Kuva Kuva

Kylmähodari

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

perttu.kauppinen
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Marras 30, 2005 7:55 pm
Paikkakunta: Kannonkoski

Kylmähodari

Viesti Kirjoittaja perttu.kauppinen »

Missähän mahtais olla vikaa kun eituu lämmintä talvikelissä oikeestaan ollenkaan ihan kuin lehmä hönkisi? ja paljonkohan se timop pyytää niillä kk:n laakereilla ja tartteeko runkolaakereita yleensä vaihtaa?
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

kylmähodari

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Ei oikein valjennu mikä gruiseri kyseessä BJ HJ HDJ?? Mutta kuitenkin, todennäköisin syy (olethan tarkastanu että kraana aukee) kennolle lämmitysasentoon käännettäessä ohjaava läppä ei jostainsyystä käänny vaan ilma menee ohi ja ei tietenkään lämpene.Olisko se läppää käyttävä vaijeri irronnu??
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Eikös hodari tarkota HDJ:tä?

Onhan nestettä tarpeeksi? Jos pinta alhaalla niin ei kierrä lämppärille.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Jason
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 4:18 pm
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Jason »

Mulla samaa vikaa Hj 61.. paikallinen varaosa myyjä kertoili, että joissain hiasteissa (hiace) oli ollut samaa vikaa, joissa oli laitettu ns.lisälämmitin joka hj:ssa kylläkin on vissiin vakiona jo apparin penkin alla.
Käski kokeilla tukkia penkin alla olevan lämppärin letkut hetkeksi, jos vaikka kierto/tuotto ei riitä oikealle lämppärille.

Lisälämmittimestä tulee kyllä kuumaa ilmaa, kun taas oikea lämppäri hönkii juuri ja juuri lämpimän tuntoista ilmaa.

Ihmetyttää kyllä myös lämmön nopea lasku, kun auton jättää tyhjäkäynnille vaikka n.5minuutiksi, jolloin lämpöviisari on laskenut ekasta viivasta aivan alimpaan viivaan. Termostaatti? keitin sen kyllä kattilassa ja mielestäni se aukesi täysin auki, hitusen ennenku vesi alkoi kiehumaan kattilassa.

Jäähdyttimen tuuletinhan näissä toimii viscolla, sen toiminta pitäis jotenkin tarkastaa, mutta miten?

Niin ja penkin alla olevan lämmittimen hana oli poistettu jossain vaiheessa, oisko syytä laittaa uus hana paikalleen?
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

se termarin keittäminen ei ole kovin varma tapa testata ellei samassa kattilassa ole mittaria josta pääsee tarkistamaan veden lämpötilan,tais olla parikymppiä hintaa termostaatilla ja vaihto on melko helppo vaikkakin joskus pultit haluaa mennä väkisin poikki koteloa aukaistaessa.tarviketermostaateista kuten tarvikekorkeista syyläriin ei ole ainakaan mulla mitään hyvää sanottavaa,orkinaaliosa kestää taas sen 15-20 vuotta ilman ongelmia.ja sen termostaatin keittäminen yleensä samalla rikkoo ko. osan kuten myös moottorin lämpöjen nousu sinne tappiin.
maaristeilijä
Jason
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 4:18 pm
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Jason »

joo pitääpä käydä uteleen uuden alkuperäisen termarin hintaa maanantaina, ko vissiin pitää tilata ne jarruhilppeetkin
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Tarkista etta se lampparin letkussa oleva venttiili siella konehuoneen puolella aukeaa taysin kun vaantaa lammot kaakkoon.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

noi suorasuihku koneet on tosi huonoja lämpenemään verrattuna esikammiokoneisiin, siksi esim. 12h-t jäähtyy tyhjäkäynnillä tosi nopeesti.
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Mulla ei ollu 12H-T:ssa edes flektia eika koskaan ollut lampo-ongelmia..
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Jason
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 4:18 pm
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Jason »

PETEBJ75 kirjoitti:Tarkista etta se lampparin letkussa oleva venttiili siella konehuoneen puolella aukeaa taysin kun vaantaa lammot kaakkoon.
Eipä ole venttiiliä siellä.. vaijeri kylläkin
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Jason kirjoitti:
PETEBJ75 kirjoitti:Tarkista etta se lampparin letkussa oleva venttiili siella konehuoneen puolella aukeaa taysin kun vaantaa lammot kaakkoon.
Eipä ole venttiiliä siellä.. vaijeri kylläkin
Eiko se vaijeri ole kytketty siihen venttiiliin?
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Jason
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 4:18 pm
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Jason »

Niin siis siinähän on ollu tulipellissä joskus se venttiili penkin alla olevalle lämmittimelle, mutta jostain syystä se on poistettu.. Vaijeri on vain jäljellä
Jerkki
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 7:01 pm

Viesti Kirjoittaja Jerkki »

Jason kirjoitti:Niin siis siinähän on ollu tulipellissä joskus se venttiili penkin alla olevalle lämmittimelle, mutta jostain syystä se on poistettu.. Vaijeri on vain jäljellä
Siis se tulipellissä oleva venttiili on ainakin minun hojossa lämppärille. Lisälämppärissä on venttiili itsessään.
patevee
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 1:36 pm
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja patevee »

Jason kirjoitti:Mulla samaa vikaa Hj 61.. paikallinen varaosa myyjä kertoili, että joissain hiasteissa (hiace) oli ollut samaa vikaa, joissa oli laitettu ns.lisälämmitin joka hj:ssa kylläkin on vissiin vakiona jo apparin penkin alla.
Käski kokeilla tukkia penkin alla olevan lämppärin letkut hetkeksi, jos vaikka kierto/tuotto ei riitä oikealle lämppärille.

Lisälämmittimestä tulee kyllä kuumaa ilmaa, kun taas oikea lämppäri hönkii juuri ja juuri lämpimän tuntoista ilmaa.

Ihmetyttää kyllä myös lämmön nopea lasku, kun auton jättää tyhjäkäynnille vaikka n.5minuutiksi, jolloin lämpöviisari on laskenut ekasta viivasta aivan alimpaan viivaan. Termostaatti? keitin sen kyllä kattilassa ja mielestäni se aukesi täysin auki, hitusen ennenku vesi alkoi kiehumaan kattilassa.

Jäähdyttimen tuuletinhan näissä toimii viscolla, sen toiminta pitäis jotenkin tarkastaa, mutta miten?

Niin ja penkin alla olevan lämmittimen hana oli poistettu jossain vaiheessa, oisko syytä laittaa uus hana paikalleen?
oli tossa kaverin kans juur toissapänä juttua tästä onkelmasta. kertoili että korjaamolla missä on töissä niin tekee niin jotta lämppärin kennon letkut irti ja puutarhaletkulla vettä kiertään jokskin aikaa lämmpärin kennoa. on tiemmä toiminu useemminkin kuin kerran tai kaks. sinne kaikkee kökköö jumittuu kun ei sielä paljo painetta ole.
Jason
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 4:18 pm
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Jason »

patevee kirjoitti: oli tossa kaverin kans juur toissapänä juttua tästä onkelmasta. kertoili että korjaamolla missä on töissä niin tekee niin jotta lämppärin kennon letkut irti ja puutarhaletkulla vettä kiertään jokskin aikaa lämmpärin kennoa. on tiemmä toiminu useemminkin kuin kerran tai kaks. sinne kaikkee kökköö jumittuu kun ei sielä paljo painetta ole.
Tuotahan vois kokeilla.. Hmm mites semmonen tolupesu toimis? Jostain kuullut semmoistakin käytettävän..
Vastaa Viestiin