Sivu 1/1
ilmaus - mikä meni pieleen???
Lähetetty: Ke Helmi 21, 2007 5:06 pm
Kirjoittaja jah
Tilanne : normaalista ajosta rupes "rötään" veto pois, kävi välillä vajailla "mukeilla".

Ei oo aiemmin moista tehny ja aattelin että veden erotin pitää putsata - sisältö: jäätä, tiisseliä, vettä. Vaihdoin myös suodattimen, mutta kun yritin ilmata systeemiä eipä heränny "polle" henkiin.
Mites tuo homma pitää oikeesti tehä, ja mikä meni pieleen ? Yritin ekaks ihan normaalisti ilmata suodattimen ilmausruuvilla ja pumpulla, mutta ei mitään - sitten oli jo auki tuo erottimen päällä oleva 10mm kannalla oleva "ilmausruuvikin"...kone ei vaan herää
PS: auto on muuten HJ60 -85
Lähetetty: Ke Helmi 21, 2007 5:35 pm
Kirjoittaja hannuv
ilmaa ensin suodatin sitten pumppu , sitten voi suuttimilta aukaista putkia niin kyllä se siitä pitäis herätä (pumpulla on muistaakseni sellainen 10mm kannalla oleva ilmaruuvi)
Lähetetty: Ke Helmi 21, 2007 7:01 pm
Kirjoittaja Eissi
pitäisi lähteä lyhyen starttauksen jälkeen:
pidä suodatin jalan ilmausruuvi kiinni ja pumppaa käsipumppu kovaksi, avaa ruuvi ja seuraa tuleeko ilmasuihkua vai pelkkää naftaa. toista tarvittaessa kunnes tulee pelkästään naftaa.
löysää hieman ilmausruuvia että saat pumpun kierrettyä jengoille alkuun, kierrä ensin ilmausruuvi kiinni ja sen jälkeen kierrä pumppu kiinni.
pitäisi lähteä aika helposti käymään. katso että sammuttimen tanko on paikoillaan.
Lähetetty: To Helmi 22, 2007 6:30 am
Kirjoittaja jah
Alkaa näyttää siltä, että käsipumpussa on jotain häikkää - ei saa pumpattua painetta linjaan vaikka kuinka "vemputtaa".

Pitää kokeilla "tuttipullolla" syöttämistä tuolta veden erottimen kautta...
Lähetetty: To Helmi 22, 2007 8:49 am
Kirjoittaja plaanari
Voipi olla myös siirtopumpussa takaiskuventtiilit sököt tai roskia välissä. Myäs ilmavuoto imupuolella? Tossa tuttipullohommassa tulee kyllä äitiä ikävä.
Lähetetty: To Helmi 22, 2007 2:41 pm
Kirjoittaja Make-72
laita kaveri starttaamaan ja pidä itse samaan aikaan ilmausruuvia löysällä niin titkään että lähtee käymään. jos ei vielä pelaa kunnolla suorita sama toimenpide pumpulla. jos et saa pelaamaan voin tulla katsomaa jos toi auto on jyväskylässä yhteystiedoista päätellen. p. 0400 889 604
Lähetetty: To Helmi 22, 2007 6:22 pm
Kirjoittaja jah
kuinkahan tuo vedenerotin ilmataan - jos se on tarpeen. Näyttää siltä että joko erottimen ilmauksessa on häikkää tai tankkilinja on jäässä

- nimittäin auto käy ja kukkuu kun täyttää linjaston vedenerottimelta pumpulle ja ilmaa linjan, mutta kun löpö loppuu linjastosta kone sammuu

yritän laittaa pari kuvaa tuosta erottimesta heti huomen aamulla
Lähetetty: To Helmi 22, 2007 8:44 pm
Kirjoittaja Ismo C.
Voiskohan olla samallailla käyny kun meikäläisellä joskus "rahtariaikaan": tankkasin tankin täyteen yhtä aikaa kun isoon säiliöön laskettiin säiliöautosta polttoainetta. Pääsin muutaman kymmenen kilometriä, kunnes hyytyi. Sulatettiin tankkia ja tankista laskettiin reilu kymmenen litraa pelkkää vettä
Kokeile lämmittää tankin pohjaa kosanilla tai muulla lämmittimellä (kestää sitten uskomattoman kauan saada massa plussan puolelle) ja tyhjentää tankki. sitten voit ottaa vielä vedenerottajalta putken irti ja painaa ilmaa tankkiin päin, jos ei "kohise" tankissa niin on putkikin vielä tukossa

Lähetetty: Pe Helmi 23, 2007 7:44 am
Kirjoittaja jah
No joo, eikun auto talliin sulamaan viikonloppuna ja todennäkösesti tankin tyhjennys...

Lähetetty: Pe Helmi 23, 2007 4:07 pm
Kirjoittaja JAWA
Muistaakseni hanskalokeron omistajan käsikirjassa neuvotaan vedenerottimen ilmaus. En nyt viitsi tuonne pakkaseen enää takaisin mennä tsekkaamaan

Lähetetty: Pe Helmi 23, 2007 8:12 pm
Kirjoittaja mixu
Ei sitä veden erotinta ole ikinä tarvinnu ilmata... Vaikka tyhjää kunhan tankissa on yli puoli tankkia ainetta tai enemmän... Onhan tota Hoojiitä ollu jo neljä... JOS ei sit ole imuvuotoa... joko tankin tai veden erottimen putkissa. Mulla on kolmessa ollu.
Lähetetty: Pe Helmi 23, 2007 8:43 pm
Kirjoittaja JAWA
Mulla ruostu vedenerottimen pohja puhki. Ja just sillon korkkas kun oli pimeää, kaatosade ja keskellä korpea

Noin 15 ilmauksen jälkeen luovutin kun ilmaa tuli vaan lisää. Kiltisti narussa Punton perässä kotiin.
Lähetetty: La Helmi 24, 2007 2:47 pm
Kirjoittaja maaristeilijä
tankilta lähtevä imuputki on voinut mätiä lopullisesti pilalle,näin kävi itselleni.
Lähetetty: Su Helmi 25, 2007 9:54 am
Kirjoittaja jpesala
imuputki ongelma ilmeni ljiissä siten, että auto alkoi sammua liikennevaliossa seistessä kun polttoainetta oli alle puolitankillista.
täydellä tankilla ei ollut mitään ongelmia. tyyppivika, että ne imuputket mätänee siitä tankin päältä.
t.jp
ps. minunkaan autoissa ei ole koskaan saanut ilmattua polttoainesuotimen päällä olevalla pumpulla yhtään mitään. pari suutinputkea löysälle ja startilla ilmaten se lähtee käymään.
meillä töissä huoltomiehet täyttää uuden suodattimen polttoaineella ennen sen ruuvaamista kiinni. lähestulkoon aina ne koneet hörähtää käyntiin ja moottori ilmaa itsestään itsenä
Lähetetty: Su Helmi 25, 2007 3:36 pm
Kirjoittaja jah