Sivu 1/2
Bj40:seen mekaaninen öljynpainemittari
Lähetetty: Ma Touko 07, 2007 12:15 pm
Kirjoittaja mikkohen
Tervehdys pitkästä aikaa!
En haulla löytänyt, mutta millainen ois tuollainen toteuttaa!? Bj:n oman mittarin mukaan paineet kuumana aika lähellä alinta viivaa, muttei vielä sammuttele konetta! Haluttais saada kuitenkin varmuus noista öljynpaineista, joten tarkoitus olis rakennella tuollainen!
Miten ootta toteuttaneet...? T-haara tuohon öljynpainekellon reikään ja siitä sitten jokin mekaaninen mittari tuon oman anturin rinnalle vai!? Ediciä varten varmaan täytyy jättää tuo oma anturi myös!? Muistaako joku, notta mikä kierre tuossa on!?
Lähetetty: Ma Touko 07, 2007 1:40 pm
Kirjoittaja beejii
Siihen vaan öljykellon reikään T-haara ja letkulla koppiin mittari. Kierre on 1/8"..
Lähetetty: Ma Touko 07, 2007 2:02 pm
Kirjoittaja Jarza
Helpoiten menee, kun katot huohotinputkesta jonkun sentin rintapeltiin päin, niin siinä on pari pulttia. Toinen vaan veks ja 1/8-kierteinen letkunippa tilalle ja 6/4 pneumatiikkaletku mittarille.
Itelle tein näin, eikä tartte kikkailla T-haarojen kans.
Lähetetty: Ma Touko 07, 2007 3:16 pm
Kirjoittaja mikkohen
Do dii! Nyt tuli hommattua tuollainen "halppis" mittari! Mittari on kahdella asteikolla P.S.I ja kg/cm2. Jostain luvinkin jotta minimit ois tyhjäkäynnillä semmoset 0,3kg/cm2, mutta millaiset paineet ois suht normaalit?
Mitä katsastusmies on sanonut noihin hyttiin tulevista mekaanisista mittareista?
Lähetetty: La Touko 12, 2007 1:19 pm
Kirjoittaja mikkohen
No niin asennukset on sitten tehty. Millaisia paineita tässä ois syytä odottaa... Eli millaiset paineet ois vielä hyviä!? Hiukan jäi vielä arveluttamaan tuo halppismittari (11€)? Tuossa putkessa (läpinäkyvä) näytäis olevan hiukan ilmaa, joten vaikuttaako tuo mittarin toimintaan!? Paineet tosi kuumalla koneella ois tuon mittarin mukaan vain n. 0,5kg/cm2 Tasaisessa ajossa noin 80km/h semmoiset 2,3kg/cm2
Lähetetty: La Touko 12, 2007 8:59 pm
Kirjoittaja A-P
Se ilma kyllä puristuu ihan siihen samaan paineeseen.
Mutta että läpinäkyvää letkua öljynpaineelle! Juu ei! Kantsis laittaa letku joka vissi kestää. Läpinäkyvä letku ei kestä edes omaa olemassa oloaan saati että siellä sisällä olisi öljyä, painetta, jne, valmistajasta ja metrihinnasta riippumatta. Asialliset letkut sinne paikalleen.
Lähetetty: La Touko 12, 2007 9:53 pm
Kirjoittaja beejii
Kyllä sielä hyvä ois tietenki semmonen kilo olla tyhjäkäynnillä ja siitä ylöspäin kierroksilla. Itellä kuumilla öljyillä tyhjäkäynnillä jotain 1,4 ei nyt ihan tarkkaan muista ku ei oo mittari ollu paikalla pitkään aikaan
Lähetetty: Su Touko 13, 2007 12:32 pm
Kirjoittaja hj60
2H:n manuaalissa annetaan min 0,3 kiloa tyhjäkäynnillä ja 2,5 ... 6 kiloa 3000 kierroksella.
Lähetetty: Su Touko 13, 2007 5:41 pm
Kirjoittaja mikkohen
Kiitokset vaivautuneille....
Tuo Jarzan esittämällä tavalla väkertelin tuo mittauksen!
Juu... tuo läpinäkyvä (jotain nylonia) letku tuli tuon halppispaketin mukana! Pitänee varmaan purkaa vielä asennus ja panostaa laatuun....
Lähetetty: Ma Touko 14, 2007 4:51 pm
Kirjoittaja Jürgen
se valkea läpikuultava putki on luultavammin "mecanyl" putkea joka kyllä pitäisi kestää painetta ja kuumuutta ihan tarpeeksi...ainoa huomioitava juttu on että jos se on niillä kartio helmi liitoksilla niin liika kiristys lyttää sen putken tai jopa katkasee

Lähetetty: To Tammi 15, 2009 5:11 pm
Kirjoittaja julibuli
Ite tässä kans tuli hommattua mekaaninen halppis öljynpainemittari, jossa mukana tuli kirkas/valkoinen muoviletku... Jos tuon epämääräsen letkun jättää pois niin joutuuko tilalle laittaan oikean putken vai onko jotain sellasia letkuja jotka voidaan kiristää myös helmillä. Luulisin, että toi mukana tullu n.4-5mm vahva muoviletku katkeaa/halkeaa ensimmäisillä kunnon pakkasilla. Nytki mittarissa -35

Lähetetty: To Tammi 15, 2009 5:26 pm
Kirjoittaja Antsa
Joko teräspunos,tai mieluumin ihan hydrauliikka liikkeestä hydrauli letkua.
Maksaa ehkä 12€, (halpis 3 €) mutta ehkä yksi viimeisistä asioista minkä haluaa kokea on kuumat,tai kylmät moottori öljyt ohjaamossa.Varsinkin jos on onnistunut kaappaamaan jonkun mehevän mampselin katiskaan.
Eikä se pienellä säästöllä aikaan saatu täystuho koneessakaan niin toivottu asia ole.
Itelllä irtosi turbon öljyletku onneksi turbon päästä jolloin tuulilasille tullut öljy paljasti vaurion. Siinä ei kun vinkkelihpusut jalassa tekemään remonttia.
Ja säästin juurikin jonkun 4 egee letkussa.No nyt siellä 300 bar hydrauliletku.
Pitäisi jäädä toleranssia hieman pakkasaamuksikin.
Lähetetty: To Tammi 15, 2009 7:11 pm
Kirjoittaja julibuli
Tuli vielä tässä semmonen mieleen että onkos muilla, jotka on ostanu tollasia halppis mittareita ni se letku tosi ohut? Itellä tossa TRISCON valmistamassa mittarissa letku on tyyliin jarruputken kokosta.

Saako siihen sitten mitään kestävää letkua edes vai putkiko se pitää helmien avulla laittaa

Lähetetty: To Tammi 15, 2009 8:44 pm
Kirjoittaja bj40lpr
Omassa Bj:ssä Triscon mittari, putki on ohut mutta se on kumminkin kuparia, mittari pelannut jo 2 vuotta hyvin.
Lähetetty: Pe Tammi 16, 2009 8:51 pm
Kirjoittaja julibuli
Tässä vielä tämmönen amatöörimainen kysymys, että missäs hj-60:ssä (turboton malli) sijaitsee öljykello? Kattelin tosta startin yläpuolelta niin ku yhessä kuvassa foorumilla näky olevan. Ei kuitenkaan itellä ollu tai sitten olen vain niin tunari
