Sivu 1/1
HJ-61, neliveto ei lähde pois päältä?
Lähetetty: Ke Maalis 09, 2005 10:03 pm
Kirjoittaja Mad Mike
Morjensta taas.
Mikähän liene, kun neliveto ei lähde pois päältä? Nelivedon valo kyllä sammuu, mutta veto ei lähde pois. Auto oli tuttuni pajalla, ja hän oli roplannut perien lukkoja, jotka ovat jumissa. Tämän jälkeen neliveto ei ole lähtenyt pois päältä.
Onko asiaan merkitystä, kun edessä on noin 3 cm korkeammat renkaat kuin takana?
Kiitoksia jo etukäteen.
Lähetetty: Ke Maalis 09, 2005 10:09 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Kuulostaa pahalta Siis 61 siinähän nelikko toimii alipaineella,oisko siinä vikaa mutta toi renkaiden korkeusero ei kuulosta hyvältä varsinkin jos on ajettu pitävä'llä pinnalla nelikko päällä
Lähetetty: To Maalis 10, 2005 7:55 am
Kirjoittaja hj60
Tuo nappineliveto on laatikon kannalta sama kuin keppikin, kepin tilalla vain alipainesysteemi. Ja kuten kaikki keppiä käyttäneet varmaan tietää, ei sekään aina lähde helposti pois (esim. käännöksen jälkeen, saa jonkun aikaa ajaa suoraan). Tuo renkaiden kokoero riittää varmasti kanittamaan niitä booreja siellä laatikossa, sehän on vain booriholkki joka sitä nelivetoa kytkee.
Lähetetty: To Maalis 10, 2005 12:38 pm
Kirjoittaja komk
Itte huomasin kans saman kun takakumit oli kuluneet reippaamin kemppilukon takia kuin etukumit..
Bertassa kun on keppi niin siihen saanee voimaa enemmän kuin alipainesysteemillä.
-jm
Lähetetty: Pe Maalis 11, 2005 8:01 pm
Kirjoittaja Mad Mike
Joo, nyt on autossa saman kokoiset renkaat edessä ja takana. Ongelma ei kuitenkaan poistunut. Neliveto menee loistavasti kyllä päälle, mutta kun napista painaa, niin valo sammuu, mutta veto ei lähde pois päältä. Kun ajaa jonkin matkaa (joku pari kilsaa), niin veto lähtee jossakin vaiheessa pois päältä. Kylmänä neliveto toimii molempiin suuntiin hyvin. Mikähän tässä oikein on? Tuntuis että ei ole pahasti paskana...
Lähetetty: Pe Maalis 11, 2005 8:09 pm
Kirjoittaja hj60
Voiskohan siellä alipainepuolella olla jotain hämminkiä, ettei jaksa vetää kunnolla. Boorien kanitustahan se aina vaan on. Ootko kokeillu ajaa jossain sopivassa paikassa ihan viivasuoraan, laittaa nelivedon päälle ja saman tien pois, jumiiko sillonki päälle?
Lähetetty: Pe Maalis 11, 2005 11:07 pm
Kirjoittaja JF
Miten käy, jos nelikkoa pois ottaessasi painat hellästi kaasua, ja päästät sen sitten irti? Yleensä noin tehdessä käy yllämainittu liukuholkki lepotilassa ja pääsee helpommin irti. Jos ei tuolla selviä, niin vika on todennäköisesti alipainepuolella, joko solenoideissa jotka päästävät alipainetta jakolaatikon kalvon eri puolille, tai sitten itse kalvossa. Todennäköisimmin jommassakummassa solenoidissa, kun kerran nelikko menee hyvin päälle.
Sitten on tietysti olemassa sekin vaihtoehto, että jos autolla on ajettu eri kokoisilla renkailla paljonkin (eli kilometrejä), niin siitä johtuva jatkuva ja armoton rasitus on tehnyt pahaa nelivedon kytkennälle.
Lähetetty: Ti Maalis 15, 2005 10:30 pm
Kirjoittaja Mad Mike
Joo, ajelin taas tänään, ja neliveto siis menee loistavasti päälle mutta ei lähde pois päältä. Kun pihassa pieneen loivaan mäkeen ajoin ja laitoin nelivedon POIS päältä ja PAKITIN vähäsen, niin silloin nelikko joskus lähti pois päältä. Mutta ei läheskään aina. Suoralla tiellä ja vauhdissa nelikko ei lähde pois päältä.
Kun en saanut nelikkoa pois, menin ja laiton napalukot vapaalle, ja sen jälkeen ajoin pari metriä, ja laiton napalukot päälle, niin nelikko oli hävinnyt pois päältä. Mutta taasen kun laitoin nelikon päälle ja otin pois, niin siinä rinteessä eestaas ajellessa se joskun lähti pois päältä ja joskus taas ei lähtenyt. Kerran pelkästään VAAN KÄYTIN napalukot vapaalla ja heti takaisin päälle ILMAN AUTOLLA AJOA, niin nelikko oli lähtenyt pois päältä.
Aika kummallista. Noh, pääasia että nelikko kuitenkin TOIMII. Pitää tarkastella autoa, kunhan taas pääsen sen luo.