Kitkalukon ominaisuudet ja toiminta
Lähetetty: Ke Helmi 28, 2007 11:40 am
Meneekö tämä näin??
Jos on esim.30% kitkalukko niin sutivanpyörän kautta menee voimaa tiehen jonkin verran ja pitävämpi puoli pystyy siirtämään tiehen 30% suuremman voiman.
Jos ajaa vaikka takavetopäällä ojan yli viistottain ja toinen ratas jää ilmaan niin meno loppuu, koska ilmassa olevan pyörän maahan siirtyvä voima on nolla, ja pitävämpi puoli 30% enemmäin kuin nolla. Eli myös pitävämmältä puoleltä ei paljon voimaa saada.
Yksikään kitkalukkollen auto ei ole toiminut oikein vakuuttavasti kun olen ojan yli viistottain ajanut
Toinen asia on mietityttänyt kitkalukojnen osalta, että moniko prosenttisia lukkoja maastureissa pitäisi olla. Edesmenneessä suprassani oli 30% ja pelas paremmin kun se oiken lämpes sillon kun tosissaan antoi kenkää
Jos on esim.30% kitkalukko niin sutivanpyörän kautta menee voimaa tiehen jonkin verran ja pitävämpi puoli pystyy siirtämään tiehen 30% suuremman voiman.
Jos ajaa vaikka takavetopäällä ojan yli viistottain ja toinen ratas jää ilmaan niin meno loppuu, koska ilmassa olevan pyörän maahan siirtyvä voima on nolla, ja pitävämpi puoli 30% enemmäin kuin nolla. Eli myös pitävämmältä puoleltä ei paljon voimaa saada.
Yksikään kitkalukkollen auto ei ole toiminut oikein vakuuttavasti kun olen ojan yli viistottain ajanut

Toinen asia on mietityttänyt kitkalukojnen osalta, että moniko prosenttisia lukkoja maastureissa pitäisi olla. Edesmenneessä suprassani oli 30% ja pelas paremmin kun se oiken lämpes sillon kun tosissaan antoi kenkää
