Sivu 1/2
LEIMALLE "Avain"-este
Lähetetty: Pe Huhti 13, 2007 8:08 pm
Kirjoittaja PeteH
Vain kolme pientä vikaa;
- pari reikää takapyörien koteloissa -> hitsattu
- jarruletku halkeamassa -> vaihdettu
mutta .... virta-avain ei pysy lukossa auton ollessa käynnissä!
Hain uuden avaimen, ongelma ei poistunut, vaikka lukkoliikkeen pojjaat tekivät karvan verran isomman.
Uuden lukon hankinta edessä. Onkos kellään tietoa, mistä kannattaa hankkia. Ja onko edes saatavilla...

Lähetetty: Pe Huhti 13, 2007 9:15 pm
Kirjoittaja beejii
Otappa vaikka se vanha avain( ei oo niin paljo menetettävää) ja tao pikkuvasaralla vaikka alasinta tai jotain kovaa vasten sitä. Sopivasti koputtelee sitä, niin avaimen pitäs "kasvaa", välillä voi koittaa virtalukkoon joko tarttuu. Kerran ainaki tehtiin tuommonen konsti ja on pelannu vuosia...
NUKUN YÖN YLI
Lähetetty: Pe Huhti 13, 2007 9:51 pm
Kirjoittaja PeteH
... JA AAMULLA TAKOMAAN
ilmoittelen, iskinkä sormeen ja auttoiko resepti
Kiitos!
PeteH

Re: LEIMALLE "Avain"-este
Lähetetty: La Huhti 14, 2007 5:49 am
Kirjoittaja anttir
PeteH kirjoitti:
Uuden lukon hankinta edessä. Onkos kellään tietoa, mistä kannattaa hankkia. Ja onko edes saatavilla...

Itsellä BJ-40:ssä oli sama ongelma, käytin autolukkosepällä, oli kuulemma rattilukko jumissa, ei maksanut paljoa.
Lähetetty: La Huhti 14, 2007 7:53 am
Kirjoittaja A-P
Työkaveri, joka entisessä elämässä oli Toijjotalla töissä, kertoi ongelman johtuvan liian kovasta tarvikeavaimen materiaalista. Alkuperäinen avainhan on meillä monella kulunut liki tunnistamattomaksi, eikö? Näin on tarkoitettukin, että avain kuluu ja lukko pysyy ehjänä. Tarvikkeena teetetyt avaimet sitten syövä myöskin lukon väljäksi.
Hyvinkään Toijjotalla oli mies kekä osasi tehdä uudet lukot ja avaimet.
Lähetetty: La Huhti 14, 2007 8:38 am
Kirjoittaja komk
Mä kerran intin katsurin kanssa myös ko.asiasta. Sanoin sille, että viritän siihen jonku ketjusysteemin ettei irtoa.
Tämän taas kuulin yhdeltä kaverilta, että sen pitäisi mennä läpi pikku painin jälkeen.
Sano että sen on pysyttävä "omin voimin" siinä pesässä.
Noh rupesin tivaamaan pykäliä miten se on paksussa kirjassa määritelty niin ei se ruvennu kattelemaan vaan piti päänsä.
En sitten jaksanut tutkia asiaa enemmän kun uudella avaimella pysyy just ja just pesässä. Nyt on siis katsastusavain hyllyssä.
Siispä jos jollain on intoa/kiinnostusta voisi selvittää kielletäänkö virtalukon ulkopuolisen esteen käyttö vai onko se mahdollista pykälien mukaan. Eikös se mene niin, että jos ei kielletty niin sallittu
Jos se saa olla niin sillä säästäisi monta kirosanaa/rahaa järkevämpään tarkoitukseen.
Lähetetty: Ma Huhti 16, 2007 7:35 pm
Kirjoittaja Viipo
kaikissa poliisiautoissa lähtee virta-avain käynnissä ollessa pois, juurikin siksi, että voi jättää auton käyntiin ja laittaa ovet lukkoon. Miksei katsurit näistä välitä? Kaverillakin oli vanaha saappi, ja katsurille riitti aina maininta "vanha poliisiauto" "aijaa, no sitten"
Lähetetty: Ma Huhti 16, 2007 9:48 pm
Kirjoittaja njhj
Sama vika rahikaisella. Selvittelin asiaa ja muistaakseni noin 300€ koko lukkosarja tarvikkeena, kaikki ovet ja luukku, pa-tankin läppä ja hanskalokero ja tietty siis virtalukko. En muista enää mistä liikkeestä, mutta löytynee markkinoilta siis.
Tarvikeavain ja leka
Lähetetty: Ti Huhti 17, 2007 10:34 am
Kirjoittaja PeteH
Nyt pysyy, kun annoin lekalla vauhtia
Mutta jäljelle jäi ongelma: ei sammu avaimesta... Sain onneksi korjauskehotuksella leiman. Autosähkäri väänetli siitä sammuttimesta lähteviä johtoja, ja sammui. eli nyt sitten vaihdetaan liitokset tuoreisiin.
Voisko nykiminen olla tuota, että sammutin sammuttelee aina silloin tällöin?!?

