Sivu 1/1
Välityksistä
Lähetetty: Ke Maalis 30, 2005 9:23 pm
Kirjoittaja Vieras
Vääntäkäähän nyt rautalangasta offarin juuri aloittaneelle (2. auto kasauksessa) että mitä etuja/haittoja on vaihtaa laatikon välityksiä bj:n vakiota pienemmäksi? Alla on 35" BFG:t. Entäpä jos vaihtaa vakion 4 vaihteisen lootan BJ 42:sen 5 vaihteiseksi, meneekö heittämällä paikoilleen? (auto BJ 40 -78 , moottori 3B )
Re: Välityksistä
Lähetetty: Ke Maalis 30, 2005 10:57 pm
Kirjoittaja Teppo R.
Anonymous kirjoitti:Vääntäkäähän nyt rautalangasta offarin juuri aloittaneelle (2. auto kasauksessa) että mitä etuja/haittoja on vaihtaa laatikon välityksiä bj:n vakiota pienemmäksi? Alla on 35" BFG:t. Entäpä jos vaihtaa vakion 4 vaihteisen lootan BJ 42:sen 5 vaihteiseksi, meneekö heittämällä paikoilleen? (auto BJ 40 -78 , moottori 3B )
No, laitetaan tähänki.. Kävin puolen kymmentä kertaa mettässä bertalla, 33't alla ja mitään muuta en (mekaaninen vinssi ja tunkki oli jo) kaivannu ku kunnon välityksiä. Jängästä ku yritti ylös niin näki oikeen ku vesi pursus renkaan alta ja auto nousi mutta kesken oli lopetettava ku kytkin kypsyy... ja sitte vinssattiin. Välitykset oli mun hankinta listalla no 1! Oikeesti jos bertta olis jääny pihalle olis siihen tullu 5.29't perät ja välitetty jakolaatikko. 33'llakin oli pitkä puoli liikaa tienpäällä, perät ois auttanu siihen ja jakis välitys taas mettässä pikkupuoli päälllä. Yhtään huonoa asiaa en keksi mutei mulla oo kyllä kokemustakaan.
Lähetetty: To Maalis 31, 2005 12:02 pm
Kirjoittaja jjtp
jos offi ajeluita harrastaa niin ei ole mielestäni mitään järkeä vaihtaa 4vaihteisen askin tilalle 5vaihteista kun molemmissa askeissa 4vaihde on suora ja vitonen on ylivaihde.
4vaihteiset lootat on kestävämpiä,isoilla pyörillä usein se vitonen on täysin turha vaihde.
myös 5lootat on pitempiä etukardaania jatkettava ja taka kardaania lyhennettävä.