Kuva Kuva

Öljypainekello

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Vieras

Öljypainekello

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mikäs ero hj60 -81 ja hj61 -89 toiminnoissa on ko. laitteessa, kun 61:ssä on kaksi piuhaa ja 60:ssä on yksi piuha?
Mistä saisi uuden painekellon jos ei 60:sen kello käy 61:seen?
Ja paljonko kustantaisi vai onko muita järkeviä ratkaisuja?
Kiitän vastauksista etukäteen.
Jäsen 68
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

61:sät en oo varma, mutta 60:ssä on eri kello mittarille ja EDIC:ille.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vieras

Re: Öljypainekello

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ostin just toyotalta kyseisen kellon ovh69ekee
Anonymous kirjoitti:Mikäs ero hj60 -81 ja hj61 -89 toiminnoissa on ko. laitteessa, kun 61:ssä on kaksi piuhaa ja 60:ssä on yksi piuha?
Mistä saisi uuden painekellon jos ei 60:sen kello käy 61:seen?
Ja paljonko kustantaisi vai onko muita järkeviä ratkaisuja?
Kiitän vastauksista etukäteen.
Jäsen 68
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kait se on paras ostaa uusi kello kun tuon hinnan kanssa ehkä pärjää.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mittasin paineet erillisellä mittarilla ja ne näytti suht. lämpimällä koneella n. 6 bar n. 3000 r/min ja 2,5 bar 800 r/min:ssa, eli kunnossa vaikuttaisi olevan vaikka koneella ajettu pitkästi yli sisäänajo-määrän.
Kun HJ61:n oma mittari näytti toiseksi alimmalla viivalla 2500 kierroksilla ja pohjassa tyhjäkäynnillä, niin eikun painekello vaihtoon. Hinnaksi tuli 60 € tojotalta, huhheijaa.

SLCK #68
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Anonymous kirjoitti:Mittasin paineet erillisellä mittarilla ja ne näytti suht. lämpimällä koneella n. 6 bar n. 3000 r/min ja 2,5 bar 800 r/min:ssa, eli kunnossa vaikuttaisi olevan vaikka koneella ajettu pitkästi yli sisäänajo-määrän.
Kun HJ61:n oma mittari näytti toiseksi alimmalla viivalla 2500 kierroksilla ja pohjassa tyhjäkäynnillä, niin eikun painekello vaihtoon. Hinnaksi tuli 60 € tojotalta, huhheijaa.

SLCK #68
Mitäs se nyt näyttää?
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Heikki L
Viestit: 268
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 10:24 pm
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Heikki L »

Missä 61 öljynpaine kello sijaitsee??
en löydä sitä mistään auto on siis 61 vm 88
Toyotalta ostin kellon siiinä oli yksi piuhan paikka ja maadoitus paikka tulikohan väärä osa??
Onnellinen maastobusseilija......

HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
Grau
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 3:37 am
Paikkakunta: HKI, ytimessä

Viesti Kirjoittaja Grau »

Ihan oikeanlaiselta kuulostaa. Se on koneen oikealla puolella (eli kun avaat konepellin ja katsot konetta, niin vasemmalla puolella), ruiskutuspumpun ja tulipellin välisellä alueella, startin yläpuolella. Kyllä se sieltä löytyy.
Heikki L
Viestit: 268
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 10:24 pm
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Heikki L »

joo löytys paikka, joku edellisistä omistajista asentanut öljynpainekellon tilalle suoraan mittarin. siks en tajunnu mihin se tulee. Mutta mitkäs piuhat siihen tulee siinä lähellä roikkuu tarpeettomina musta ja punainen tulisiko ne kelloon??
toisessa olisi oikean lainen liitin toisessa ei!
Onnellinen maastobusseilija......

HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

-80 manuaalin mukaan keltamusta, -84-90 manuaalin mukaan valkonen 60-sarjassa ja musta 70-sarjassa. -84 manuaali sen verran suttunen ettei ota selvää värin kirjaimesta.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Heikki L
Viestit: 268
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 10:24 pm
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Heikki L »

Täytyneen käydä vakoileen jostain samanlaisesta. :shock:
omani on siis 88vm 61

Offtopic: Onkohan mistään saatavilla suomenkielistä huolto manuaalia ta autodataa oheiseen toyotaan??
Onnellinen maastobusseilija......

HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

hj60 kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:Mittasin paineet erillisellä mittarilla ja ne näytti suht. lämpimällä koneella n. 6 bar n. 3000 r/min ja 2,5 bar 800 r/min:ssa, eli kunnossa vaikuttaisi olevan vaikka koneella ajettu pitkästi yli sisäänajo-määrän.
Kun HJ61:n oma mittari näytti toiseksi alimmalla viivalla 2500 kierroksilla ja pohjassa tyhjäkäynnillä, niin eikun painekello vaihtoon. Hinnaksi tuli 60 € tojotalta, huhheijaa.

SLCK #68
Mitäs se nyt näyttää?
Nyt näyttää lämpimänä tyhjäkäynnillä hieman toiseksi alimman viivan yläpuolella ja 3000 rpm:llä näyttää n. 7 mm keskiviivan yläpuolella.
Öljyt on mobilin 5W-40 rallysynteettiset.
On se paljon rauhallisempaa kun on painenäyttö oikealla alueella, eikä keiku pohjalukemissa.
Vastaa Viestiin