Sivu 1/2

Ahtopaineiden nosto

Lähetetty: To Tammi 11, 2007 4:36 pm
Kirjoittaja lepanoksa
olenkohan minä ihan pihalla kun ajattelin hukkaportin letkun tilalle laittaa pitemmän letkun joka tulee hyttiin asti jossa mulla paineensäätöventtiili ja siitä tietenkin takas mihin se normaalistikin menee( se lyhyt letkun pätkä siellä isojen putkien välissä) ja siihen isoon metalliputkeen joka menee turbolta imusarjalle(käsittääkseni) poraan reijän ja laitan kierteet ja siihen hydrauliikkanippa josta taas letku menee ahtopainemittarille.

minun käsittääkseni homman pitäs toimia, korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä sen verran ajattelin vaan kokeilla paineiden nostoa ettei tarvitse syöttöä lisätä, vielä. jos vakiopaine on 0.7 ja maksimi vakioturbolla 1.4 niin eikö sitä voisi huoletta kokeilla 0.9-0.1 ???

Lähetetty: To Tammi 11, 2007 6:39 pm
Kirjoittaja metsäsika
periaatteessa toimii jos on vaan kunnollinen paineensäätö venttiili ,itse kokeilin tuommosella paineilmaan tarkoitettua venttiiliä,se ei ainakaan toiminut se joko ahto sen 0.6bar tai 1.4 bar ,eli ei saanut säädettyä tarkasti sitten tein hukkaportiin säädettävän tangon kuvia taitas olla tuolla http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=34317
nyt ahtaa pikkusta vaile 0.9 ja hukkiskin toimii oikein

Lähetetty: Pe Tammi 12, 2007 12:02 am
Kirjoittaja lepanoksa
Venttiili on "säädettävä varoventtiili" Wilkerson relief valve X10-C2-L00, jossa säätö alue 0-3,5 bar.

Wilkersonin venalla portti pysyy kiinni ennen kuin haluttu ahto on saavutettu ja tietenkin ahdot nousee paljon nopeammin.

magneettiventtiili

Lähetetty: Pe Tammi 12, 2007 11:37 am
Kirjoittaja jpesala
mulla on ljiin hukkaportin letkussa magneettiventtiili, millä voidaan poistaa hukkaportti kokonaan pelistä. paineet nousee 1.2 kiloon.
aikanaan kokeilin paljon puhuttuja prikkoja hukkaportin painekellon alle. toimi vähän aikaa kunnes kellon kalvo repesi. sitä painekelloahan ei saa edes toyotalta varaosana. piti soveltaa volvon 240 sarjan turbon kello.
nyt sen ahtopaineet pysyy 0.55 kilossa . punanen varoitusvalo syttyy mun mittarin mukaan n. 0.6kilossa. nämä lukemat tarvike turbonahtopainemittarista. tarkkuus +- jotain.
t.jp

Lähetetty: Pe Tammi 12, 2007 3:17 pm
Kirjoittaja NymiS
Paineiden nostosta ei ole mitään hyötyä jos ei syöttöä nosta

Lähetetty: Pe Tammi 12, 2007 6:10 pm
Kirjoittaja jpesala
tässä keskustelussa onkin ollut kokoajan puhe ainoastaan ahtopaineen nostosta, eikä syötöstä. tottakai sehän sen voiman lisäyksen sitten tekee.
t.jp

Lähetetty: Pe Tammi 12, 2007 7:18 pm
Kirjoittaja lepanoksa
niimpä, syötöt sitten eri jutussa

elikkä sehän on se loputon kierre

savua tulee/ahtoja lisää
savua ei tule/syöttöjä lisää

Lähetetty: Pe Tammi 12, 2007 9:05 pm
Kirjoittaja lepanoksa
no niin, kokeiltu on ahtopaineet ei noussu palio ollenkaan, epäilen että mulla on niin piikanen pakoputkisto että pakopaineet väkisin aukoo hukkaporttia

Lähetetty: La Tammi 13, 2007 12:25 am
Kirjoittaja lepanoksa
korjausta edelliseen, uuden koeajon jälkeen paineet nousi 0.9:ään ja pelkästään vaaleaa utua tuli vedätyksessä, sen jäälkeen ajattelin että ohan se kumma ettei nouse enempää ja tekkiin hukkaportin tangosta säädettävän, pikkusen tiukkasin niin nousi ahtopaineet 1.3:oon ja pakoputkesta ei oikeastaan mitään, elikkä seuraavaksi alan isontaan syöttöjä ja laitan pakopainemittarin että vois vähän seurata ettei tuu vahinkoja, mutta aivan ensimmäiseksi tarkistan voimansiirrosta öljyt ettei vaan tule vahinkoa..

