Sivu 1/1
paineensäätöventtiili
Lähetetty: To Touko 03, 2007 7:48 pm
Kirjoittaja HemmoBJ40
Tarkoitus olisi laittaa kesällä berttaan hj:n levyt ja suositus olisi paineensäätöventtiilille takajarruputkeen. Samasta autosta josta on jarrut irroitin myös säätöventtiilin, mutta en tarkistanut mihin ne kaikki jarruputket johtavat. Eli kyseessä on Aisinin valmiste jossa kolme lähtöä yksi on merkitty nuolella sisäänpäin eli varmaan pääsylinteriltä, toinen on merkitty isolla F kirjaimella mahdollisesti front mutta minne, yksi on merkkaamaton sen laittaisin taakse. Eli mitä teen F reijällä tukitaanko vai johdetaanko jonnekin minne, vai menikö kaikki väärin.
Lähetetty: To Touko 03, 2007 9:35 pm
Kirjoittaja Jürgen
tommonen:
se ylin lähtee taakse ja kaks muuta eteen...
Lähetetty: Pe Touko 04, 2007 7:17 am
Kirjoittaja r2ree
Mun pitäis kanssa laittaa moinen säätöventtiili. Mitäs muita vaihtoehtoja kuin tuo?
Ja Jürgen, tuosta ei ilmennyt mihin se toinen eteen menevä kuuluu mennä??
Lähetetty: Pe Touko 04, 2007 2:23 pm
Kirjoittaja mikjus
Helpompi lienee on laittaa esim. allstarin valmistama ventiili jossa vain putki sisään ja toinen ulos. Maksaa jotain 50€? Lontoon kielinen nimi on proportionig valve. Muita valmistajia esim. wilwood.
Lähetetty: Pe Touko 04, 2007 3:27 pm
Kirjoittaja r2ree
Racers Place?
Lähetetty: Pe Touko 04, 2007 4:47 pm
Kirjoittaja lepoantti
toihan on kuorman mukaan jarrupainetta säätelevä vekoitin, yleensähän noi on valmiiksi jumissa! se akselin suuntaisesti lähtevä on takajarruille, ylempi ruogonsuuntaisesti sisääntulo ja alemmasta lähtee putki etupiirille. mulla on joku korpivaaran huoltokoulutusopas jossa on järäytyskuva ja selvitys toiminnasta. ulkoapäin yksinkertainen laite on tehty sisältä niin omituiseksi että kannattaa pysyä erossa
lautamäki ainakin myy noita oikeesti säädettäviä laitteita, siellä tais halvin malli olla noin 80e. vaan onko jollakin tietoa että näitä saa halvemmalla jostakin

Lähetetty: To Maalis 06, 2008 7:37 pm
Kirjoittaja Luigi81
Voiskohan toi säädin olla syypää kun mulla menee vasen etujarru lukkoon ennen ku oikee, vai meneekö noi piirit tossa nyt ristiin vai miten? Jos hojoon laittas ton alkuperäsen säätimen tilalle jonkun allstarin/wilwoodin tekeleen niin mites tuo toteutus sitten tapahtuis?
Anteeksi jos kyselen tyhmiä mutta kun rupee jo pikkuhiljaa vituttaan kun ei saa jarruja niin mitenkään toimimaan kunnolla...

Lähetetty: Ma Maalis 24, 2008 9:25 am
Kirjoittaja Whitejack
Itse ainakin laitoin HJ:n säätimen heti pääsylkyn lähettyville ja samoilla kytkennöillä kuin HJ:ssakin oli.
Säätimen ympärille tein latasta U-mallisen telineen ja päätyyn pultilla paineensäädön.
Halpahan toi on mikäli jo osatkin on jo valmiina.
