ilmaus - mikä meni pieleen???
Valvoja: Käyttäjä
ilmaus - mikä meni pieleen???
Tilanne : normaalista ajosta rupes "rötään" veto pois, kävi välillä vajailla "mukeilla". Ei oo aiemmin moista tehny ja aattelin että veden erotin pitää putsata - sisältö: jäätä, tiisseliä, vettä. Vaihdoin myös suodattimen, mutta kun yritin ilmata systeemiä eipä heränny "polle" henkiin.
Mites tuo homma pitää oikeesti tehä, ja mikä meni pieleen ? Yritin ekaks ihan normaalisti ilmata suodattimen ilmausruuvilla ja pumpulla, mutta ei mitään - sitten oli jo auki tuo erottimen päällä oleva 10mm kannalla oleva "ilmausruuvikin"...kone ei vaan herää
PS: auto on muuten HJ60 -85
Mites tuo homma pitää oikeesti tehä, ja mikä meni pieleen ? Yritin ekaks ihan normaalisti ilmata suodattimen ilmausruuvilla ja pumpulla, mutta ei mitään - sitten oli jo auki tuo erottimen päällä oleva 10mm kannalla oleva "ilmausruuvikin"...kone ei vaan herää
PS: auto on muuten HJ60 -85
pitäisi lähteä lyhyen starttauksen jälkeen:
pidä suodatin jalan ilmausruuvi kiinni ja pumppaa käsipumppu kovaksi, avaa ruuvi ja seuraa tuleeko ilmasuihkua vai pelkkää naftaa. toista tarvittaessa kunnes tulee pelkästään naftaa.
löysää hieman ilmausruuvia että saat pumpun kierrettyä jengoille alkuun, kierrä ensin ilmausruuvi kiinni ja sen jälkeen kierrä pumppu kiinni.
pitäisi lähteä aika helposti käymään. katso että sammuttimen tanko on paikoillaan.
pidä suodatin jalan ilmausruuvi kiinni ja pumppaa käsipumppu kovaksi, avaa ruuvi ja seuraa tuleeko ilmasuihkua vai pelkkää naftaa. toista tarvittaessa kunnes tulee pelkästään naftaa.
löysää hieman ilmausruuvia että saat pumpun kierrettyä jengoille alkuun, kierrä ensin ilmausruuvi kiinni ja sen jälkeen kierrä pumppu kiinni.
pitäisi lähteä aika helposti käymään. katso että sammuttimen tanko on paikoillaan.
~Eissi~
kuinkahan tuo vedenerotin ilmataan - jos se on tarpeen. Näyttää siltä että joko erottimen ilmauksessa on häikkää tai tankkilinja on jäässä - nimittäin auto käy ja kukkuu kun täyttää linjaston vedenerottimelta pumpulle ja ilmaa linjan, mutta kun löpö loppuu linjastosta kone sammuu yritän laittaa pari kuvaa tuosta erottimesta heti huomen aamulla
Voiskohan olla samallailla käyny kun meikäläisellä joskus "rahtariaikaan": tankkasin tankin täyteen yhtä aikaa kun isoon säiliöön laskettiin säiliöautosta polttoainetta. Pääsin muutaman kymmenen kilometriä, kunnes hyytyi. Sulatettiin tankkia ja tankista laskettiin reilu kymmenen litraa pelkkää vettä
Kokeile lämmittää tankin pohjaa kosanilla tai muulla lämmittimellä (kestää sitten uskomattoman kauan saada massa plussan puolelle) ja tyhjentää tankki. sitten voit ottaa vielä vedenerottajalta putken irti ja painaa ilmaa tankkiin päin, jos ei "kohise" tankissa niin on putkikin vielä tukossa
Kokeile lämmittää tankin pohjaa kosanilla tai muulla lämmittimellä (kestää sitten uskomattoman kauan saada massa plussan puolelle) ja tyhjentää tankki. sitten voit ottaa vielä vedenerottajalta putken irti ja painaa ilmaa tankkiin päin, jos ei "kohise" tankissa niin on putkikin vielä tukossa
BJ-40, BJ-45, HJ-60 ja possuja
No joo, eikun auto talliin sulamaan viikonloppuna ja todennäkösesti tankin tyhjennys...
Viimeksi muokannut jah, To Maalis 01, 2007 1:39 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
imuputki ongelma ilmeni ljiissä siten, että auto alkoi sammua liikennevaliossa seistessä kun polttoainetta oli alle puolitankillista.
täydellä tankilla ei ollut mitään ongelmia. tyyppivika, että ne imuputket mätänee siitä tankin päältä.
t.jp
ps. minunkaan autoissa ei ole koskaan saanut ilmattua polttoainesuotimen päällä olevalla pumpulla yhtään mitään. pari suutinputkea löysälle ja startilla ilmaten se lähtee käymään.
meillä töissä huoltomiehet täyttää uuden suodattimen polttoaineella ennen sen ruuvaamista kiinni. lähestulkoon aina ne koneet hörähtää käyntiin ja moottori ilmaa itsestään itsenä
täydellä tankilla ei ollut mitään ongelmia. tyyppivika, että ne imuputket mätänee siitä tankin päältä.
t.jp
ps. minunkaan autoissa ei ole koskaan saanut ilmattua polttoainesuotimen päällä olevalla pumpulla yhtään mitään. pari suutinputkea löysälle ja startilla ilmaten se lähtee käymään.
meillä töissä huoltomiehet täyttää uuden suodattimen polttoaineella ennen sen ruuvaamista kiinni. lähestulkoon aina ne koneet hörähtää käyntiin ja moottori ilmaa itsestään itsenä