Sivu 1/1
EDICistä (kuinkakohan monennen kerran)
Lähetetty: Pe Joulu 22, 2006 9:36 pm
Kirjoittaja maraani
olwi kirjoitti:itse asiassa, nyt kun sen sanoit, niin hanskalokeron rele silloin tällöin alkaa räpsyttelemään... ja tämäkin homma korjautui jo toisen kerran viime yönä itsestään.. jotain kosketushäiriötä täytynee olla..
No juu, kyllähän se vaan täältä keskusteluista hakemalla löytyi - samat oireet kuin itselläkin. Se hanskalokeron kyljessä oleva releboxi oli jo kerran kädessä ja ihan hyvältä näytti sisältäkin, mutta voihan siinä silti vika olla. Mulla oireena on että ei lähde käyntiin (=sammutus päällä) ja jos lähtee niin ei sammu avaimesta. Ja räpsyy välillä...jaa niin, keksintö on BJ45LP vm. 84.
PS. oli tuolla myydään ostetaan foorumissa tää ketju, josta lainaus on, mutta uuden avasin tänne tekniikkafoorumille

edic
Lähetetty: La Joulu 23, 2006 1:17 am
Kirjoittaja werzu
Itselläni kun oli tollaisia oireita niin mul menee kuskinpuolella lokasujan päälle johtosarjasta pieni maajohto joka ei saanut kosketusta.En tiedä minkä ruuvin alla se on alunperin mut ei se kovin kauas yletä.Tais olla et siihen rengaslittimeen meni kaksi johtoa ja saattoi olla väriltään valkoisia.
T:Jarkko Pasanen #14
Re: edic
Lähetetty: Su Joulu 24, 2006 10:35 am
Kirjoittaja maraani
werzu kirjoitti:Itselläni kun oli tollaisia oireita niin mul menee kuskinpuolella lokasujan päälle johtosarjasta pieni maajohto joka ei saanut kosketusta.En tiedä minkä ruuvin alla se on alunperin mut ei se kovin kauas yletä.Tais olla et siihen rengaslittimeen meni kaksi johtoa ja saattoi olla väriltään valkoisia.
T:Jarkko Pasanen #14
No tällaista liitosta en kuitenkaan (vielä) löytänyt...mites se tanko, jos sen irrottaisi, että saisi härvelin käyntiin - mikäs on se normaaliasento ja pysyykö se siinä (niin no voisin tietty katsoa HJ:stä mallia, jos siinä olis samanlainen)?
Lähetetty: Su Joulu 24, 2006 1:37 pm
Kirjoittaja mölli
Tangon voi huoletta ottaa irti. Vipu on jousikuormitettu ja pysyy normiasennossa itsesään(jos sama kuin b-moottori). Jos tuossa on samanlainen EDIC moottori kuin b moottorissa, jos on niin kannattaa tarkistaa EDIC-moottorin yhteydessä olevien liukupintojen kunto. itselläni oli samanlaisia oireita (bj40 -77) ja moottorin liukukytkimen korjaamalla tuli kuntoon. Vaihtelin tosin samalla konkat EDIC boxiin, jotta saisi käynnistysviiveet kohdalleen.
- Mikko
Lähetetty: Ma Joulu 25, 2006 8:20 pm
Kirjoittaja maraani
mölli kirjoitti:Tangon voi huoletta ottaa irti. Vipu on jousikuormitettu ja pysyy normiasennossa itsesään(jos sama kuin b-moottori). Jos tuossa on samanlainen EDIC moottori kuin b moottorissa, jos on niin kannattaa tarkistaa EDIC-moottorin yhteydessä olevien liukupintojen kunto. itselläni oli samanlaisia oireita (bj40 -77) ja moottorin liukukytkimen korjaamalla tuli kuntoon. Vaihtelin tosin samalla konkat EDIC boxiin, jotta saisi käynnistysviiveet kohdalleen.
- Mikko
Joo, kyllä nyt käy ja vaihteella sammuu...
Pitänee tuo moottori ottaa remonttiin jossain vaiheessa. Kiitoksia vinkeistä.
Lähetetty: Ti Joulu 26, 2006 8:36 pm
Kirjoittaja maaristeilijä
sitte se liitin mikä lähtee ediciltä voi olla paskana,itselläni liittimistä oli jäljellä vihreää mössöä.Johdot poikki ja tinalla jatkaen kun piti taas saada heti seuraavaksi päiväksi leimalle ni ei ehtinyt metsästämään tarpeeksi moninapaista liitintä.