Sivu 1/1

Kitkalukon ominaisuudet ja toiminta

Lähetetty: Ke Helmi 28, 2007 11:40 am
Kirjoittaja carry800
Meneekö tämä näin??
Jos on esim.30% kitkalukko niin sutivanpyörän kautta menee voimaa tiehen jonkin verran ja pitävämpi puoli pystyy siirtämään tiehen 30% suuremman voiman.
Jos ajaa vaikka takavetopäällä ojan yli viistottain ja toinen ratas jää ilmaan niin meno loppuu, koska ilmassa olevan pyörän maahan siirtyvä voima on nolla, ja pitävämpi puoli 30% enemmäin kuin nolla. Eli myös pitävämmältä puoleltä ei paljon voimaa saada.
Yksikään kitkalukkollen auto ei ole toiminut oikein vakuuttavasti kun olen ojan yli viistottain ajanut :?:
Toinen asia on mietityttänyt kitkalukojnen osalta, että moniko prosenttisia lukkoja maastureissa pitäisi olla. Edesmenneessä suprassani oli 30% ja pelas paremmin kun se oiken lämpes sillon kun tosissaan antoi kenkää :D

Lukko

Lähetetty: To Maalis 01, 2007 7:33 pm
Kirjoittaja Tero
jos maasturin "lukosta" puhutaan niin eiköhän se ainoa ja oikea ole
100% lukittava/lukkiutuva.