Sivu 1/1

Kampiakselin mutteri

Lähetetty: Pe Tammi 26, 2007 12:07 pm
Kirjoittaja JONES
SE OM MORO

Onko kellään hyviä konsteja kun sattuu oleen
vähän kireessä toi kampiakselin iso mutteri
eli miten sais sen auki kotikonstein

JONES Mansesta

Lähetetty: Pe Tammi 26, 2007 12:57 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Ootko koettanu lämmittää sitä ja sit kovaa vääntöö...
Toinen konsti on ISO Pulttipyssy.

Lähetetty: Pe Tammi 26, 2007 2:22 pm
Kirjoittaja beejii
2 metrin jatkovarsi vois olla sopiva...

Lähetetty: Pe Tammi 26, 2007 3:02 pm
Kirjoittaja A-P
Startilla?

Lähetetty: Pe Tammi 26, 2007 3:15 pm
Kirjoittaja hj60
Tavallisella 1/2 pulttipyssyllä aukes kyllä, ku vaan jakso paukuttaa. Aina välillä piti oottaa että pikkukompura kerää painetta, ja sitte taas mentiin.

Lähetetty: Pe Tammi 26, 2007 5:36 pm
Kirjoittaja Micco
Starttaamalla mä kans olen availlu jos ei muuten aukea,pitää vaan olla tarkkana ettei satu mitään vahinkoa.

Lähetetty: La Tammi 27, 2007 5:42 pm
Kirjoittaja JONES
SE OM MORO

Kaikkia konsteja mitä ootte neuvonut olen jo kokeillut paitsi
sitä starttaamalla kunkone on lattialla melkein kokonaan purettuna ja
nelos kiertokanki poikki ja kyljessä kauhee reikä
eli se startti homman saa varmaan unohtaa ja
olisiko kellään mitään uusia konsteja sillä noi vanhat
on jo kokeiltu moneen kertaan mutta kiitos neuvojille sillä
voihan siitä muukin neuvoja saada ja käyttää jos ei oo tiennyt
että kyllä se mutteri vielä aukisaadaan että ei mitään hätää
ja sitten kun koko remontti on valmis julkistetaan kuva sarja
Toyota HDJ koneremontista

JONES Mansesta

Lähetetty: La Tammi 27, 2007 5:57 pm
Kirjoittaja JuMin
Jos yhdistäisit nuo vaihtoehdot=> lämmitys + vääntöjatkovarrella + kaveri samalla paukauttaa siihen avaimeen/hylsyyn. Tällä lailla pitääs ruveta aukeamahan :D

Lähetetty: La Tammi 27, 2007 6:40 pm
Kirjoittaja BJV-8
Pistä vaikka rautakanki lohkon ja kampiakselin väliin niin ei kone pyöri mukana :shock: :shock:

Metrinen jatkovarsi hylsyn jatkeeksi, jos ei tällä lähde niin mutteri on hepattu useammasta kuin kolmesta kohtaa :lol:

PS. Sellaista mutteria tahi pulttia ei insinööri ole autoon laittanu mikä ei metrisellä jatkovarrella aukea tai mene poikki :wink: :wink:

Lähetetty: La Tammi 27, 2007 8:19 pm
Kirjoittaja beejii
Onko aukasu suunta oikee? :D :D Jos ei 2 metrin varrella lähe...

Lähetetty: Su Tammi 28, 2007 3:38 pm
Kirjoittaja NymiS
Lukitse moottori niin että se ei pääse pyörimään.
Sido moottori niin että se pysyy paikallaan.
Laita kiinto-/lenkkiavain mutteriin.
Laita metrin jatkovarsi

Aja toinen toyota vinottain moottoriin nähden.
Vedä vinssin vaijeri metrin jatkovarteen.
Kelaa vaijeria sisälle :D

Lähetetty: Su Tammi 28, 2007 5:24 pm
Kirjoittaja JONES
SE OM MORO

Mä tein niin kuin ootte neuvonut
eli rautakanki pyttyyn ja sillä kaveri piti konetta
paikallaan ja konetta pyörimästä
ja laitoin 1.5 metrin jatkovarren hylsyn vääntimeen
ja hyppäsin sen putken päälle niin
hylsysarjan vääntimen se osa mikä työnnetään hylsyyn katkesi
eli taisi olla mutteri kireellä eli
ei kotikonstein aukea mutta
sitten nostettiin lohko toisen auton kyytiin
ja lähettiin isommalle pajalle
jossa kuorma-auto puolen iso pultti pyssy käteen ja pultti AUKESI niiin
kuin ei kiinni olisi ollutkaan eli vaati vain kunnon paineet letkuun
ja kunnon pulttipyssyn
eli asia kunnossa ja remontti jatkuu taas

JONES Mansesta

Lähetetty: Su Tammi 28, 2007 5:49 pm
Kirjoittaja neliveto
Lainaappa jostakin pajalta kunnon lyöntiavain (sellanen lyhytvartinen )
se ei anna lyödessä periksi luulisi lähtevän