrunkoa oli selvästi löysällä, eli on ollut jo monta vuotta, jäänyt ilmeisesti edelliseltä asentajalta huomaamatta.
Ihan mielenkiinnosta, mitäs maksoi tuo suuttimien huolto?
Lähetetty: La Kesä 09, 2007 4:38 pm
Kirjoittaja tarmo
suutinhuolto maksoi 50€, johon sisältyi uudet tiiviste prikat.
Kyllä nyt on ihan eri ääni koneessa, huomattavasti terävämpi käyntiääni ja vastaa kaasunkin niinkuin pitää.
Kyllä nyt jaksaa hymyillä taas monta viikkoa kun ruiserissa on vetoa
