Sivu 1/2
Kauanko johdossa auto kii
Lähetetty: Su Tammi 21, 2007 3:37 pm
Kirjoittaja Juha_
Eli kauanko pitäs tämmösellä (-15c) olla auto (hj60) johdon nokassa kiinni, jotta lähtis nätisti käyntiin, ei näköjään ~1h20min riitä

Lähetetty: Su Tammi 21, 2007 5:37 pm
Kirjoittaja beejii
puolesta tunnista tuntiin itellä riittää(n.-15 astetta ku on)...
Lähetetty: Su Tammi 21, 2007 9:59 pm
Kirjoittaja Jussi
Sulla on varmaan letkulämmitin siinä lohkon vierellä. Jos siinä letkussa on yläpäässä ilmakupla niin vesi ei kierrä. Mulla ainakin läpee kone -15c kelillä tunnissa kädenlämpöiseksi kun kokeilee termarikopasta.
Onko se lohkolämmittimen letku lämpimämpi kuin kansi?
-jussi-
Lähetetty: Su Tammi 21, 2007 10:56 pm
Kirjoittaja hj60
Mulla ku on automaattilaturit ja webasto, niin piuhassa on yleensä lähes aina kotona ollessaan.

:)
Ja ku oli se letkulämppäri käytössä niin vaikka ois ollu 5 tuntia, niin lämmin oli vaan se alavesiletku. Eikä varmasti ollu ilmaa. Termarihan estää veden kiertämisen siinä, ja jos kietäski niin lämmittäs vaan syyläriä.
Lähetetty: Ma Tammi 22, 2007 7:11 am
Kirjoittaja Jussi
No mulla se letkulämpppäri on kuskin puolella koneen puolessa välissä. Ottaa veden koneen alareunasta läheltä kuskin jalkatilaa ja pukkaa sen lämpöisenä koneen puoleenvälinkohdalla kannen yläreunaan. Ei ole kytketty minnekkään alavesiletkuun. Siitä jännä kytkentä että lämmityslaitteessakin kiertää vesi "vapaakierrolla"
-Jussi-
Lähetetty: Ma Tammi 22, 2007 7:14 am
Kirjoittaja beejii
Siinä hj:n alkuperäsesä letkulämppärisä ei varmasti tehoa oo, siis siinä joka on alavesiletkusa se pikku möllykkä(sen teho jotain 400w muistaakseni). Itellä on se vesikiertoinen letkulämmitin, niin on tehoa...(1500wattia)
Lähetetty: Ti Tammi 23, 2007 8:38 pm
Kirjoittaja osilpi
Jussi kirjoitti:No mulla se letkulämpppäri on kuskin puolella koneen puolessa välissä. Ottaa veden koneen alareunasta läheltä kuskin jalkatilaa ja pukkaa sen lämpöisenä koneen puoleenvälinkohdalla kannen yläreunaan. Ei ole kytketty minnekkään alavesiletkuun. Siitä jännä kytkentä että lämmityslaitteessakin kiertää vesi "vapaakierrolla"
-Jussi-
Kehtaisitko ottaa kuvan tuosta yläpään kiinnityskohdasta?? Oon sitä omasta hojosta moneen kertaan ettinyt, muttei oo sattunut puusilmään. Nyt lähtee samoin kuin sulla, mutta palaa termarikoteloon, joka on ehkä hieman huono ratkaisu letkujen pienuuden takia.
Lähetetty: Ti Tammi 23, 2007 9:28 pm
Kirjoittaja Jussi
Minäpä otan kuvan kun kerkeen.
-Jussi-
Lähetetty: Ke Tammi 24, 2007 8:39 pm
Kirjoittaja Jussi
Ois kuvia. Heitäkkö mail osoitteen?
-Jussi-
Lähetetty: Ma Tammi 29, 2007 10:32 pm
Kirjoittaja Jussi
Tuossa ne kuvat nyt sitten on.
Kysyttävää ???
-Jussi-
Lähetetty: Ti Tammi 30, 2007 8:51 pm
Kirjoittaja osilpi
Kiitos.
Onkos tuokin Calixin lämmitin? On tutun näköinen. Sulla on hyvin asennettu toi, kun on niin alhaalla.
Lähetetty: Ti Tammi 30, 2007 9:15 pm
Kirjoittaja Jussi
Muistelisin tuon olevan defa (pyöreillä liittimillä, ei lattaliittimillä). hyvin tuo on pelannut. Tuo ylimääräinen kiertovesipumppu oli kyllä hyvä hankinta. Maksoi jotain 90 euroa ja auttaa tyhjäkäynnillä veden kiertoon. Käsittääkseni siinä on magneetilla se voimansiirto. Eli ei mee rikki vaikka vedenkiertoa ahdistetaan säätimellä.
-Jussi-
Lähetetty: Su Helmi 11, 2007 7:04 pm
Kirjoittaja pemaripoju
sattuisko kukaan muistaan ton korkin kierrettä joka on lohkon kyljessä? ei tarttis moneen kertaan laskee vesiä koneesta!
Lähetetty: Su Loka 21, 2007 11:27 am
Kirjoittaja juriihi
Lähetetty: Su Loka 21, 2007 4:09 pm
Kirjoittaja A-P
Ei tolla 1,5kW Defalla ole tarvinut puolta tuntia pidempään huudatella, etteikö lämppäristä pöhöttäisi käynnistyksen jälkeen vähintäänkin haaleaa. Tosin jälkihehkun olen tottunut antamaan siitä huolimatta. Se kanteen päin menevä letku oikeen sykkii kun Defa alkaa keittämään nestettä.
Jos joskus vielä saisin aikaiseksi johtosarjan 9kW Eberiin, niin luulen vartin olevan jo liikaa.
