Sivu 1/1
Öljypainekello
Lähetetty: Ke Maalis 16, 2005 5:52 pm
Kirjoittaja Vieras
Mikäs ero hj60 -81 ja hj61 -89 toiminnoissa on ko. laitteessa, kun 61:ssä on kaksi piuhaa ja 60:ssä on yksi piuha?
Mistä saisi uuden painekellon jos ei 60:sen kello käy 61:seen?
Ja paljonko kustantaisi vai onko muita järkeviä ratkaisuja?
Kiitän vastauksista etukäteen.
Jäsen 68
Lähetetty: Ke Maalis 16, 2005 6:12 pm
Kirjoittaja hj60
61:sät en oo varma, mutta 60:ssä on eri kello mittarille ja EDIC:ille.
Re: Öljypainekello
Lähetetty: Ma Maalis 28, 2005 10:17 am
Kirjoittaja Vieras
Ostin just toyotalta kyseisen kellon ovh69ekee
Anonymous kirjoitti:Mikäs ero hj60 -81 ja hj61 -89 toiminnoissa on ko. laitteessa, kun 61:ssä on kaksi piuhaa ja 60:ssä on yksi piuha?
Mistä saisi uuden painekellon jos ei 60:sen kello käy 61:seen?
Ja paljonko kustantaisi vai onko muita järkeviä ratkaisuja?
Kiitän vastauksista etukäteen.
Jäsen 68
Lähetetty: Ti Maalis 29, 2005 9:09 am
Kirjoittaja Vieras
Kait se on paras ostaa uusi kello kun tuon hinnan kanssa ehkä pärjää.
Lähetetty: Pe Huhti 22, 2005 1:45 pm
Kirjoittaja Vieras
Mittasin paineet erillisellä mittarilla ja ne näytti suht. lämpimällä koneella n. 6 bar n. 3000 r/min ja 2,5 bar 800 r/min:ssa, eli kunnossa vaikuttaisi olevan vaikka koneella ajettu pitkästi yli sisäänajo-määrän.
Kun HJ61:n oma mittari näytti toiseksi alimmalla viivalla 2500 kierroksilla ja pohjassa tyhjäkäynnillä, niin eikun painekello vaihtoon. Hinnaksi tuli 60 € tojotalta, huhheijaa.
SLCK #68
Lähetetty: La Huhti 23, 2005 4:01 pm
Kirjoittaja hj60
Anonymous kirjoitti:Mittasin paineet erillisellä mittarilla ja ne näytti suht. lämpimällä koneella n. 6 bar n. 3000 r/min ja 2,5 bar 800 r/min:ssa, eli kunnossa vaikuttaisi olevan vaikka koneella ajettu pitkästi yli sisäänajo-määrän.
Kun HJ61:n oma mittari näytti toiseksi alimmalla viivalla 2500 kierroksilla ja pohjassa tyhjäkäynnillä, niin eikun painekello vaihtoon. Hinnaksi tuli 60 € tojotalta, huhheijaa.
SLCK #68
Mitäs se nyt näyttää?
Lähetetty: Su Huhti 24, 2005 8:26 pm
Kirjoittaja Heikki L
Missä 61 öljynpaine kello sijaitsee??
en löydä sitä mistään auto on siis 61 vm 88
Toyotalta ostin kellon siiinä oli yksi piuhan paikka ja maadoitus paikka tulikohan väärä osa??
Lähetetty: Su Huhti 24, 2005 11:19 pm
Kirjoittaja Grau
Ihan oikeanlaiselta kuulostaa. Se on koneen oikealla puolella (eli kun avaat konepellin ja katsot konetta, niin vasemmalla puolella), ruiskutuspumpun ja tulipellin välisellä alueella, startin yläpuolella. Kyllä se sieltä löytyy.
Lähetetty: Ti Huhti 26, 2005 12:23 pm
Kirjoittaja Heikki L
joo löytys paikka, joku edellisistä omistajista asentanut öljynpainekellon tilalle suoraan mittarin. siks en tajunnu mihin se tulee. Mutta mitkäs piuhat siihen tulee siinä lähellä roikkuu tarpeettomina musta ja punainen tulisiko ne kelloon??
toisessa olisi oikean lainen liitin toisessa ei!
Lähetetty: Ti Huhti 26, 2005 1:30 pm
Kirjoittaja hj60
-80 manuaalin mukaan keltamusta, -84-90 manuaalin mukaan valkonen 60-sarjassa ja musta 70-sarjassa. -84 manuaali sen verran suttunen ettei ota selvää värin kirjaimesta.
Lähetetty: Ke Huhti 27, 2005 6:54 am
Kirjoittaja Heikki L
Täytyneen käydä vakoileen jostain samanlaisesta.
omani on siis 88vm 61
Offtopic: Onkohan mistään saatavilla suomenkielistä huolto manuaalia ta autodataa oheiseen toyotaan??
Lähetetty: Ti Touko 17, 2005 8:15 pm
Kirjoittaja hector
hj60 kirjoitti:Anonymous kirjoitti:Mittasin paineet erillisellä mittarilla ja ne näytti suht. lämpimällä koneella n. 6 bar n. 3000 r/min ja 2,5 bar 800 r/min:ssa, eli kunnossa vaikuttaisi olevan vaikka koneella ajettu pitkästi yli sisäänajo-määrän.
Kun HJ61:n oma mittari näytti toiseksi alimmalla viivalla 2500 kierroksilla ja pohjassa tyhjäkäynnillä, niin eikun painekello vaihtoon. Hinnaksi tuli 60 € tojotalta, huhheijaa.
SLCK #68
Mitäs se nyt näyttää?
Nyt näyttää lämpimänä tyhjäkäynnillä hieman toiseksi alimman viivan yläpuolella ja 3000 rpm:llä näyttää n. 7 mm keskiviivan yläpuolella.
Öljyt on mobilin 5W-40 rallysynteettiset.
On se paljon rauhallisempaa kun on painenäyttö oikealla alueella, eikä keiku pohjalukemissa.