Sivu 1/2

12HT:n puolen miljoonan huolto?

Lähetetty: La Touko 26, 2007 11:55 am
Kirjoittaja temu
HEP!

Kattelin taas haku toiminnolla, mutta...

Alkaa omassa HJ 61:sessä lähestyä tuo puoli miljoonaa kilometriä.

Rupesin miettimään, että tarviiko/kannattaako koneeseen tehdä jotain perusteellista huoltoa, lähinnä uudelleen laakerointia yms.? Ja jos, niin mitä ensisijaisesti?

Tällä hetkellä kone rallattaa ja hyrrää hyvin, kuin uutena, eikä öljykään maistu.

Niin ja auto on -87 61:nen.

Mielipiteitä?

Lähetetty: La Touko 26, 2007 3:48 pm
Kirjoittaja jounihj
moro!! mulla on kans tuollanen -87 kuusykkönen ja ajettu on nyt 570tkm. tuossa muutama viikko sitten vaihtelin uudet runko ja kiertokangen laakerit ja mittailtiin moottorista ohivuodot yms... ei ollut tarvista muuta vaihtaa kun laakerit... entiset laakerit olivat viellä ihan järkevässä kunnossa mutta ymmärrettävästi ei ihan uuden veroiset... nyt laakerien vaihdon jälkeen kyllä öljynpaineet on paremmat kuin ennen.. elikkä luulisin sinunkin selviävän ihan laakeroinnilla. ja nuohan pystyy vaihtamaan alakautta konetta ihmeemmin purkamatta. runkolaakerit saa tarvikkeena, mut kiertokangenlaakerit joutuu ostamaan originaalit!!!

Lähetetty: La Touko 26, 2007 10:29 pm
Kirjoittaja osilpi
Mulla on juuri remppa menossa.

http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=37793

Tuonne olen vähän kertomusta tehnyt, ja jatkan kunhan homma etenee. Rahaa menee paljon kun tuon tekee kunnolla.

kustannuksia:
-huonohko kone 1000e
-remppasarja Ausseista Suomeen tuotuna 1500e (lue mun tarinat)
-turbo 750e
-pumpun huolto 300e
-suutttimet 100e
-koneistukset varmaan luokkaa 1000e

-välijäähdytin tulee myös

Lähetetty: Su Touko 27, 2007 12:09 pm
Kirjoittaja maaristeilijä
kuinkas niiden runkolaakereiden vaihto onnistuu öljypohjan irroituksen jälkeen,kai laatikkokin tarvii ottaa pois ja jakopää aukasta että pystyy laskemaan kampiakselia vai onko joku juttu jota en tiedä/ummarra?

Laakerin vaihto

Lähetetty: Su Touko 27, 2007 1:26 pm
Kirjoittaja werzu
Kyllähän sen laakerin saa vaihdettua kun ottaa laakeripukin irti ja pyöräyttämällä ottaa laakeriliuskan pois ja samallailla uusi tilalle.

Lähetetty: Su Touko 27, 2007 1:55 pm
Kirjoittaja maaristeilijä
jessöör,taaskaan ei tullut ajateltua kaikkia vaihde-ehtoja

Lähetetty: Su Touko 27, 2007 2:00 pm
Kirjoittaja temu
Kiitos kommenteista tähän asti. Kyllä taidan ruveta suunnittelemaan pelkästään laakereiden vaihtoa, tuntuu helpoimmalta tässä vaiheessa.

Osilpi tekee uuttakin parempaa konetta. Hyvä homma.

Lähetetty: Su Touko 27, 2007 8:08 pm
Kirjoittaja Gravehill
osilpi kirjoitti:Mulla on juuri remppa menossa.

http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=37793

Tuonne olen vähän kertomusta tehnyt, ja jatkan kunhan homma etenee. Rahaa menee paljon kun tuon tekee kunnolla.

kustannuksia:
-huonohko kone 1000e
-remppasarja Ausseista Suomeen tuotuna 1500e (lue mun tarinat)
-turbo 750e
-pumpun huolto 300e
-suutttimet 100e
-koneistukset varmaan luokkaa 1000e

-välijäähdytin tulee myös
Voi illu että on mahtavia hintoja. :shock:
Olis ittellä kans tiedossa kalkattava 12H-T mutta taidankin tyytyä turbottamaan ton 2H:n.

Lähetetty: Su Touko 27, 2007 8:35 pm
Kirjoittaja pe
omassa HJ61 -88 530tkm. ajetussa männän ylin rengas katkesi ja teki mukavat viirut sylinteriin... se männän yläura näkyy kuluvan väljäks noissa ihan järkiään.. suosittelisin tarkastamaan. ennen kun pääsee pahempaa tapahtumaan nii selviää ihan hoonaamalla ja mäntien uusimisella. laakerit oli muuten tosi hyvät, kiertokangen laakereissa sanomista.

Lähetetty: Ma Touko 28, 2007 6:49 pm
Kirjoittaja Jürgen
Antaakos se väljä ura (männässä) mitään ennakkovaroitusta...ääntelyä tai muuta :?

Lähetetty: Ma Loka 04, 2010 9:58 pm
Kirjoittaja komk
Kaverilla vissiin 61:ssä perinteinen männänrengasvika.

Mistä firmasta niitä korjaussarjoja kannatti tilailla?

Lähetetty: Ti Loka 05, 2010 6:32 pm
Kirjoittaja Gravehill
Eiköhän niitä roodogsilta ainakin löydy. Onkohan Timop:llä?
Pitäis omastakin jo kurkata kun puoli miljoonaa höylättyä kiusataan yli kilon ahdoilla jne, käy pian hassusti. :oops:

Lähetetty: Ti Loka 05, 2010 8:46 pm
Kirjoittaja komk
Jollapaku kirjoitti:Eiköhän niitä roodogsilta ainakin löydy. Onkohan Timop:llä?
Pitäis omastakin jo kurkata kun puoli miljoonaa höylättyä kiusataan yli kilon ahdoilla jne, käy pian hassusti. :oops:
Uskaltaako sieltä tilata ja mitä muita kuluja tulee?

Mietittiin kaverin kans jos ottas pari ylimäärästä sarjaa niin kelpaisko ne kelleen...?

Lähetetty: Ti Loka 05, 2010 9:03 pm
Kirjoittaja osilpi
komk kirjoitti: Uskaltaako sieltä tilata ja mitä muita kuluja tulee?
?
Asiallisen oloinen pulju. Ongelmitta tuli tavarat pari vuotta sitten. Lisää hintaan toimitus (ainakin 100€), tulli (6-10%) ja alv (23%).

Lähetetty: Ti Loka 05, 2010 9:34 pm
Kirjoittaja Gravehill
komk kirjoitti:
Mietittiin kaverin kans jos ottas pari ylimäärästä sarjaa niin kelpaisko ne kelleen...?
Mä voisin ottaa. Vois olla parillekin sarjalle käyttöä, riippuen hinnasta. Saakohan sieltä 12H-T:hen suuttimia?