Sivu 1/1

BJ 40 JOUSET

Lähetetty: Pe Maalis 11, 2005 10:36 pm
Kirjoittaja jkk
Tuli laitettua taotut jouset alle ja takana pitemmät riiput ok,edessä orkkis riipuke ja nyt kääntyy nurin melkein tasamaalla,topparit laitettu runkoon hillitsemään tuota,oletteko viritelleet eteen noita pidempiä riippuja ja onko paljon hyötyä tuossa hauskuudessa.

Lähetetty: Pe Maalis 11, 2005 10:56 pm
Kirjoittaja JF
Jos rehellisiä ollaan, niin riipukkeiden kiinnitykset rungossa eivät ole BJ:ssä ihan siinä mihin oppikirja ne opastaisi laittamaan. Muun muassa juuri tuon mainitsemasi ilmiön takia.

Itse siirsin takakiinnikkeitä pari-kolme senttiä eteenpäin (lyhentäen etu- ja takareikien väliä siis) kun rakensin takarungon uusiksi viime kesänä. Ajomukavuuteen ja ulosjoustoihin vaikutti todella paljon, kun riipuke on nyt noin 45 asteen kulmassa kun auto on sopivasti kuormattuna.

Eli jos kantti kestää, niin ota kiikkujen kiinnitykset irti rungosta, ja siirrä niitä sopiva määrä sisäänpäin (edessä taaksepäin ja takana eteenpäin) jotta riipukkeet asettuvat järkevämpään asentoon. Olikohan suositus 30-40 astetta kuormaamattomana jos jousi on akselin alla. Jos jouset siirtää akselin päälle, voi kulmia lisätä vielä muutaman asteen. Jos kiikku on suorana tai uhkaa kääntyä nurinkurin, kannattaa asialle tehdä jotain, koska jousi voi katketa jos se pääsee muljahtamaan.

Lähetetty: La Maalis 12, 2005 12:21 am
Kirjoittaja jkk
Korvakkeiden siirto oli mieles ja näköjään pakollista vaikka onhan tuo palikka estämässä nuljahtamista,mutta joustot olemattomat.

Lähetetty: La Maalis 12, 2005 6:04 pm
Kirjoittaja TOHJ61
Pidemmät riiput, varsinkin edessä mielestäni huonontaa maasto
ominaisuuksia.
Vaikkakin saadaan korin korotusta, niin jousenpäät törmäävät
entistä helpommin esteeseen?

Lähetetty: La Maalis 12, 2005 8:07 pm
Kirjoittaja jkk
Korvakkeiden siirtoon olen ryhtymässä, millä olette noi niitit poistaneet? rosvosahaa sovittelin niittien päiden poistamiseksi kun ei viitti runkoa tuhota,ja rosteri pulteilla takaisin kiinni.

Lähetetty: Su Maalis 13, 2005 11:49 am
Kirjoittaja jjtp
mä olen ottanut ne niitit auki paineilma puikkohiomakoneella missä jyssinterä päässä,helpommat paikat rälläköiden hiomalaikalla.
kun niitinpää poistettu niin pajavasaralla osan kylkeen.
senjälkeen taas rälläköintiä ja tuurnapuikolla olen lyönyt niitinjämät irti rungosta.

Lähetetty: To Maalis 17, 2005 8:01 pm
Kirjoittaja Vieras
Jep nyt korvakkeet siirretty 2.5cm aksulaan päin ja alkaa pysyy jakkaralla,mikä oli ja on taas tuo latan pala apparin puolella edessä pakan ja akselin välissä?vaikuttaa keulan asentoon,onko muilla vai onko joku viritys.

Lähetetty: To Maalis 17, 2005 8:51 pm
Kirjoittaja killerwo
Mulla oli kans sellanen pala apparin puolella mut heitin mäkeen. Veikkaan et sillä on jotain tekemistä puoltamisen kans, eli jos auto ei ole mennyt suoraan. Mut nyt kun miettii tarkemmin niin enkyl menis ton asian kans takuuseen. Joissain bertoissa on ja joissain ei??hyvin kulkee ilmankin

Lähetetty: To Maalis 17, 2005 9:14 pm
Kirjoittaja jkk
minäkin otin sen pois ja laitoin sitte takasin kun alko olee keula vinossa,tiiä sitte kun tuntuu että hypähtelyssä ois jotenkin vaikuttanut ohjaukseen.