Sivu 1/1

HJn etuperä kuralla

Lähetetty: Ma Loka 30, 2006 11:51 pm
Kirjoittaja Tellervo
Nyt kovasti kaipaan kokeneempien vinkkejä kyllä tällä kertaa :cry:

HJ60 teki niin että enääpä ei etuperä vedä vaan pitää jonkimmoista hieman rohisevaa ääntä ja ei käänny juuri ollenkaan.
Koulutukseltani kyllä oon henkilöautoasentaja ja veikkaisin että tuosta selviän mutta kun remppa pitää tällä kertaa tehdä pihalla (lunta n. 19cm) ja työkaluja pitää kattella valmiiksi niin kaipaisin niitä vinkkejä tuohon että mitähän kaikkea siellä vois olla vikana? Niin että jos jollaki olis kokemusta tuollasesta.

Jäi koulussa nuo jäykät etuakselit vähän vähemmälle huomiolle ja HJkin on ollut vasta viikkoja niin nyt on kyllä vähä robleemia

Niin tosiaan ja renkaan sisäpuolen öljytinhän toimi mainiosti ja siihen hommaan löytyi kyllä hyvän oloisia vinkkejä ja ohjeita mutta nyt kiinnostais lähinnä tuo vika että mitä sieltä kannattais ensimmäisenä kattella ennen ku oon purkanu koko tojon tuohon hankeen.

Lähetetty: Ti Loka 31, 2006 12:58 am
Kirjoittaja Tellervo
Nyt on jokuset tunnit seikkailtu foorumeilla ja jonkimmoista vastausta taisin tuohon itte löytääkki.
"Eli murrosnivel finiitto,pala/palasia irti ja mennyt pallonivelen väliin,puhdistin,ja nyt kääntyy hyvin."

Jos saisi edes tuossa pihassa edes kääntymään niin pääsis talliin jatkamaan remppaa :)

Lähetetty: Ti Loka 31, 2006 5:35 am
Kirjoittaja hj60
Eli jos murros palasina niin sillonhan vetokin loppuu, jos ei oo perälukkoa.

Ainoa varsinainen "erikoistyökalu" on 54 mm hylsy pyöränlaakerin mutterille. Murrosjutuista löytynee muut avut.

Lähetetty: Ti Loka 31, 2006 9:37 am
Kirjoittaja r2ree
hj60 kirjoitti:Eli jos murros palasina niin sillonhan vetokin loppuu, jos ei oo perälukkoa.

Ainoa varsinainen "erikoistyökalu" on 54 mm hylsy pyöränlaakerin mutterille. Murrosjutuista löytynee muut avut.
Minoon käyttäny venäläistä jakoavainta, eli ruuvimeisseli ja vasara..

Lähetetty: Ti Loka 31, 2006 6:09 pm
Kirjoittaja hj60
r2ree kirjoitti:
hj60 kirjoitti:Eli jos murros palasina niin sillonhan vetokin loppuu, jos ei oo perälukkoa.

Ainoa varsinainen "erikoistyökalu" on 54 mm hylsy pyöränlaakerin mutterille. Murrosjutuista löytynee muut avut.
Minoon käyttäny venäläistä jakoavainta, eli ruuvimeisseli ja vasara..
Joo niin oli käytetty munki etuakselissa aiemmin, ja sen kyllä huomas.

Mites saat meisselillä laakerille kiristystä 4,0 ... 6,8 Nm ja lukkomutterille 78 Nm?

Lähetetty: Ti Loka 31, 2006 7:48 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
hj60 kirjoitti:
r2ree kirjoitti:
hj60 kirjoitti:Eli jos murros palasina niin sillonhan vetokin loppuu, jos ei oo perälukkoa.

Ainoa varsinainen "erikoistyökalu" on 54 mm hylsy pyöränlaakerin mutterille. Murrosjutuista löytynee muut avut.
Minoon käyttäny venäläistä jakoavainta, eli ruuvimeisseli ja vasara..
Joo niin oli käytetty munki etuakselissa aiemmin, ja sen kyllä huomas.

Mites saat meisselillä laakerille kiristystä 4,0 ... 6,8 Nm ja lukkomutterille 78 Nm?
Näppituntumalla... 8) 8) 8)

Lähetetty: Ke Marras 01, 2006 5:16 am
Kirjoittaja hj60
Tämä ;) jäi mulla pois tuolta perästä, oli sinne tarkotus se laittaa.

murroksen vaihto

Lähetetty: To Marras 02, 2006 5:07 pm
Kirjoittaja Hoosuu
ei murroksen vaihto vaari pyörän laakerien irrotusta, napalukon kansi vaan pois että saa vetoaksel päästä seeger-renkaan pois ja sitten jarruletku irti, sitten olka-akselin laakerikannet auki johan tulee koko nippu käteen .....

Lähetetty: To Marras 02, 2006 8:26 pm
Kirjoittaja Tellervo
Tehtävä suoritettu.
Kohtuu helppo homma ja vikaki oli melko selvä :D
Vaikka on kyllä perhanan kovettu tuo etuperä, on ollu japanilaaset asialla mutta kyllä sieltäki näköjään jotain hajalle saa.

Kuva