Kuva Kuva

Kysymyksiä hj61

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

hodari
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 5:49 pm

Kysymyksiä hj61

Viesti Kirjoittaja hodari »

Ensimmäinen kysymys:

Minkälaisia musiikkilaitteita teillä on hoijakoissanne? Onko kellään 24v vahvistinta?

Toinen kysymys:

Mistä saa halvalla hoijakkaan uusia lehtijousia ja korottavia sellaisia? Täytyykö välttämättä vaihtaa muutakuin uudet jouset, puslat, kiikut ja tapit? Uudet iskarit jo löytyy. Sopiiko vanhat u-pultit uusiin jousiin?

Kolmas kysymys:

Hoijakkaan on asennettu ahtopainemittari ja hytistä säädettävä ahtopaineen säätöpotikka ja tod. näk. syöttöjä lisätty, se puskee mustaa savua. Eikö vain ahdon alaista syöttöä pitäisi vain lisätä jos nostaa ahtopaineita. Mustaa savua puskee vain kun paikallaan polkasee kaasua. Ei juurikaan ajossa.

Siinä muutama kysymys uudelta hoijakkakuskilta.
liejukana
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 8:15 am
Paikkakunta: hki

hoijakka

Viesti Kirjoittaja liejukana »

Musiikki laitteita 24v löytyy autohifi yms. Helsingissä autostudio ainakin.
Auton alusta hieman vaatii rahaa, halvan alustan(lue välttävän)saa käytetyillä osilla ja halvoilla iskareilla, mutta en suosittele (500).
Kohtuullinen alusta (uudet jouset+iskarit+pientä osaa (1500-2000e).
Tähän automalliin kokemusten mukaan parhaan saa "Emu" nimisellä jousi,iskari,kiinnikkeet, puslat(lue kaiken tarvittavan)sisältävällä sarjalla(1500-2500e).Hinnat noin arvioita ja noin hintoja, kaikkihan on kiinni siitä miten tingit, mistä ostat, tilaatko itse ulkomailta etc.(ja kuka asentaa,,,).
Auton turbo yms. säädöt kannattaa säädättää kohdalleen ammattilaisella, syystä että, saat "perussäädöt" autoosi kohdalleen myös sellaiset säädöt että moottori toimii "oikein", Saat myös tuntuman siitä miten auto toimii "oikein",,,,saattaa käydä niin että ajautuu säätämisen suohon ja ainainen säätö alkaa käymään hermoon, tai jotain rikkoutuu.
Oikein säädetty diesel ei juurikaan savuta.
Haulla löydät peruskysymyksiisi vastauksia täältä aikaisemmista keskusteluista. Rauhallisuutta ja harkintaa kun autoa laitat niin kyllä se siitä.
Itse yhdet huonot jouset laittaneena, en enää säästä siinä asiassa.
Huolettomia kilometrejä toivotellen
pluto
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 9:44 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Joustoa

Viesti Kirjoittaja pluto »

Liittyneekö asiaan mitenkään mutta omassa syksyllä hankitussa hj61:ssä on takajousipakkojen lisäksi akselin päällä ilmajouset joiden venttiilit on vetokoukun vierellä perässä, perän korkeutta ja kovuutta pystyy säätämään ilmanpaineella :lol:
Tyytyväinen olen ollu, merkkiä en tiedä kun en ole sen tarkemmin niitä tutkinut, perässä tarra AIRLIFT, tiedä sitte tota :oops:
hodari
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 5:49 pm

Viesti Kirjoittaja hodari »

Pyysin tarjouksia parista paikasta noista alustasarjoista niin toisessa oli 875€ ja toisessa 1000€ ja sama dobinssonin sarja kyseessä ja ilman iskareita, kun mulla on jo tossa uudet iskarit.

Saiskohan ruikupumpun säädätettyä kuorma-autoihin perehtyneessä korjaamossa, kun ei tässä lähellä oikein ole mitään dieselpajaa.
liejukana
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 8:15 am
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja liejukana »

Varmasti tekevät jos kiinnostusta on, kysymään vain, lopputuloshan saattaa olla jopa parempi.
Jousista vielä sen verran että sellainenkin merkki on kuin Ironman, laatu ilmeisesti lähempänä hyvää kuin tyydyttävää, ja ainahan voi uuttakin jousta "avittaa" kierrejousilla, kun ei liian jäykillä. Jos olen oikein ymmärtänyt niin pidentää jousen ikää. Paljon käytetään myös kierrejousia ryhdittämään autoa kun omat jouset alkavat olla tiensä päässä.
hodari
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 5:49 pm

Viesti Kirjoittaja hodari »

Kävin tänään siellä kuormurikorjaamolla kysymässä syöttöpumppuun säätöjä kohdalleen. Eivät tee itse mutta lähettävät johonkin dieselpajalle missä homma onnistuu, tulee vaan maksamaan ihan liikaa 500€-1000€, että saa jäädä mun osalta säädöt tekemättä.

Jossain luki että kun pumpusta säätää keskipakopainojen välykset kohdalleen niin ei ole niin herkkä kaasulle, eikä tule kenguru ilmiötä montuissa. Ei taida onnistua kotikonstein?
hodari
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 5:49 pm

Viesti Kirjoittaja hodari »

Löytyykö netistä cruisereihin varaosia mistä vois kattella hintoja?
Pale
Viestit: 27
Liittynyt: La Loka 21, 2006 11:49 am
Paikkakunta: Ravijärvi

Viesti Kirjoittaja Pale »

kirjota tonne hakuun "tekniikkalinkkejä", ni sieltä löytyy... sit viel tamgears ja maasturi mattila tuli mieleen mitä en ainakaan huomannu siellä, löytyy googlettamalla...
lepanoksa
Viestit: 76
Liittynyt: Su Elo 06, 2006 8:57 am
Paikkakunta: Hailuoto

Viesti Kirjoittaja lepanoksa »

jos sulla on lähtöjään hailuodosta se auto, niin siinä on tasan yksi kierros pyöräytetty syöttöjä isommalle ns. imusarjan alta löytyy ahdonalaisen syötön säätö... näillä sivuilla on ollu aikasemmin puhetta siitä, mutta eikö siinä ole tarpeeksi vääntöä???
Vastaa Viestiin