Sivu 1/1
Jäätyikö vai hajosiko muuta
Lähetetty: Ma Maalis 14, 2005 3:46 am
Kirjoittaja ämkoo
Onko muilla kokemuksia 12HT:n huohotinputken jäätymisestä? Seurauksena hyvin öljytty auton pohja. Öljyä oli "purskahdellut" öljypohjan tiivisteen välistä, turbon imupuolen kumiletkun välistä (klemmari tosin vähän löysällä), lisäksi öljytikku oli n. 2cm kohollaan ja konepelti siltä kohdin öljyssä. Tietysti pahempi vaihtoehto on haljennut kansi tai reikä männässä ehkä, en tiedä

. Jotain siis kuitenkin on tapahtunut. Öljyä hävisi max rajalta tikun alapäähän, paineet kuitenkin ok koko ajan. Kommentoikaa paremmin tietävät.
Lisäsin T:n tonne mallimerkin perään et on oikein.
Lähetetty: Ma Maalis 14, 2005 8:13 am
Kirjoittaja hj60
2H jäädytti huohottimen, ku oli melkosta mönjää täynnä se letku. Tuolla lisää
http://forum.slck.net/moottoriturvat/viewtopic.php?t=36 ja mulla siis paineiden katoaminen johtu siitä että sitä möhnää oli lähteny liikkeelle enemmänki, ja se tukki nuo anturien kanavat.
Lähetetty: Ti Maalis 15, 2005 12:03 am
Kirjoittaja ämkoo
Pyyhin siis enimmät öljyt koneen ympäriltä pois ja nyt on ajettu n. 150km eikä uusia öljyvuotoja ole ilmennyt. Olisiko sit kuitenkin käynyt tuuri ja se huotinputki olis jäätynyt. Auto seisoi pari päivää ennen ko. tapausta ja lämpötila vaihtelut on aika suuria joten...
Mittarissa on nyt 430tkm eli mikä se sisäänajomäärä nyt sitten olikaan.
Lähetetty: Ti Maalis 15, 2005 12:31 am
Kirjoittaja Grau
Sisäänajossa, 560 tkm...
Samaan syssyyn kyselisin, että mistä tulee öljyä, kun koneen kylki on aina märkä, apparin puolelta. Siis ei mitään valumaa, mutta kostea. Ei pitäis tulla öljynpaineanturilta (uusi), ja mitään muuta en oikeen keksi. Kone on kostea ihan imusarjalle asti, mutta ei kai sieltä mitään öljyvuotoa pitäis tulla??? Tietääkö joku kokemuksesta, että mikä olis.
Lähetetty: Ti Maalis 15, 2005 3:04 am
Kirjoittaja ämkoo
Jep, sama paikka kosteana, tulisko vuotavasta etuperän (kardaanin) stefasta?
Lähetetty: Ti Maalis 15, 2005 8:09 am
Kirjoittaja TOHJ61
Grau kirjoitti:Sisäänajossa, 560 tkm...
Samaan syssyyn kyselisin, että mistä tulee öljyä, kun koneen kylki on aina märkä, apparin puolelta. Siis ei mitään valumaa, mutta kostea. Ei pitäis tulla öljynpaineanturilta (uusi), ja mitään muuta en oikeen keksi. Kone on kostea ihan imusarjalle asti, mutta ei kai sieltä mitään öljyvuotoa pitäis tulla??? Tietääkö joku kokemuksesta, että mikä olis.
Onko tarvike öljynsuodatin? Niissä on huono tiiviste (levystä leikattu, alkuperäisessä o-rengas), joka kylmänä suotaa öljyä
läpi ja puhaltimen ilmanvirtaukset levittää sen koneen kylkeen
ja pitää etu kardaanin kosteana?
Saataahan imusarjan pultit olla löysällä, ahtopaine?
Lähetetty: Ti Maalis 15, 2005 6:42 pm
Kirjoittaja Gravehill
samasta paikkaa mulla on aina märkänä, ei valu ei. Ja samoin on naapurin 61ses ja kaverilla myös, että eiköhän se oo ominaisuus. mulla tosin myös turbo öljynen

