Sivu 1/2

hj 61 jurraa

Lähetetty: La Touko 05, 2007 10:06 pm
Kirjoittaja pena78
mulla ois semmonen ongelma tossa hj61:sessä kun ajan yli sataa ja painan kytkimen pohjaan niin alkaa kuuluun helvetinmoinen jurraus.sama jurraus tulee ku vauhtia alkaa oleen tommoset 110 ja ääni kuuluu oli napalukot missä asennossa tahansa.

Lähetetty: Su Touko 06, 2007 2:29 pm
Kirjoittaja Jürgen
eihän vaan ole voimanulosotto päällä...ja vaihteistoissakin on kait öljyä :?

nimim.: kokemuksella :oops:

Lähetetty: Su Touko 06, 2007 9:29 pm
Kirjoittaja pena78
mitenkähän ton voimanulosoton kans on ku mulla ei oo vinssiä ja laatikossa on öljyä

Lähetetty: Su Touko 06, 2007 10:06 pm
Kirjoittaja Luigi81
No ei se mitään merkkaa onko vinssiä vai ei kun noissa tuppaa tuo ulosotto olemaan kuitenkin... katoppa että se vipu off asennossa...

Lähetetty: Su Touko 06, 2007 11:00 pm
Kirjoittaja pena78
mutta ku ei oo kabiinissa sitä vipuakaan

Jurraus

Lähetetty: Ma Touko 07, 2007 6:25 am
Kirjoittaja werzu
Millainen on toi takakardaanin kunto?

Lähetetty: Ma Touko 07, 2007 2:42 pm
Kirjoittaja Jürgen
pena78 kirjoitti:mutta ku ei oo kabiinissa sitä vipuakaan
Eikös noi kaikki hoojiit ole varustettu voiman ulosotolla...tais olla aikanaan verotekninen vaatimus :roll: siis vaik ei keppiäkään ois niin se ulosotto poksi luultavasti löytyy sieltä lootan kupeesta. Voikohan se mennä päälle ihan ittestään jos vipstaakit puuttuu kokonaan :shock:

Lähetetty: Ma Touko 07, 2007 6:03 pm
Kirjoittaja pena78
niin tota taka kardaania en oo kyllä syynänny.niin miten on voiko voiman ulosotto mennä päälle vaikka ei oo vipua sisällä?

Lähetetty: Ma Touko 07, 2007 9:14 pm
Kirjoittaja Jürgen
Sen ulosoton pyörimisenhän saat selville kun pistät jakovaihteiston vapaalle ja sit vaihde päällä kurkkaat sinne auton alle vaihteiston kylkeen että pyöriikös se laippa. Varmista ettei auto karkaa...ja jäät itte oman autosi yliajamaksi. Äläkä yritä kädellä pysäyttää sitä pyörivää laippaa...se on taatusti sinua vahvempi...oikeesti

Lähetetty: Ti Touko 08, 2007 4:56 am
Kirjoittaja hj60
Voi sitä vähän koittaa hillitä, että näkee pyöriikö se "oikeasti" vaiko rullaileeko vaan mukana vaikkei oo päällä.

Lähetetty: Ti Touko 08, 2007 4:58 am
Kirjoittaja hj60
pena78 kirjoitti:niin tota taka kardaania en oo kyllä syynänny.niin miten on voiko voiman ulosotto mennä päälle vaikka ei oo vipua sisällä?
Kardaania / ristikoita / pinionin laakereita / niiden löysyyttä ennemmin veikkaan kuiten syyksi.

Näitä jurinoita ja niiden alkulähteitä on niin pirun hankala kuunnella näin tekstimuodossa.

Lähetetty: Ti Touko 08, 2007 9:21 am
Kirjoittaja Jürgen
hj60 kirjoitti:Voi sitä vähän koittaa hillitä, että näkee pyöriikö se "oikeasti" vaiko rullaileeko vaan mukana vaikkei oo päällä.
Hillitä kyllä, muttei missään tapauksessa kädellä...vaikka jollain meisselillä. Siinä voi nimittäin käydä silleen että kädessä oleva hanska tai vaikka haalarin hiha jää siihen laippaan kiinni ja sitten et enää saakkaan kättä pois hanskasta tai hihasta enneku käsivarsi on kierretty kyynärpäästä irti :shock:
Tekee varmaan oikeesti kipeetä :cry:

Lähetetty: Su Joulu 18, 2011 6:46 am
Kirjoittaja kossu
täällä jurraa kun ajaa neliveto päällä yli neljää kymppiä ja löysää kaasun.mikä on tuomio?vai kuuluuko ominaisuuksiin?

Lähetetty: Su Joulu 18, 2011 7:10 am
Kirjoittaja Antsa
Tuomio kuuluu että neliveto pois, ja ryömi auton alle ja ota etukardaanista tukeva ote ja kääntele ja vääntele sitä kaikin voimin kaikkiin mahdollisiin suuntiin. Ja seuraile missä sitä klappia on eli, etuperän laipan juuresta, kardaanin ristikot,liuku,ja jakolaatikon laipan juuri.

Ja sama takakardaanille.

Kun tulos on selvillä niin paluu asiaan...

Ja kun nyt on jo rukkaset kädessä niin rasvaa ne kardaanit samalla. Ei välttämättä enää auta mutta tuskin menee hukkaan ainakaan takakardaanissa.

Lähetetty: Ma Joulu 19, 2011 9:01 am
Kirjoittaja Hessu
Yks aika yleinen jurrauksen syy voi olla tosiaan tuo loppuun ajettu jakiksen kardaanin pään laakeri, joko edessä, takana tai kummatkin. Klappia ei sais olla yhtään kun ravistelee kardaanin jakiksen päätä kunnon otteella.