Kuva Kuva

HJ60 Kierroslukumittari

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

NymiS
Viestit: 271
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 11:34 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

HJ60 Kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Missähän mahdollisesti saattaisi olla vika kun kierroslukumittari
toimii ajoittain(lämpimänä) ja kylmänä käynnistäessä ei koskaan.
Joskus auttaa kun kopauttaa sitä niin saattaa ruveta toimimaan, missä vika?

Mittari sökö?
Vai kontakti vika?

nm. Uusi tuttavuus HJ:n ratin takana
NymiS
Viestit: 271
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 11:34 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Ilmeisesti ei ole kovin yleinen vika... No pitää varmaan tutkia
ite sitten mitä se on syönyt...
oskari4x4
Viestit: 49
Liittynyt: Pe Huhti 01, 2005 8:41 am
Paikkakunta: Helsinki

rundari

Viesti Kirjoittaja oskari4x4 »

Näillä sivuilla oli juttua rundarin toiminnasta, pitää itsekin ne tarkistaa. Vasta eilen löysin. http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=14107[/url][/code]
HDJ 80 -91
HJ60 -83
tipo

kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja tipo »

Olen itse törmännyt useissa hj: kierroslukumittareissa seuraavaan ongelmaan ja koputtelun vaikutus viittaa samaan. Hj:n kierroslukumittarissa on muovinen runko johon osoittimen akseli on laakeroitu päittäislaakeroinnilla. Kun muovirunko aikaamyöten kutistuu tai muuttaa muotoaan lämpötilamuutoksissa, laakerointi menee liian tiukalle ja jumiutuu, ensin kylmänä ja lopulta kokonaan. Akselin osoittimenpuoleisessa päässä oleva laakeri on säädettävä ja sitä on löysättävä, se on kierteellä siinä muovirungossa kiinni. Akselissa pitää olla reilusti tuntuva päittäisvälys, kunhan liikkuvat osat eivät ota mihinkään kiinni. Toinen vaihtoehto on pulssianturi, joka lukee startin hammaskehän hampaita. Siihen tulee joskus katkos, joka ilmenee ajoittain, mutta sen vikaan ei mittarin koputtelu vaikuta. Sitten tietysti johdotuksen mahdolliset katkokset voi olla syynä. Itse mittarin elektroniikka on niin simppeli, että pidän kokemusten perusteella sitä viimeisenä vaihtoehtona.
Vastaa Viestiin