Kylmähodari
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ke Marras 30, 2005 7:55 pm
- Paikkakunta: Kannonkoski
Kylmähodari
Missähän mahtais olla vikaa kun eituu lämmintä talvikelissä oikeestaan ollenkaan ihan kuin lehmä hönkisi? ja paljonkohan se timop pyytää niillä kk:n laakereilla ja tartteeko runkolaakereita yleensä vaihtaa?
kylmähodari
Ei oikein valjennu mikä gruiseri kyseessä BJ HJ HDJ?? Mutta kuitenkin, todennäköisin syy (olethan tarkastanu että kraana aukee) kennolle lämmitysasentoon käännettäessä ohjaava läppä ei jostainsyystä käänny vaan ilma menee ohi ja ei tietenkään lämpene.Olisko se läppää käyttävä vaijeri irronnu??
Mulla samaa vikaa Hj 61.. paikallinen varaosa myyjä kertoili, että joissain hiasteissa (hiace) oli ollut samaa vikaa, joissa oli laitettu ns.lisälämmitin joka hj:ssa kylläkin on vissiin vakiona jo apparin penkin alla.
Käski kokeilla tukkia penkin alla olevan lämppärin letkut hetkeksi, jos vaikka kierto/tuotto ei riitä oikealle lämppärille.
Lisälämmittimestä tulee kyllä kuumaa ilmaa, kun taas oikea lämppäri hönkii juuri ja juuri lämpimän tuntoista ilmaa.
Ihmetyttää kyllä myös lämmön nopea lasku, kun auton jättää tyhjäkäynnille vaikka n.5minuutiksi, jolloin lämpöviisari on laskenut ekasta viivasta aivan alimpaan viivaan. Termostaatti? keitin sen kyllä kattilassa ja mielestäni se aukesi täysin auki, hitusen ennenku vesi alkoi kiehumaan kattilassa.
Jäähdyttimen tuuletinhan näissä toimii viscolla, sen toiminta pitäis jotenkin tarkastaa, mutta miten?
Niin ja penkin alla olevan lämmittimen hana oli poistettu jossain vaiheessa, oisko syytä laittaa uus hana paikalleen?
Käski kokeilla tukkia penkin alla olevan lämppärin letkut hetkeksi, jos vaikka kierto/tuotto ei riitä oikealle lämppärille.
Lisälämmittimestä tulee kyllä kuumaa ilmaa, kun taas oikea lämppäri hönkii juuri ja juuri lämpimän tuntoista ilmaa.
Ihmetyttää kyllä myös lämmön nopea lasku, kun auton jättää tyhjäkäynnille vaikka n.5minuutiksi, jolloin lämpöviisari on laskenut ekasta viivasta aivan alimpaan viivaan. Termostaatti? keitin sen kyllä kattilassa ja mielestäni se aukesi täysin auki, hitusen ennenku vesi alkoi kiehumaan kattilassa.
Jäähdyttimen tuuletinhan näissä toimii viscolla, sen toiminta pitäis jotenkin tarkastaa, mutta miten?
Niin ja penkin alla olevan lämmittimen hana oli poistettu jossain vaiheessa, oisko syytä laittaa uus hana paikalleen?
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
se termarin keittäminen ei ole kovin varma tapa testata ellei samassa kattilassa ole mittaria josta pääsee tarkistamaan veden lämpötilan,tais olla parikymppiä hintaa termostaatilla ja vaihto on melko helppo vaikkakin joskus pultit haluaa mennä väkisin poikki koteloa aukaistaessa.tarviketermostaateista kuten tarvikekorkeista syyläriin ei ole ainakaan mulla mitään hyvää sanottavaa,orkinaaliosa kestää taas sen 15-20 vuotta ilman ongelmia.ja sen termostaatin keittäminen yleensä samalla rikkoo ko. osan kuten myös moottorin lämpöjen nousu sinne tappiin.
maaristeilijä
Eiko se vaijeri ole kytketty siihen venttiiliin?Jason kirjoitti:Eipä ole venttiiliä siellä.. vaijeri kylläkinPETEBJ75 kirjoitti:Tarkista etta se lampparin letkussa oleva venttiili siella konehuoneen puolella aukeaa taysin kun vaantaa lammot kaakkoon.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
oli tossa kaverin kans juur toissapänä juttua tästä onkelmasta. kertoili että korjaamolla missä on töissä niin tekee niin jotta lämppärin kennon letkut irti ja puutarhaletkulla vettä kiertään jokskin aikaa lämmpärin kennoa. on tiemmä toiminu useemminkin kuin kerran tai kaks. sinne kaikkee kökköö jumittuu kun ei sielä paljo painetta ole.Jason kirjoitti:Mulla samaa vikaa Hj 61.. paikallinen varaosa myyjä kertoili, että joissain hiasteissa (hiace) oli ollut samaa vikaa, joissa oli laitettu ns.lisälämmitin joka hj:ssa kylläkin on vissiin vakiona jo apparin penkin alla.
Käski kokeilla tukkia penkin alla olevan lämppärin letkut hetkeksi, jos vaikka kierto/tuotto ei riitä oikealle lämppärille.
Lisälämmittimestä tulee kyllä kuumaa ilmaa, kun taas oikea lämppäri hönkii juuri ja juuri lämpimän tuntoista ilmaa.
Ihmetyttää kyllä myös lämmön nopea lasku, kun auton jättää tyhjäkäynnille vaikka n.5minuutiksi, jolloin lämpöviisari on laskenut ekasta viivasta aivan alimpaan viivaan. Termostaatti? keitin sen kyllä kattilassa ja mielestäni se aukesi täysin auki, hitusen ennenku vesi alkoi kiehumaan kattilassa.
Jäähdyttimen tuuletinhan näissä toimii viscolla, sen toiminta pitäis jotenkin tarkastaa, mutta miten?
Niin ja penkin alla olevan lämmittimen hana oli poistettu jossain vaiheessa, oisko syytä laittaa uus hana paikalleen?
Tuotahan vois kokeilla.. Hmm mites semmonen tolupesu toimis? Jostain kuullut semmoistakin käytettävän..patevee kirjoitti: oli tossa kaverin kans juur toissapänä juttua tästä onkelmasta. kertoili että korjaamolla missä on töissä niin tekee niin jotta lämppärin kennon letkut irti ja puutarhaletkulla vettä kiertään jokskin aikaa lämmpärin kennoa. on tiemmä toiminu useemminkin kuin kerran tai kaks. sinne kaikkee kökköö jumittuu kun ei sielä paljo painetta ole.