Sivu 1/1

Hj Kierroslukumittari

Lähetetty: Su Maalis 18, 2007 4:35 pm
Kirjoittaja valtsu
Hj61:ssa lakkasi kierroslukumittari toimimasta.
Turbon ledit toimii kuin ennenkin mutta viisari ei värähdäkään.
Mistä kannattaa aloittaa vikaa etsimään ja onko mittari vaikea irroittaa?

Mittari ei toimi.

Lähetetty: La Maalis 24, 2007 12:24 am
Kirjoittaja werzu
No niillä valolla ei ole kovinpaljon yhteistä sen kierroslukumittarin kanssa kuin yhteinen sähkö.Mittariston kuin irroittaa saa kierroslukumittarin kyllä irroitettua muutamalla ruuvilla.Joissakin mittareissa ollutb juotosvikoja mut omassani oli anturi rikki joka siaitsee kytkinkopassa kuskinpuolella.Ei ole mitenkään mukava ottaa pois.Ja maksaa merkkiliikkeessä melkein 200e.Ja aivan turha kysellä tarvikkeena.

Lähetetty: Ti Maalis 27, 2007 8:15 pm
Kirjoittaja timppas
Samavika minulla hj60:sessä osan sain käytettynä maasturi Mattilalta somerolta.

Lähetetty: Su Helmi 24, 2013 2:47 pm
Kirjoittaja profi
Nostellaas vanhaa aihetta

Tuossa hj60:ssä ei suostu kierroslukumittari pelaamaan. Anturi vaihettu ja mittari vaihettu ja se anturin liitin vaihelaatikon päältä katottu ja suhkutettu crc:tä ja sitte siellä startin luona oli vielä toinen liitin sekin avattu ja katottu, ne näytti ihan hyviltä eikä ollu hapettumaakaan. Mikähän tuossa nyt sitte on vikana? Pystyykö tuon magneettianturin ja mittarin toteamaan jotenki, että onko ne toimivia? :?

Lähetetty: Su Helmi 24, 2013 6:58 pm
Kirjoittaja JIIHAA
Ettit jostain Korpivaaran korjauspumaskan. Muistaakseni oli sillä selostettuna toi mittaaminen aikasta hyvin.

Lähetetty: La Maalis 23, 2013 10:56 pm
Kirjoittaja profi
No niin, palstan kautta sain ohjeet tohon kierroslukumittarin sielunelämään, kiitokset tästä. Nehän oli sekä "uusi", että vanha anturi pimeänä. Jos jollain on ylimääräsenä tuo anturi niin voisin ostaa sen pois. Se mitataan siitä anturin liittimen nastoista yleismittarin resistanssi alueella, ehjässä lukema pitäs olla noin 500, jos mittari ei näytä mitään tai näyttää ääretöntä, sillon se on sökö.

Lähetetty: Pe Huhti 12, 2013 5:18 pm
Kirjoittaja profi
profi kirjoitti:No niin, palstan kautta sain ohjeet tohon kierroslukumittarin sielunelämään, kiitokset tästä. Nehän oli sekä "uusi", että vanha anturi pimeänä. Jos jollain on ylimääräsenä tuo anturi niin voisin ostaa sen pois. Se mitataan siitä anturin liittimen nastoista yleismittarin resistanssi alueella, ehjässä lukema pitäs olla noin 500, jos mittari ei näytä mitään tai näyttää ääretöntä, sillon se on sökö.
Kävin sitte hakemassa marmoritiskiltä uuden anturin ja nyt sitte viimein toimii :D Pari pakollista kuvaa.

http://forums.offipalsta.com/album.php? ... eid=127446

http://forums.offipalsta.com/album.php? ... eid=127447

Lähetetty: Su Touko 05, 2013 8:27 am
Kirjoittaja isuzubj
Vois luulla että tohon kävis joku ihan tavallinen induktiivinen anturikin ku sais vaan noi sceksit ja kierteen koon ni vois hieman kyyläillä mitä pystyis kattoon ja ettiin!?