kommentoikaa vapaasti näitä mun kokeiluja etten tee mitään radikaaleja virheitä tässä mun harrastusvirityksessä

Re: magneettiventtiili

Lähetetty: La Tammi 13, 2007 12:27 am
Kirjoittaja lepanoksa
jpesala kirjoitti:mulla on ljiin hukkaportin letkussa magneettiventtiili, millä voidaan poistaa hukkaportti kokonaan pelistä. paineet nousee 1.2 kiloon.
aikanaan kokeilin paljon puhuttuja prikkoja hukkaportin painekellon alle. toimi vähän aikaa kunnes kellon kalvo repesi. sitä painekelloahan ei saa edes toyotalta varaosana. piti soveltaa volvon 240 sarjan turbon kello.
nyt sen ahtopaineet pysyy 0.55 kilossa . punanen varoitusvalo syttyy mun mittarin mukaan n. 0.6kilossa. nämä lukemat tarvike turbonahtopainemittarista. tarkkuus +- jotain.
t.jp
miten muuten sulla ei pakopaineet aukase hukkaporttia ollenkaan,onko vakioputkisto vai mikä sen tekee...?

Lähetetty: La Tammi 13, 2007 12:29 am
Kirjoittaja lepanoksa
huomenna tulee minulle coolerin aihio, tänään jo kattelin miten vedän putket coolerille...ahdasta on..

Lähetetty: La Tammi 13, 2007 12:07 pm
Kirjoittaja jpesala
kävin äsken tallissa purkamassa yhden ct-20 turbon pakopuolen ihan vaan tarkistamassa kumpaan suuntaan hukkaportti aukeaa. on siinä mahdollisuus , että pakopaine aukaisisi hukkaporttia mutta ei kai käytännössä näin tapahdu. ahtopuolen paineella sitä hukkaporttia ohjataan painekellolla. näitä painekelloja löytyy 0.1kgeen välein eri avautumispaineille. tällä mun magneettiventtiilillä vain huijataan painekelloa.( myös katsastajaa pakokaasutestissä. magneettiventtiili kiinni ei hukkaportti aukea, ahtopaineet tapissa mutta kun syöttöä ei tule samassa suhteessa paineeseen ei pakoputkesta tule kuin valkosta ilmaa. aina on tullu leima tällä konstilla.) heh.
t.jp

Lähetetty: La Tammi 13, 2007 7:56 pm
Kirjoittaja metsäsika
lepanoksa kirjoitti:huomenna tulee minulle coolerin aihio, tänään jo kattelin miten vedän putket coolerille...ahdasta on..
itte laitoin coolerin männä viikolla ja kyllä ne putket sieltä akkujen alta sopivat ihan kohtalaisesti kuvia olis tuolla simolinin palstalla maasturi projekteissa

Lähetetty: Su Tammi 14, 2007 2:35 am
Kirjoittaja lepanoksa
metsäsika kirjoitti:
lepanoksa kirjoitti:huomenna tulee minulle coolerin aihio, tänään jo kattelin miten vedän putket coolerille...ahdasta on..
itte laitoin coolerin männä viikolla ja kyllä ne putket sieltä akkujen alta sopivat ihan kohtalaisesti kuvia olis tuolla simolinin palstalla maasturi projekteissa
ei sulla sattus oleen kuvia sieltä imusarjan puolelta siitä coolerin putkesta...

Lähetetty: Su Tammi 14, 2007 1:45 pm
Kirjoittaja metsäsika
lepanoksa kirjoitti:
metsäsika kirjoitti:
lepanoksa kirjoitti:huomenna tulee minulle coolerin aihio, tänään jo kattelin miten vedän putket coolerille...ahdasta on..
itte laitoin coolerin männä viikolla ja kyllä ne putket sieltä akkujen alta sopivat ihan kohtalaisesti kuvia olis tuolla simolinin palstalla maasturi projekteissa
ei sulla sattus oleen kuvia sieltä imusarjan puolelta siitä coolerin putkesta...
no ei ole vielä mut tämän illan aikaan voin laittaa kuvatuksia ,täytyy lähteä ottamaan kuvia nyt