,pitäis vissii huollattaa
Lähetetty: Ti Maalis 15, 2005 10:02 pm
Kirjoittaja Grau
Mulla on ahtopaineet ihan ok, mekaaninen mittari. Kardaanin stefa ei vuoda, ja öljyn suodatimessa on O-rengas... Joskus aattelin, että tulisko se ohjaustehostimen säiliöstä jotenkin, mutku ei senkään pitäis mitään roiskia...
Re: Jäätyikö vai hajosiko muuta
Lähetetty: Su Tammi 22, 2006 11:07 pm
Kirjoittaja Vieras
ämkoo kirjoitti:Onko muilla kokemuksia 12HT:n huohotinputken jäätymisestä? Seurauksena hyvin öljytty auton pohja. Öljyä oli "purskahdellut" öljypohjan tiivisteen välistä, turbon imupuolen kumiletkun välistä (klemmari tosin vähän löysällä), lisäksi öljytikku oli n. 2cm kohollaan ja konepelti siltä kohdin öljyssä. Tietysti pahempi vaihtoehto on haljennut kansi tai reikä männässä ehkä, en tiedä

. Jotain siis kuitenkin on tapahtunut. Öljyä hävisi max rajalta tikun alapäähän, paineet kuitenkin ok koko ajan. Kommentoikaa paremmin tietävät.
Lisäsin T:n tonne mallimerkin perään et on oikein.
Re: Jäätyikö vai hajosiko muuta
Lähetetty: Su Tammi 22, 2006 11:08 pm
Kirjoittaja Vieras
ämkoo kirjoitti:Onko muilla kokemuksia 12HT:n huohotinputken jäätymisestä? Seurauksena hyvin öljytty auton pohja. Öljyä oli "purskahdellut" öljypohjan tiivisteen välistä, turbon imupuolen kumiletkun välistä (klemmari tosin vähän löysällä), lisäksi öljytikku oli n. 2cm kohollaan ja konepelti siltä kohdin öljyssä. Tietysti pahempi vaihtoehto on haljennut kansi tai reikä männässä ehkä, en tiedä

. Jotain siis kuitenkin on tapahtunut. Öljyä hävisi max rajalta tikun alapäähän, paineet kuitenkin ok koko ajan. Kommentoikaa paremmin tietävät.
Lisäsin T:n tonne mallimerkin perään et on oikein.
Bugi?
Lähetetty: Ma Tammi 23, 2006 11:20 am
Kirjoittaja Vieras
Viisaimmat sanoivat,et kannen tiiviste!!
Lähetetty: Ma Tammi 23, 2006 2:44 pm
Kirjoittaja Nallentalli
En minä niistä "viisaammista" tiedä, mutta HJ-61 moottorin kylki näkyy kostuvan kun moottoria kuormittaa. (2000kg peräkärryssä) Ei tyhjällä autolla. Eli taitaa tulla imusarjan ja kannen välistä. (imusarjan tiiviste) Vika ollut jo 5-vuotta. Luulis kansipahvin menevän rikki aikaisemmin...
Lähetetty: Ma Tammi 23, 2006 5:18 pm
Kirjoittaja markus
Tervehdys,
Hep. Mulla on 12H-T:n apparin puolen kylki kanssa öljyinen, vaikka kone on hädin tuskin sisäänajettu (290tkm). Ei valu, mutta on kostea. Vika on ollut niin kauan kuin muistan (eli ei välttämättä kovin kauaa). En ole syytä keksiinyt, enkä pahemmin miettinytkään, kun öljyä ei juuri kulu (ei koneessa, ohjaustehostimessa, etuperässä eikä muuallakaan). Ö-suodattimesta ei pitäisi johtua, ollut monia, ja kaikissa kunnon O-rengas, eikä kyllä ö-paineanturistakaan (uusi tarvike ja kunnolla kiinni). Jostain ylempää se varmaan tulee.
Se on siis ominaisuus???

Lähetetty: Pe Tammi 27, 2006 8:45 am
Kirjoittaja Cental73
taitaa olla meitä kosteakylkisiä joka jamppa. Sama täällä. Ei syö öljyä muuta hiukan on sävyä kyljessä. Voisko olla jotain "höyrystymistä" eli katkut sun muut löyhkät tiivistyy sitten tuohon kylkeen, voipi olla että ajaessa sillä kohdin käy jonkinmoinen pyörre joka lipasee höyryt kiinni?