Sivu 1/1

Paras vääntö ja teho?

Lähetetty: Pe Huhti 20, 2007 11:20 am
Kirjoittaja krustikroki
Elikkäs millä kierroksilla hoojii 60 saadaan paras vääntö ja millä paras teho? Löytyisikö jostaki vaikkapa jonkulainen käyrä aiheesta?
Sattuisiko joku tietämään pakoventtiilin aukeamisasteen ennen alakuolokohtaa?

Lähetetty: Pe Huhti 20, 2007 1:31 pm
Kirjoittaja hj60
Vääntöhuippu on siinä 2000 päällä, olikohan 2200 tai jotain semmosta. Huomaa kolmosella vedättäessä. Tehokierroksia en muista.

teho

Lähetetty: Pe Huhti 20, 2007 6:17 pm
Kirjoittaja werzu
TEHO: 102HV/3500RPM. VÄÄNTÖ: 240Nm/1800RPM

Lähetetty: Pe Huhti 20, 2007 10:34 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
meinasin vastata et elä päästä kierroksia alle 1900rpm.mut joku ehti :cry:

Lähetetty: La Huhti 21, 2007 5:30 am
Kirjoittaja hj60
No sitte mulla heittää joko perstuntuma tai kiekkamittari. Oikeesti rasitettuna eli esim. kärry perässä jyrkkäään ylämäkeen mulla pitää olla hieman yli 2000 kiekkamittarissa, ettei ala heti hiipumaan. Tai no, voihan tuossa koneen kunnossaki olla sanomista, suutinremonttia oon tässä suunnitellu.

Kierrokset / vääntö

Lähetetty: La Huhti 21, 2007 7:09 am
Kirjoittaja Hoosuu
Diesel tykkää kierroksista, eli kierrosten tulee olla yli max väännön että rasitustilantessa hakee itte parhaan väännön kierrosten hiukan laskiesa,näin oon joskus lukenu jonkun "viisaamman " kirjoittaman ohjeen !!??

Lähetetty: Ma Huhti 23, 2007 9:51 am
Kirjoittaja komk
Eihän se autoa eteenpäin liikuttava teho ole pikkukierroksilla juuri mitään vaikka vääntöhuippu onkin matalilla kierroksilla eli parhaiten se hoijakkakin jaksaa sitä kärryä vetää max. tehon kierroksilla.

Teho = Vääntö x Kulmanopeus jne...

http://www.autowiki.fi/index.php/Teho

Vai olenko mä ihan hukassa näijen newtoneiden ja kilowattien kanssa :oops:

Lähetetty: Ma Huhti 23, 2007 11:26 am
Kirjoittaja krustikroki
Tuolla tojotan puhelipalvelussa se jannu katso taulukoistaan max tehoille 3500kiekkaa ja väännöt 1700-2000kiekkaa..