Sivu 1/1
Läjän syötöt
Lähetetty: Su Helmi 18, 2007 6:04 pm
Kirjoittaja Lcruiser
Missä on läjän pumpussa se ruuvi mistä syöttöjä lisätään ja kummalle päin sitä ruuvataan ja kuinka paljon uskaltaa mennä ruuvaileen.

Lähetetty: Su Helmi 18, 2007 8:46 pm
Kirjoittaja Samick
Tuota kirjoita tonne ylös missä lukee haku!(Huom. ei ole tarkoitus vinoilla)
Laita sinne vaikka hakusanaksi syöttö niin sieltä löytyy ainakin niitä aiheita mitä on täällä aiheesta keskusteltu.
Itse en osaa tuohon syöttökysymykseen vastata.
Lähetetty: Ma Helmi 19, 2007 9:48 am
Kirjoittaja Lcruiser
Lähetetty: Ma Helmi 19, 2007 3:15 pm
Kirjoittaja Repro
Lähetetty: Ti Helmi 20, 2007 10:09 am
Kirjoittaja Lcruiser
Kiitokset Reprolle eikait sitä tuon paremmin voi neuvoa tuota syöttöjen ruuvailua

.Oon tuossa värkänny läjään carretin gt 17 turbon ja laittanut coolerin kone rempan yhteydessä , paljonkohan tuohon uskaltaa ahtoja laittaa että vielä paikat pysyy kunnossa.

Lähetetty: Ti Helmi 20, 2007 2:35 pm
Kirjoittaja Repro
No sehän riippuu ihan pakopaineista paljonko ne sillä kombinaatiolla lienee?
Paljon ahtopainetta on yleensä myös paljon pakopainetta = paljon lämpöenergiaa sylinterissä joka voi sulattaa myös männät pakoventtiilien lisäksi, siis jos OIKEIN huonosti käy.
Mutta vitustako näitä tietää ilman mittareita, ei muuta kuin pakosarjaan ennen turboa mittarille liitäntä ja ihmettelemään. Ja tietty ahtopaineelle oma mittari myös.
Jos meinasit alkuperäiseen sarjaan tehdä sovitteen uudelle turbolle niin siihenhän on tosi kätsä tehdä se liitäntä.

Lähetetty: Ke Helmi 21, 2007 9:48 am
Kirjoittaja Lcruiser
Millainen mittari mittaa pakopaineita käykö samanlainen ku ahtopaineille ja letkun pitäis varmaan kestää kuumuutta

Lähetetty: Ke Helmi 21, 2007 2:42 pm
Kirjoittaja Repro
Käyhän siihen ihan normi painemittari, liitokselta vaikka pätkä kupariputkea kiepille jossa kaasut hivenen jäähtyy ja siitä letkulla mittarille.
Tai jos ei rahasta ole kiinni niin hydrauliliikkeestä teräspunosletkua silikoni sisuksella, MUISTAAKSENI se kesti dieselien pakolämpötilat mutta myyjät muistaa paremmin.
Pakokaasunläpömittarikin on kätevä syötön/ahdon säätöhommissa, mutta sillä on sitten hintaakin muutaman satasen.
Eikä sitä pakopainemittaria tarvitse siinä ikuisesti pitää, säädön ajan ajelet ja tarkkailet miten ne käyttäytyy ja kun tuntuu hyvältä niin mittari irti ja tulppaat reiän sopivalle sokeointi tulpalla.
Lähetetty: Ke Helmi 21, 2007 2:56 pm
Kirjoittaja plaanari
Toi pakopaine on ihan humpuukia! 95% Männän sulamisista johtuu joko väärästä ruiskutusajoituksesta tai suuttimen "kusemisesta". Syöttöä lisättäessä ruiskutusaika kasvaa, tällöin on pidettävä huolta ettei ajoitus ole liian aikasella. Tällöin sylinteripaine ja lämmöt kasvaa tuhoisin seurauksin.