Sivu 1/1
Sähköflekti BJ nokalle
Lähetetty: Pe Maalis 23, 2007 8:32 am
Kirjoittaja r2ree
Nyt kun on toi BJ keula päreinä ton tehostinprojektin osalta..
Tuli mieleen laittaa sähkötuuletus syyläriin. Tilaa olis. Onko kukaan tehny ja miten?
Itellä ajatus laittaa kaks samanlaista flektiä esim peräkkäin, sarjaan kytkettynä jolloin sais 24V ratkaisun.
Mihin lämpöanturi jne. Hyttiin oma katkaisija luonnollisesti.
Re: Sähköflekti BJ nokalle
Lähetetty: Pe Maalis 23, 2007 11:35 am
Kirjoittaja A-P
r2ree kirjoitti:Itellä ajatus laittaa kaks samanlaista flektiä esim peräkkäin, sarjaan kytkettynä jolloin sais 24V ratkaisun.
Ei se taida mennä ihan noin suoraviivaisesti tuo sähkö.
Lähetetty: Pe Maalis 23, 2007 11:43 am
Kirjoittaja r2ree
Kyllä sen pitäis mennä, mun ymmärtääkseni, jos ovat samat vastusarvoiltaan.
Toinen tapa tehdä 24 volttinen 12volttisesta on mitata ko kikottimen vastus ja laittaa samanmoinen tehovastus sarjaan. Lämppärin puhaltimia on soviteltu tälläi. En halua käyttää vastuksia kun menee osa sähköstä vaan lämpönä pihalle.
Lähetetty: Pe Maalis 23, 2007 2:20 pm
Kirjoittaja komk
Mun jakeluun ei mene miksi pitää korvata idioottivarma remmituuletin helposti vikaantuvilla sähöflekteillä?
Enivei, jos on kaksi samanlaista 12 voltin puhaltajaa niin ne vaan sarjaan niin toimii.
Mutta silloin puhaltimen rungot ei saa olla maissa. Vetää muuten sen toisen akun oikoseen puhaltimen rungon kautta.
Lähetetty: Pe Maalis 23, 2007 2:52 pm
Kirjoittaja r2ree
Se oli vaan ajatus. Luultavasti pidänkin ton idioottivarman ropelin. Tosin ajattelin, että jos menee kahlailemaan niin roiskuu vähempi tai talvella kone lämpiää nopsammin.
Lähetetty: Pe Maalis 23, 2007 3:26 pm
Kirjoittaja OPA
Ei ne moottorit oikein tykkää olla sarjassa, mutta kun välistä "maadoittaa" (12v pisteeseen eli akkujen väliin) 2 kytkimisen releen kautta niin ne ei tykkää kyttyrää. elikkä ne tulevat kumpikin flekti omalta akultaan.
"Että sellainen sepostus"
Lähetetty: Pe Maalis 23, 2007 6:32 pm
Kirjoittaja TOHJ61
r2ree kirjoitti:Se oli vaan ajatus. Luultavasti pidänkin ton idioottivarman ropelin. Tosin ajattelin, että jos menee kahlailemaan niin roiskuu vähempi tai talvella kone lämpiää nopsammin.
Ei se paljon vettä roiski, jos on viskokytkin kunnossa?
Lähetetty: Pe Maalis 23, 2007 7:53 pm
Kirjoittaja JAWA
Eiköhän tämän yksilön visco ole mallia aavikko=pyörii kesät-talvet

Lähetetty: Pe Maalis 23, 2007 11:16 pm
Kirjoittaja A-P
Siis jos ottaa toiselta akulta toiselle flektille, ja sitten toiselta toiselle? Yhdellä lämpötilakatkaisijalla ohjaus kahdelle releelle.
Lähetetty: Ma Maalis 26, 2007 6:36 pm
Kirjoittaja OPA
jotenkin näin. yhdellä kelalla oleva kaksi kytkiminen rele. tai sitten 2 rinnan...

Iso ympyrät moottoreita...
Lähetetty: Pe Loka 03, 2008 6:55 am
Kirjoittaja mikkohen
Tämmönen topikki kaivettiin nyt esille, ko tuli hommattua tuollainen 24V flekti.
Miten tuo oisi nyt kaikkein viisain kytkeä toimimaan! Jatkuvalla tohinalla (virtalukolta releen ohjaus jne. ) vai yrittää tekaista jotenkin lämpötila anturin ohjaamana!? Ei toki ole tietoakaan miten tuolla anturilla saisi tuon toteutettua!? Voisiko se olla niinkin "yksinkertaisesti", että hommaa vaikka tuollaisen 12V anturin ja asentaa sen ala- tai ylävesiletkuun jollai T-sovitteella. Tämä anturi sitten ohjaa tuota 24V relettä!?
Ps. Niin ja tämä sähköiseen siirtyminen johtuu tuosta vesipumppu härdellistä! ( Ei tuohon ostamaani vaan käy tuo viskoflekti sydeemi ja oikeanlainen pumppu maksais sen 2x enemmän ). Tämä on tällainen teeseitseratkaisu ja voi olla että ostattaa vielä tuon kalliimman pumpun

Lähetetty: Pe Loka 03, 2008 2:26 pm
Kirjoittaja Jappi
Ei sillä anturilla ole käytännössä merkitystä lukeeko siinä 12v vai 24v,yksinkertainen lämpökytkin se vain on.Ja varsinkin jos siinä kulkee vain ohjausvirta releelle niin pistä vain 24volttisena koko systeemi ohjauspiireineen kaikkineen.
Ja anturi alavesiletkuun,jäähdyttäjältä moottorille menevän veden lämpötilaahan on tarkoitus tuolla puhaltimella rajoittaa.
Jatkuvapyöritteisenä saattaa olla lyhytikäinen mikäli ei ole sellaiseen tarkoitettu.