Sivu 1/1
Kaasuvaijeri/vivusto
Lähetetty: Ti Tammi 16, 2007 8:45 pm
Kirjoittaja pluto
Onko kuka onnistunut tekemään jos on millaisen muutoksen hj6x:n kaasuvaijeri/vivustoon jolla estäis sen montusta/kuopasta alkavan helvetin moisen rynkytyksen(lähinnä 1 ja 2 vaihteella) joka kaiketi johtuu kaasujalan pienestä liikkeestä ja vetolaiteiston väljyydestä ja kertaantuu aina suuremmaksi ja suuremmaksi jos ei löysää kaasua tai lyö pedaalia lattiaan.
Auttaisko esim. vaijerin kiinnityskohdan muutos polkimeen,siirto lähemmäs niveltä, jolloin poljin liike pitenisi.
Sinällään mitätön vaiva mutta pirun kiusallinen esim. jos sattuu olemaan karvaooppelin kuljetuslaite kiinni peräkoukussa ja koni kopissa!

Pitää uskalttaa kysyä tyhmiä kun ei muutakaan osaa

Lähetetty: Ti Tammi 16, 2007 9:15 pm
Kirjoittaja lepanoksa
mun käsittääkseni siellä on joko jousi menny poikki tai ainakin kuoleutunut, siellä vivustossa pitäs olla 2 jousta
Lähetetty: Ti Tammi 16, 2007 9:39 pm
Kirjoittaja Rojota
taitaa olla 61:stä kysymys. suorasuihkupolttoainetekniikan vuoksi kone vastaa melko nopeasti kaasupolkimen liikkeisiin. Vivustossa on tosiaan pari jousta, mutta niiden olemassaolokaan ei "ongelmaa" poista. Yksi vaihtoehto on asentaa pieni iskunvaimentaja vivustolle, jolloin nopean poljinliikkeen vaikutus kierrosten ryntäämiseen vähän laantuu. Toteutusta voit apinoida vanhoista diesel mersuista, joista osassa moinen asetelma on jostain kumman syystä käytössä.
toinen vaihtoehto on, että opettelet ajamaan autollasi sellaisenaan.
Lähetetty: Ke Tammi 17, 2007 5:17 pm
Kirjoittaja PikkuF
Kyllä Urpo-Hoijakan saa melko rauhalliseksi vivuston liikerataa modifioimalla ja lisäjousilla.
Ei se aivan vaparin rauhallisuutta saa,mutta kummiskii...
Voin pistää kuvan,kunhan kerkeän...
Lähetetty: To Tammi 18, 2007 9:06 pm
Kirjoittaja pluto
Kyllä vain, ne jouset vaihtamalla napakammiksi(kait jo kuoleentuneet) hj61:n muuttui aivan eri autoksi ajaa.
Matalilla kierroksilla, 1ja2 vaihteella esiintynyt "loikinta" poistui tyystin.

Tää oli hyvä!
Lähetetty: La Tammi 20, 2007 9:54 pm
Kirjoittaja PikkuF
Kaasuvaijerin vipua jatkamalla,ja ylimääräisellä palautusjousella tilanne paranee vielä entisestään:
