Sivu 1/1

HJ 60 Etuakseli

Lähetetty: To Maalis 31, 2005 10:52 pm
Kirjoittaja uus
Ostin kivan perheauton , mut nyt valuttaa parkkipaikalle ohjauskuulan alle lätäkön. Mitkä tiivisteet vaihtoon, kuinka syvälle pitää kaivaa?

Tulevaisuus on vauvanistuin ja isot pallot alle :lol:

Lähetetty: Pe Huhti 01, 2005 12:31 am
Kirjoittaja PikkuF
Vetarin stefa on finaalissa.....Syy: loppuun kulunut pronssiholkki!!
Seuraus: peräöljyt valuvat kääntökuulaan aikaansaaden vaseliinin notkistumisen....
Mistä huomaa? Öljymössöpöperöä valuu minne sattuu....ja sotkee kaiken.Sekä vanteet että parkkipaikan.
Korjaaminen ei sinällään ole vaikeaa....
Vain uudet stefat ja holkit ja vaseliinit ja öljyt.
Napalukon purkamiseen vaaditaan muutama pikku "niksi"....

Lähetetty: Pe Huhti 01, 2005 8:23 am
Kirjoittaja uus
Kiitti , nyt vielä olisin kiinnostunu missä se pronssiholkki on?

Lähetetty: Pe Huhti 01, 2005 8:51 am
Kirjoittaja PikkuF
Napalukosta mitattuna noin 15 cm päässä sisällepäin "katsottuna".
Eli sen laipan sisällä minkä holkin läpi murros tulee (holkki tukee murrosta) .Saman härpättimen ulkolaidalla sijaitsevat pyörän laakerit...
Pronssiholkin vaihto vaatii koko navan purkamista.
Positiivinen kehitys Suomen Toyotan varaosahinnoittelussa.Ko holkki maksaa nykyään 20e entisen 50een sijaan.....

ea

Lähetetty: Pe Huhti 01, 2005 9:49 am
Kirjoittaja uus
Kiitos, nyt kalua käteen ja vääntämään.

Lähetetty: La Tammi 13, 2007 12:51 pm
Kirjoittaja Viipo
Mulla on semmonen onkelma etuakselin kanssa, jotta en saa irti kirveelläkään sitä ylempää kääntökuulan tappia. siis se, johon tulee raidepää kiinni. On annettu pillillä lämpöä ja hakattu lekalla, mutta istuvat lujassa kuin tatit. Alemmat löystyi, mutta aukenivat vain n. sentin verran. saakos tuota napaa mitenkään irti vetareineen päivineen purkamatta murrosta erikseen pois? (eipä taida irrota sittenkään)

Lähetetty: La Tammi 13, 2007 1:32 pm
Kirjoittaja hj60
Kääntökuulasta saa kyllä purettua kaikki sisuskalut pois ilman kuulan irotusta. Oothan ne kartioprikat kaivanu pois niistä kääntövarren pulteista?

Lähetetty: La Tammi 13, 2007 3:58 pm
Kirjoittaja Viipo
hj60 kirjoitti:Kääntökuulasta saa kyllä purettua kaikki sisuskalut pois ilman kuulan irotusta. Oothan ne kartioprikat kaivanu pois niistä kääntövarren pulteista?
jaa, niin mitkä? :P

Mites ne saa irti, jos ei moskakaan auta?

Lähetetty: La Tammi 13, 2007 5:43 pm
Kirjoittaja Tuppu
Viipo kirjoitti:
hj60 kirjoitti:Kääntökuulasta saa kyllä purettua kaikki sisuskalut pois ilman kuulan irotusta. Oothan ne kartioprikat kaivanu pois niistä kääntövarren pulteista?
jaa, niin mitkä? :P

Mites ne saa irti, jos ei moskakaan auta?
antaa vähän vasaraa ja talttaa niin pitäs irrota.....

Lähetetty: La Tammi 13, 2007 5:50 pm
Kirjoittaja JAWA
pidennysmutteri (tms, millä voi jatkaa kierretankoa) helpottavat irroitusta ja samalla pitävät jengat kunnossa.

Lähetetty: La Tammi 13, 2007 7:07 pm
Kirjoittaja hj60
Jepu, jatkomutteri toimii, manuaali käskee messinki tankoa käyttäen naputella pultin päähän.