Lähetetty: Ke Huhti 18, 2007 9:15 pm
Kirjoittaja BJ40
Kun taistelette noiden virtalukkojen kanssa, niin jos ette saa avainta pysymään lukossa teettämällä isompaa / takomalla.
Ottakaa lukkopesä irti se ja avain paikalliselle lukkosepälle. Uusii muutaman haitan ja taas pelaa normaaliavaimilla. Eikä maksa kuin muutaman kympin.
Viimeviikolla vein yhden Bj:n virtalukon mihin ei ollut avainta, seuraavana päivänä oli kahdella avaimella varustettu toimiva virtalukko hyppysissä, ja rahaa paloi 34Eur. Siis lukon purku ja kahden avaimen teko.
Eikä sen avaimesta tarvitse sammua ainakaan vanhempien. Mulla -77 bertta ja sammuu ainoastaan käsisammuttimesta.
Lähetetty: Pe Huhti 20, 2007 2:38 pm
Kirjoittaja Tinde72
Virtalukko toyota itakeskuksessa 65,50e hj:seen. Ja ovien lukot 35,60 kpl ja takaluukun lukko jos on keskusl ni 69,50 mut jokaiseen tulee eri avain...Mut vanhan korjaus auto avaimessa helsingissä muutaman kympin.
Lähetetty: Pe Huhti 20, 2007 4:49 pm
Kirjoittaja JAWA
Itse kun tuli reilu 15 vuotta autoiltua jenkeillä niin ilmiö tuli tutuksi. Muutaman kerran tuli narinaa, muuten tais olla ominaisuus joten ei ollut ongelmia. Kaikissa ajamissani usalaisissa on avain nöyrästi irronnut, näppärä ominaisuus jos tarvii avaimia auton ulkopuolella
Näistä 90, ja 20-lukuisista ei kokemusta...
Lähetetty: Pe Huhti 20, 2007 9:04 pm
Kirjoittaja hj60
Eikös jenkeissä ole se käännettävä kehä siinä avaimen ympärillä, että siitä kääntämällä saa auton sammutettua vaikkei avainta oiskaan. Käyntiinpäin kääntyy vaan avaimen kans.
SAMMUTIN
Lähetetty: Pe Huhti 20, 2007 9:55 pm
Kirjoittaja PeteH
Eikä sen avaimesta tarvitse sammua ainakaan vanhempien. Mulla -77 bertta ja sammuu ainoastaan käsisammuttimesta.[/quote]
Onko jouku asennuttanu vastaavaa HJ60:een?
Mitä kustantaa?

SAMMUTIN
Lähetetty: Pe Huhti 20, 2007 9:57 pm
Kirjoittaja PeteH
BJ40 kirjoitti:
Eikä sen avaimesta tarvitse sammua ainakaan vanhempien. Mulla -77 bertta ja sammuu ainoastaan käsisammuttimesta.
Onko kukaan laitattanu vastaavaa HJ60:een?
Mitä kustantaa?