Kuva Kuva

kampiakselin stefan vaihto hj60

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Ugly_hj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: espoo

kampiakselin stefan vaihto hj60

Viesti Kirjoittaja Ugly_hj »

Onko hj60:ssä se etummaisen stefan vaihto isokin homma ja mitä joutuu purkamaan,että pääsee käsiksi?
BJV-8
Viestit: 121
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 2:45 pm
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja BJV-8 »

Se on siinä jakopään kuoressa joten siivapyörä vaan pois.
Eli siis piis ov kake.
Ugly_hj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Ugly_hj »

Kiitoksia,olen ajatellut,että se olis isompikin homma,kun en ole ennen sitä tehnyt vaan täytyypä käydä ostaan stefa ja alkaa vaihtohommiin.
Mikko
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 7:47 am
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Helppo homma sinänsä tuo stefan vaihto. Kannattaa samalla katsoa siivapyörän kiilan kunto ja laittaa lopuksi mutteri kunnolla kiinni. Uusi kiila on tojotalla halpa. Omasta hojosta on kaksi kertaa irronnut kammen mutteri ajossa.
Ugly_hj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Ugly_hj »

Onko siinä mutterissa kierteet normaaliin suuntaan?
Jerkki
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 7:01 pm

Viesti Kirjoittaja Jerkki »

Jatketaan kun on kerran topikki valmiina, eli ei tykänny stefa neljänkymmenen asteen pakkasesta. Hojo on nyt seisonut kolme viikkoa tallissa ja pitäisi kai se pikku hiljaa laittaa kuntoon. Hommasin jo tarvike stefan mutta laitanko suosiolla alkuperäisen stefan (leveys 12mm), tarvikkeena löytyi vain 8 mm leveänä? Kestäneekö tuo tarvike, ei jaksaisi jatkuvasti olla vaihtamassa. Alkuperäisen hinta 35€ :shock: , aika paljon yhdestä stefasta.
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

Mutterin kierre on ihan normaali suuntaan mutta jos on ohjearvossaan niin voi olla lujassa. :roll: Mulla ei ollu ja otti ja katos mutteri kiila ja kiilaura.
SLCK#419
- MMC -
-MAC-
Kuva
Bjhjcgmod
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 6:34 pm

Viesti Kirjoittaja Bjhjcgmod »

46 millinen on se kampiakselin mutteri, isolla pyssyllä aukee mutta tiukassa pitäisi olla. Kiinni vetäessä momentti 450 Nm oli suositus, ite painoin ehkä vähän enemmän reilun metrin vääntövarrella. Ei ainakaan vielä oo irronnut mutteri tai katkennut kampura.
Vastaa Viestiin