Kuva Kuva

Eberi vai vebasto?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

njhj
Viestit: 49
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 7:38 pm

Eberi vai vebasto?

Viesti Kirjoittaja njhj »

Onko kokemuksia kumpi kannattaa laittaa, onko laatueroja? Onko muistikuvaa hinnoista. Ja kauniiksi lopuksi...imeekö käyttö akut finaaliin, eli saanko olla aina latailemassa tahi vaatiiko lisäakun?
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Re: Eberi vai vebasto?

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

kauniiksi lopuksi...imeekö käyttö akut finaaliin, eli saanko olla aina latailemassa tahi vaatiiko lisäakun?
nyrkki sääntönä.jos lämmittää 30min niin 30min ajoa niin pitäs riittää akussa/akuissa virta,tietysti akkujen kuntokin on ratkaiseva tekiä
SAR
Viestit: 9
Liittynyt: La Tammi 06, 2007 8:32 pm
Paikkakunta: Oulu

lämppäristä

Viesti Kirjoittaja SAR »

Minulla on ollut viidessä autossa webasto, yhden kanssa on täytynyt taistella. Tuo aikasääntö on hyvä. Kahdesti on ollut hytti lämmin mutta virtaa ei ole enään riittänyt starttiin.
Toyota Land Cruiser BJ 75 -88
njhj
Viestit: 49
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 7:38 pm

Viesti Kirjoittaja njhj »

Oletteko kuulleet onko joku laittanut lisäakkua ja mihin on sijoitettu? Ette satu muistamaan lämmittimen hintaa?
Jerkki
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 7:01 pm

Viesti Kirjoittaja Jerkki »

Lisäakuista ei ole tietoa, mutta ite laitoin webasto thermo 50:sen viikkokellolla niin se maksoi 1150€ + asentamisen vaiva. Vielä pitäisi rakentaa konetilaan oma säiliö, kun ei saa imettyä oikein kunnolla tankista löpöä. Maanantaina piti ostaa uudet akut ei riittäny enää kuuskymppisissä potku, nyt on 100 Ah ja virta riittää.
NymiS
Viestit: 271
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 11:34 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Pari eberiä ja yksi webasto ollut.

Eberit kiukuttelivat kovilla pakkasilla eivät toimineet.
Ja niitä joutui huoltamaan aika paljon.

Webaston 8kw diesel lämppäri on nyt 2 vuotta toiminut moitteettomasti joka kelissä.
(vanha malli jonka saa vielä purettuakin osiin)

Edellisessä HJ:ssa oli takapenkin alle tehty akkukotelo webastolle, ja
akuille oli oma laturi.

Eberi on kyllä teknisesti huomattavasti kehittyneempi kuin webastot.
Mutta omien käyttökokemuksien mukaan webastot toimivat varmemmin.
HJ61 vm88, Lukot, Vinssi, soa
#332
Nallentalli
Viestit: 88
Liittynyt: To Marras 17, 2005 3:13 pm
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Nallentalli »

EBERI 7kw 24v 7 päivän ajastimella, ollut 6vuotta HJ-61:ssä. Pelaa pomminvarmasti!
Mahtuu hyvin moottoritilaan, ottaa polttoaineen t-liittimellä orginaali letkusta konehuoneesta. (ei tarvitse omaa putkea tankilta) Kuin eräät toisen merkkiset...
Vesipumpun letkut, orginaalin vahvuiset... ei tarvi supistella.
Eli helppo ja nopea asennus.
ps.Myyvät kyseisiä lämppäreitä myös VW liikkeissä, kilpailukykyiseen hintaan.

Jos muistaa käyttää 3kk välein lämpimäksi ja varsinkin kesälaadun diesselin lämppäristä ennen kovia (yli -15) pakkasia ei ongelmia!

Tekninen vehe, sano blondi, kun hohtimet näki.
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Juu eipä oo ollu mitään ongelmia eberin kanssa ja 4:s vuosi on nyt menossa.
1987 LJ70
pikkujussi
Viestit: 206
Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 2:50 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi »

Heitänpä kommenttia tähänkin...

Mulla oli muutaman vuoden postin sähköauto-huolto omalla kontollani, eli täytyi pitää kusti polkemassa. Paria versiota hoidin.Lämmittimet oli ainoita bensalla käyviä laitteita vehkeissä. Ja ainoa lämmitys autoissa oli bensalla...

Volvon Arcticin opin vaihtamaan alle kymmeneen minuuttiin. Purkamaan ja putsaamaan kymmeneen minuuttiin... Ei hjuva... Ohjeaika oli kummninki melkein 1,5h...

Eberiä vaihdoin muutaman kerran.

Webasto oli ex-firman autossa, mut mun aikana se ei koskaan suostunut käynnistymään..
Project Kekkonen
tarmo
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 11:23 pm
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja tarmo »

Mulla on ollut sama eberi jo toistakymmentä vuotta, aikanaan sen ostin käytettynä ilman johtosarjaa. sen siihen rakentelin ja hyvin on pelannut, sitä on tullut siirreltyä aina autosta toiseen.
Ruiserissa mulla ei lämmitintä ole kun se yleensä saa nauttia tallin lämmöstä :D
Henkilö-autoissa olen sen huomannut ettei tavalliset akut riitä kovilla pakkasilla ilman latailuja varsinkin jos on lyhyt työmatka.
Niinpä olenkin laittanut latausreleen laturinjohdon väliin ja eberillä on oma akku kontissa. Saa nimittäin lämmittää ihan reilusti pelkäämättä akun tyhjentymistä.Laturi lataa molemmat mutta starttaa vain auton omalla akulla.
Oma mielipide on että jos pelaa vanhempien lämmittimien kanssa niin eberiin saa paremmin osia,tämä taas johtuu siitä kun webaston nykyinen maahantuoja on mikä on..ennen niilläkin oli asiat hyvin :wink:
mikaylikoski
Viestit: 96
Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
Paikkakunta: siikainen

Viesti Kirjoittaja mikaylikoski »

http://www.marinea.fi/shop/product_catalog.php?c=146
itellä kakkosautossa 4.2kw ja hyvin on toiminut...5.2kw oottaa landcruiseriin asennusta ku ehtii..
töissä on moitteettomasti toiminut ja ei oo ollu mitään vikaa ja jokapäiväisessä käytössä (mettäkoneissa)
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
njhj
Viestit: 49
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 7:38 pm

Viesti Kirjoittaja njhj »

Kiitosta vaan vastauksista :D
Browning
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 12:42 pm
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Browning »

Eberi ilman muuta. jos joskus täytyy korjata/huoltaa niin pääsee helpommalla ja halvemmalla
Rapatessa roiskuu
viktor
Viestit: 71
Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 8:34 pm
Paikkakunta: siuntio

Viesti Kirjoittaja viktor »

Mulla on -89 asennettu eeberi hoojoossa ja vielä pelaa. :D
Samuel
Viestit: 94
Liittynyt: Su Loka 13, 2013 5:47 pm
Paikkakunta: Anttola

Viesti Kirjoittaja Samuel »

Pakko nostaa kun tulee ajankohtaiseksi.

Onko uusia mielipiteitä. Kumman laittais 120 kömpimeen?
Paljonko olette maksaneet lämmittimistä? Paljonko oli asennuksen osuus?
Vastaa Viestiin