Sivu 1/1

jousitus tuskaa

Lähetetty: Ke Marras 22, 2006 3:51 pm
Kirjoittaja liejukana
Jälleen kerran tästä jousituksesta,,
Miten on veljet, Onko Dobinsons aivan liian kova?
Onko tosiaan niin että ns. Emut ainoat "hyvät"?
Siis miten saada auto HJ60 miellyttäväksi maantiellä? Kohtuu kustannuksin?
Asiasta paljon pohdintaa mutta käteen jää vain dobins vs. emut vertailut.
Jos jousitus kova, niin mitä ihmettä niillä iskareilla tekee, ja rahaa palanut tuhannen rysseliä.

Lähetetty: Ke Marras 22, 2006 7:09 pm
Kirjoittaja Cental73
jos "normijousitus" on liian kova, niin ottaa yhden latin pakoista pois. Mikäli painuu liian linttaan, niin naputtaa vähän korkeutta lisää lekalla (tai laittaa pitemmät kiikut). Vie pikkaisen aikaa ja tunnon käsistä, mutta hyvä tulee niinkin.

Lähetetty: To Marras 23, 2006 9:20 am
Kirjoittaja komk
Mitä itte oon törmännyt noihin ihan sama minkä merkkisiin jousitussarjoihin niin ne ovat olleet kaikki todella tönkköjä.
Karu totuus on ettei sitä korottavuutta saa jäykentämättä jousta.

Hyvä esimerkki tuli viime viikolla. 2 autoa 33" mutiaisella. BJ OMEn alustalla ja LJ pikkasen korottavilla jousilla. Kummassakaan ei lukkoja.

BJ oli kiinni ristiriipunnassa todella monessa paikassa ja LJ eteni kuin tyhjää vaan.

Ittellä on SOA ja todella löysät lehdet. Se tunnostaa pelaavan yllättävän hyvin. Joustoja on lehtijousivehkeeksi kiitettävästi. Lukkoja ei tarvi joka mättään kohdalla napsia päälle.

Suosittelen samaa kuin SentraaliSantra yllä eli lehtiä vähemmäksi.

Korkeuden menetystä siitä seuraa mutta ainoa järkevä keino se on saada joustoa niihin lehtiin.

SOA ja kierrejousi viritykset ovat melkosen työläitä...

Lähetetty: To Marras 23, 2006 12:26 pm
Kirjoittaja savinen
onko jollain kokemuksia näistä barabeli jousista? ovat kyllä melko hinnakkaat perinteisiin verrattuna mutta hyvistä ominaisuuksista voisi kyllä sitten kerran maksaakkin.

Lähetetty: Ke Marras 29, 2006 9:50 pm
Kirjoittaja HJ-61