Lähetetty: Su Touko 05, 2013 9:46 am
Kirjoittaja profi
Joo olis voinu käydä. Mulla olikin jo tiedossa ponssen hakkuupään laipan asentoantureita, mutta ei sitte tullu kumminkaan laitettua ku niilläki jonkinverran hintaa marmoritiskillä. Jos jostain muualta löytäs nuita samoja antureita halvalla niin sitte jo kannattas sepittää :D

Lähetetty: To Heinä 25, 2013 6:55 pm
Kirjoittaja JF
Oliko anturi kallis Toyotalla?

BJ:hin tuli taannoisen innostuksen vallassa rakenneltua kierroslukumittari nimenomaan HJ:n mittarista kun äkkäsin että BJ75:n alumiinisessa kytkinkopassa oli paikka valussa sille, ei tarvinnut kuin jyrsiä reikä auki ja tehdä siihen kierre.

Tuon kytkentähän on äärimmäisen helppoa kun mittarin ja anturin välillä on vain yksi johto; mittarilla oli maa ja plussa, anturilla vain maa mittarille menevän johdon lisäksi.

Jonkun verran sai shimmailla notta meni tarpeeksi lähelle vauhtipyörää mutta tuli varmuuden vuoksi jyrsittyä vähän ylimääräistä niin sai aluslevyillä helposti hoidettua tuon.

Siinä alkuperäisessä anturissa ei välttämättä hirveän isoa vikaa ollut, vai selvisikö? Öljy oli hapattanut anturin johtojen kuoren ihan sieltä juuresta, joten kaivoin jaappanilaiset mäskit pois, kolvasin sinne kunnon kumijohdot ja valoin poteron epoksilla täyteen.

Hyvin on oma viritys yli kolme vuotta toiminut.

Lähetetty: Pe Heinä 26, 2013 6:49 pm
Kirjoittaja profi
JF kirjoitti:Oliko anturi kallis Toyotalla?
riippuu miten hyvä on tinkimään :wink: En muista tarkkaa hintaa ku tilasin muutaki roinaa samalla, mutta paljo halvemmalla pääsee jos löytää ehjän käytetyn jostain, ite en löytäny.
JF kirjoitti:BJ:hin tuli taannoisen innostuksen vallassa rakenneltua kierroslukumittari nimenomaan HJ:n mittarista kun äkkäsin että BJ75:n alumiinisessa kytkinkopassa oli paikka valussa sille, ei tarvinnut kuin jyrsiä reikä auki ja tehdä siihen kierre.

Tuon kytkentähän on äärimmäisen helppoa kun mittarin ja anturin välillä on vain yksi johto; mittarilla oli maa ja plussa, anturilla vain maa mittarille menevän johdon lisäksi.

Jonkun verran sai shimmailla notta meni tarpeeksi lähelle vauhtipyörää mutta tuli varmuuden vuoksi jyrsittyä vähän ylimääräistä niin sai aluslevyillä helposti hoidettua tuon.

Siinä alkuperäisessä anturissa ei välttämättä hirveän isoa vikaa ollut, vai selvisikö? Öljy oli hapattanut anturin johtojen kuoren ihan sieltä juuresta, joten kaivoin jaappanilaiset mäskit pois, kolvasin sinne kunnon kumijohdot ja valoin poteron epoksilla täyteen.

Hyvin on oma viritys yli kolme vuotta toiminut.
Kyllä se mun anturi oli vaan kertakaikkiaan pimentyny ja johdot oli kyllä ehjät, että ei siitä toimivaa saanu. Jonkin verran muittenkin aparaattien yhteydessä tullu värkättyä näitten magneettianturien kans se tahtoo olla niitten ominaisuus näköjää, että ne saattaa hajoilla ihan itestään :x

Lähetetty: Pe Elo 09, 2013 8:37 pm
Kirjoittaja benjaminf
Onko mahdollista saada joku muu mittari kun HJ oma toimimaan sen HJ anturin kanssa.