Sivu 1/1
kampiakselin stefan vaihto hj60
Lähetetty: Ma Tammi 01, 2007 2:15 am
Kirjoittaja Ugly_hj
Onko hj60:ssä se etummaisen stefan vaihto isokin homma ja mitä joutuu purkamaan,että pääsee käsiksi?
Lähetetty: Ma Tammi 01, 2007 12:39 pm
Kirjoittaja BJV-8
Se on siinä jakopään kuoressa joten siivapyörä vaan pois.
Eli siis piis ov kake.
Lähetetty: Ma Tammi 01, 2007 1:25 pm
Kirjoittaja Ugly_hj
Kiitoksia,olen ajatellut,että se olis isompikin homma,kun en ole ennen sitä tehnyt vaan täytyypä käydä ostaan stefa ja alkaa vaihtohommiin.
Lähetetty: Ma Tammi 01, 2007 8:22 pm
Kirjoittaja Mikko
Helppo homma sinänsä tuo stefan vaihto. Kannattaa samalla katsoa siivapyörän kiilan kunto ja laittaa lopuksi mutteri kunnolla kiinni. Uusi kiila on tojotalla halpa. Omasta hojosta on kaksi kertaa irronnut kammen mutteri ajossa.
Lähetetty: Ma Tammi 01, 2007 9:25 pm
Kirjoittaja Ugly_hj
Onko siinä mutterissa kierteet normaaliin suuntaan?
Lähetetty: Su Maalis 14, 2010 9:21 pm
Kirjoittaja Jerkki
Jatketaan kun on kerran topikki valmiina, eli ei tykänny stefa neljänkymmenen asteen pakkasesta. Hojo on nyt seisonut kolme viikkoa tallissa ja pitäisi kai se pikku hiljaa laittaa kuntoon. Hommasin jo tarvike stefan mutta laitanko suosiolla alkuperäisen stefan (leveys 12mm), tarvikkeena löytyi vain 8 mm leveänä? Kestäneekö tuo tarvike, ei jaksaisi jatkuvasti olla vaihtamassa. Alkuperäisen hinta 35€

, aika paljon yhdestä stefasta.
Lähetetty: Ke Maalis 17, 2010 10:44 pm
Kirjoittaja Arwi
Mutterin kierre on ihan normaali suuntaan mutta jos on ohjearvossaan niin voi olla lujassa.

Mulla ei ollu ja otti ja katos mutteri kiila ja kiilaura.
Lähetetty: Pe Maalis 19, 2010 2:44 pm
Kirjoittaja Bjhjcgmod
46 millinen on se kampiakselin mutteri, isolla pyssyllä aukee mutta tiukassa pitäisi olla. Kiinni vetäessä momentti 450 Nm oli suositus, ite painoin ehkä vähän enemmän reilun metrin vääntövarrella. Ei ainakaan vielä oo irronnut mutteri tai katkennut kampura.