Sivu 1/1
Cruiserin painelaakerin vaihto
Lähetetty: Ti Maalis 27, 2007 2:33 pm
Kirjoittaja hodari
Täytyis varmaan vaihtaa hj61:een uusi painelaakeri, kun vaihtaa vaihdetta niin kuuluu semmonen rusahdus kytkintä painettaessa, mitä enemmän kierroksia sitä kovempi rusahdus ja poljin myös tärisee hiukan, kytkin ylhäällä ei ääntä kuulu.
Vinkkejä kaipaisin vaihdelaatikon irrotuksessa, mitä työkaluja tarvii ja millä sitä saa nostettua taaksepäin kun painaa varmaan reilusti. Kannattaako vaihtaa jotain muita osia kuin painelaakeri? Kytkin kyllä pitää hyvin, alkaa ottamaan kylläkin vasta kun poljin on aika ylhäällä eli sitä ei varmaan kannata vaihtaa.
Lähetetty: Ti Maalis 27, 2007 6:23 pm
Kirjoittaja sovpow
Kannattaa ottaa ulosotto irti erikseen, muuten on ahdasta.
Lähetetty: Ti Maalis 27, 2007 8:27 pm
Kirjoittaja metsäsika
sovpow kirjoitti:Kannattaa ottaa ulosotto irti erikseen, muuten on ahdasta.
ei kait sitä tarvii ottaa irti ei myö ainakaan otettu ja hyvin sopi loota menemään pohjapanssarin päälle kun jätti panssarin heppiin pitempien pulttien varaan
Lähetetty: Ti Maalis 27, 2007 9:03 pm
Kirjoittaja hodari
No mulla ei ole ulosottoa ollenkaan.
Toi vois olla hyvä konsti jättä laatikko pohjapanssarin varaan niin ei tartte tiputtaa kokonaan pois.
Lähetetty: To Maalis 29, 2007 7:38 pm
Kirjoittaja hodari
Meneekö laatikon irrotus käytännössä näin:
Tuetaan tunkilla moottorin takapäätä, irrotetaan vaihdekepit, irrotetaan kardaanit, irrotetaan laatikosta kaikki sähköjohdot yms.,löysätään hiukan pohjapanssaria, irrotetaan laatikon ja moottorinväliset pultit ja nykästään laatikkoa taaksepäin?
Mitä muuta kannattaa samalla vaihtaa kuin pelkkä painelaakeri, vai kannattaako mitään?
Lähetetty: To Maalis 29, 2007 7:55 pm
Kirjoittaja metsäsika
hoitsu61 kirjoitti:Meneekö laatikon irrotus käytännössä näin:
Tuetaan tunkilla moottorin takapäätä, irrotetaan vaihdekepit, irrotetaan kardaanit, irrotetaan laatikosta kaikki sähköjohdot yms.,löysätään hiukan pohjapanssaria, irrotetaan laatikon ja moottorinväliset pultit ja nykästään laatikkoa taaksepäin?
Mitä muuta kannattaa samalla vaihtaa kuin pelkkä painelaakeri, vai kannattaako mitään?
joo suurin piirtein nuin, itte kun tein laitoin lankun öljypohjan alle poikittain joisten päältä että ei motti kippaa. niin vaihoin koko kytkimen ja käytin vauhtipyörän sorvissa,pikkusen otettiin paineasetelman kiinnityspinnasta pois ja hiottiin kytkin pinta ja hyvinhän tuo on vielä näillä tehoilla pitänyt
Painelaakerin vaihto
Lähetetty: Pe Maalis 30, 2007 11:33 am
Kirjoittaja werzu
Itsellä kun irroitettiin laatikko otimme sen ensin pois kytkinkopasta niillä neljällä isolla pultilla on jonkun verran köykäsempi.