Sivu 1/1

HehkutetaanTaas?! *apua*

Lähetetty: Ti Maalis 20, 2007 11:13 pm
Kirjoittaja jkkorpi
... Mielestäni luin sanatarkkaan kaikki foorumilla olleet hehkutus-hehkumattomuuskeskustelut läpi, mutta omaa ongelmaani en saanut auki... Nostetaanpa asia pöydälle:

- Pirssi on -89 HJ60. Ajettu 300tkm tasan. Ostin VR:n poistomyynnistä kansivikaisena. Raskoneella tehty kannentiivisteen vaihto oli onnistunut, mutta kannen halkeama sillä ei korjaantunut. Kaveri kaiveli aarrearkustaan vastaavan, joka käytiin läpi hyväksi todeten. Uudet suuttimet, hehkut ja yläpään tiivisteet viimeistelivät hankinnan.

Ensimmäisenä aamuna hymyssä suin käynnistämään.. NiinpäNiin. Lähtihän se sitten juuri ennen akkujen huokausta. Naapurikin varmasti huomasi että jotain käynnistettiin, mutta tuskin savulta näki mitä.

On mitattailtu ja tutkittu:

* Kansihehkut (tarvikkeet) siis uudet, yksi mahdollinen vikapaikka siis poissuljettu.

* Rele (musta) naksahtaa, kärjet hiottu, pitäisi toimia.

* Rikkinäinen johtosulake (akulta) vaihdettu perinteiseen putkisulake-malliseen. Paikalla nyt 25A sulake.

Tässä meni käsi päähän:

Imusarjahehkuja on tasan yksi (1) kpl, tämän päähän tulee virtajohto, josta edelleen normaalin näköistä johtoa pitkin kansihehkujen laattaan. Imusarjaan on pultattu "maapaikan" näköinen peltiklipsi, jonka päälle menee toinen johto johon tulee virtaa (samannäköinen kuin tuohon imusarjahehkun päähän), tästä ei kuitenkaan lähde MITÄÄN eteenpäin. Ei siis yhtään ihmetytä, miksi sulake oli sökö eikä hehku, jos virtajohto on kytketty suoraan MAAHAN. Haloo?! Ihan kuin jotain puuttuisi...

Eli, pitäiskö tuon peltiklipsin päältä lähteä joko toinen "laatta" eteenpäin tuonne kansihehkuille?? Ja jos, niin varmaankin alunpitäen on ollut tarkoitus, että tuota maakontaktia ei syntyisi..?

Tänään jätin tilanteen siihen malliin, että peltiklipsille menevä virtajohto on nyt irtonaisena teipattuna suhuässien pelossa. Imusarjahehkulle näyttäisi tulevan nyt 24V, ja kansihehkujen laatan etupäässä jotain 4V luokkaa. Eli lopputulos on jo parempi kuin lähtötilanne, mutta silti jännittää syttyykö aamulla, vaiko kuinka..

* Hitto kun tuosta sähköstä ymmärtää lähinnä sen, että paimenpoikaan ei parane pissata.*

Muutoin olen kyllä hankintaani erittäin tyytyväinen. Vaikka se nyt vapari onkin, niin näyttää sillä matka taittuvan.. Varusteina tuossa on lukkoaksilat ja org. vinssi noukalla tanssilavan kokoisen puskurin koristuksena. Safarikattotelineen pudotin kyydiltä pois tarpeettomana, joten sellainen löytyy jos joku on etsimässä. Voin vaikka vaihtaa toimiviin hehkujuttuihin.. :D .

Viikonloppuna tuli vielä kansirempan päätteeksi irroiteltua takapenkki ja rähinäremmit. Lisäksi kävin hieman mökkiteillä ajelemassa ja poimimassa yhden ylimääräisen pakkilaatikon kyytille. Jos näillä eväillä huoltoajoon pääsisi.

Hehku ongelma

Lähetetty: La Maalis 24, 2007 12:20 am
Kirjoittaja werzu
Kyllähän jo ton ikäisessä on kaksi etuvastusta imusarjassa.Ja luultavasti teidän vaihtokansi on ennen 82 tehdystä jossa on niitä vaan yksi.Ja jos uudemman ohjauselektroniikkaan kytketään vain yksi etuvastus ja luultavasti puuttuu myös sellainen johdon pätkä joka kertoo ohjaukselle mitä tapahtuu.Nimimerkillä ollunna kyseinen ongelma omassa hj:ssä.Johtosarja uudempi ja kone vanhempi.Ei pelaa jos ei tee jotain.

Lähetetty: Su Maalis 25, 2007 7:43 pm
Kirjoittaja jkkorpi
Nyttemmin lähtenyt kyllä aamuisin ihan mukavasti käyntiin, joten osittain vika lienee korjattu.. Mutta tällä systeemillä varmaan kovilla pakkasilla juttelee että keväämmällä..

... En vaihtanut kansiremontin yhteydessä muita osia, kuin sen kannen. Tämä näytti kyllä ihan identtiseltä paikaltaan väistyneen kanssa. Imusarja yms heebelit on kyllä käsittääkseni auton alkuperäistä settiä, vai onko siihen joskus matkan varrella vaihdettu koko imusarja?! Ja jos, niin miksiköhän? Enpä ole kuullut että imusarja menisi rikki siten että tarvisi korvata toisella.