HJ60 vaihteistot ja rempat
Lähetetty: Ma Helmi 26, 2007 10:04 pm
HJ60 -82
Vika: pikkupuoli ei pysy päällä, jakolaatikko huutaa, ulosoton proppu halki
Ratkaisu: tilalle tulossa toinen jakolaatikko ja ulosotto
Molemmat päälootat nelivaihteisia.
Eli mulla on täydellinen varalaatikkopaketti (pääloota, jakolootta, ulosotto), joka on "jostain HJ:sta" peräisin. Muuten on aivan saman näköinen pikaisella vilkaisulla kuin nyt kiinni oleva, mutta kytkimen työsylinteri onkin eri puolella. Nykyisessä se on apukuskin puolella, ja tossa varalootassa näyttäisi saman oloinen sylinteri olevan kuskin puolella. Onkohan tuo loota edes HJ:sta peräisin?? Päälootaa ei nyt vaihdeta, mutta kysyn ihan mielenkiinnosta.
Jakoloota ja ulosotto näyttää aivan samalta.
Varalootasta irroitin ja purin jakolootan ja ulosoton putsausta varten. Tarkoitus on laittaa molemmat täysin iskuun ja heittää rempattuna autoon kiinni, kun pääsee nosturille.
Mitähän kaikkea tuosta jakolootasta nyt kannattaisi vaihtaa?
Mielestäni muut laakerit tuntuu suht hyvältä
http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... ta%202.jpg
, paitsi ne kaksi kartiolaakeria, jotka ovat siinä akselilla, joka menee etu- ja takakardaanin laippoihin.
http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... akseli.jpg
Rahisevat aavistuksen. Saakohan noita ihan tarvikkeena?
Oiskohan ihan turhaa vaihtaa laakeri siltä akselilta, joka tuo voiman päälootalta jakolootaan, vaikka tuntuukin suht timmiltä? Näyttää ainakin ihan yleislaakerilta.
http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... ta%203.jpg
Kaikki hammastukset näyttää ihan hyvältä (kuulemma purettu "vähän ajetusta" kolariautosta).
Kaikki stefat ja tiivisteet ajattelin vaihtaa myös.
Etuvedon kytkentäholkin luona on sellainen pieni jousi.
http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... ujousi.jpg
Oliskohan se syytä uusia kanssa? Hieman jäi epäselväksi, miten se siellä oli, kun tipahti öljyastiaan irroitettaessa. Sen tarkoitus ilmeisesti on tehdä pykälät "nopea takaveto, vapaa, hidas takaveto"?
Pitäisikös tuolle ulosotolle tehdä jotain (kaksisuuntainen)? Mielestäni rattaat rahisevat käsin pyöritettäessä kuuluvasti. En ole sitä vielä purkanut.
Ihanko tamgearsilta olette noita osia tilanneet vai tojotalta vai mistä?
Sai muuten 10 asteen pakkasella kaapia öljyt ihan ruuvimeisselillä pois, kun eivät valunneet juuri ollenkaan.
Vika: pikkupuoli ei pysy päällä, jakolaatikko huutaa, ulosoton proppu halki
Ratkaisu: tilalle tulossa toinen jakolaatikko ja ulosotto
Molemmat päälootat nelivaihteisia.
Eli mulla on täydellinen varalaatikkopaketti (pääloota, jakolootta, ulosotto), joka on "jostain HJ:sta" peräisin. Muuten on aivan saman näköinen pikaisella vilkaisulla kuin nyt kiinni oleva, mutta kytkimen työsylinteri onkin eri puolella. Nykyisessä se on apukuskin puolella, ja tossa varalootassa näyttäisi saman oloinen sylinteri olevan kuskin puolella. Onkohan tuo loota edes HJ:sta peräisin?? Päälootaa ei nyt vaihdeta, mutta kysyn ihan mielenkiinnosta.
Jakoloota ja ulosotto näyttää aivan samalta.
Varalootasta irroitin ja purin jakolootan ja ulosoton putsausta varten. Tarkoitus on laittaa molemmat täysin iskuun ja heittää rempattuna autoon kiinni, kun pääsee nosturille.
Mitähän kaikkea tuosta jakolootasta nyt kannattaisi vaihtaa?
Mielestäni muut laakerit tuntuu suht hyvältä
http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... ta%202.jpg
, paitsi ne kaksi kartiolaakeria, jotka ovat siinä akselilla, joka menee etu- ja takakardaanin laippoihin.
http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... akseli.jpg
Rahisevat aavistuksen. Saakohan noita ihan tarvikkeena?
Oiskohan ihan turhaa vaihtaa laakeri siltä akselilta, joka tuo voiman päälootalta jakolootaan, vaikka tuntuukin suht timmiltä? Näyttää ainakin ihan yleislaakerilta.
http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... ta%203.jpg
Kaikki hammastukset näyttää ihan hyvältä (kuulemma purettu "vähän ajetusta" kolariautosta).
Kaikki stefat ja tiivisteet ajattelin vaihtaa myös.
Etuvedon kytkentäholkin luona on sellainen pieni jousi.
http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... ujousi.jpg
Oliskohan se syytä uusia kanssa? Hieman jäi epäselväksi, miten se siellä oli, kun tipahti öljyastiaan irroitettaessa. Sen tarkoitus ilmeisesti on tehdä pykälät "nopea takaveto, vapaa, hidas takaveto"?
Pitäisikös tuolle ulosotolle tehdä jotain (kaksisuuntainen)? Mielestäni rattaat rahisevat käsin pyöritettäessä kuuluvasti. En ole sitä vielä purkanut.
Ihanko tamgearsilta olette noita osia tilanneet vai tojotalta vai mistä?
Sai muuten 10 asteen pakkasella kaapia öljyt ihan ruuvimeisselillä pois, kun eivät valunneet juuri ollenkaan.