HJ-61, neliveto ei lähde pois päältä?
Valvoja: Käyttäjä
HJ-61, neliveto ei lähde pois päältä?
Morjensta taas.
Mikähän liene, kun neliveto ei lähde pois päältä? Nelivedon valo kyllä sammuu, mutta veto ei lähde pois. Auto oli tuttuni pajalla, ja hän oli roplannut perien lukkoja, jotka ovat jumissa. Tämän jälkeen neliveto ei ole lähtenyt pois päältä.
Onko asiaan merkitystä, kun edessä on noin 3 cm korkeammat renkaat kuin takana?
Kiitoksia jo etukäteen.
Mikähän liene, kun neliveto ei lähde pois päältä? Nelivedon valo kyllä sammuu, mutta veto ei lähde pois. Auto oli tuttuni pajalla, ja hän oli roplannut perien lukkoja, jotka ovat jumissa. Tämän jälkeen neliveto ei ole lähtenyt pois päältä.
Onko asiaan merkitystä, kun edessä on noin 3 cm korkeammat renkaat kuin takana?
Kiitoksia jo etukäteen.
Kuulostaa pahalta Siis 61 siinähän nelikko toimii alipaineella,oisko siinä vikaa mutta toi renkaiden korkeusero ei kuulosta hyvältä varsinkin jos on ajettu pitävä'llä pinnalla nelikko päällä
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Tuo nappineliveto on laatikon kannalta sama kuin keppikin, kepin tilalla vain alipainesysteemi. Ja kuten kaikki keppiä käyttäneet varmaan tietää, ei sekään aina lähde helposti pois (esim. käännöksen jälkeen, saa jonkun aikaa ajaa suoraan). Tuo renkaiden kokoero riittää varmasti kanittamaan niitä booreja siellä laatikossa, sehän on vain booriholkki joka sitä nelivetoa kytkee.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Joo, nyt on autossa saman kokoiset renkaat edessä ja takana. Ongelma ei kuitenkaan poistunut. Neliveto menee loistavasti kyllä päälle, mutta kun napista painaa, niin valo sammuu, mutta veto ei lähde pois päältä. Kun ajaa jonkin matkaa (joku pari kilsaa), niin veto lähtee jossakin vaiheessa pois päältä. Kylmänä neliveto toimii molempiin suuntiin hyvin. Mikähän tässä oikein on? Tuntuis että ei ole pahasti paskana...
Voiskohan siellä alipainepuolella olla jotain hämminkiä, ettei jaksa vetää kunnolla. Boorien kanitustahan se aina vaan on. Ootko kokeillu ajaa jossain sopivassa paikassa ihan viivasuoraan, laittaa nelivedon päälle ja saman tien pois, jumiiko sillonki päälle?
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Miten käy, jos nelikkoa pois ottaessasi painat hellästi kaasua, ja päästät sen sitten irti? Yleensä noin tehdessä käy yllämainittu liukuholkki lepotilassa ja pääsee helpommin irti. Jos ei tuolla selviä, niin vika on todennäköisesti alipainepuolella, joko solenoideissa jotka päästävät alipainetta jakolaatikon kalvon eri puolille, tai sitten itse kalvossa. Todennäköisimmin jommassakummassa solenoidissa, kun kerran nelikko menee hyvin päälle.
Sitten on tietysti olemassa sekin vaihtoehto, että jos autolla on ajettu eri kokoisilla renkailla paljonkin (eli kilometrejä), niin siitä johtuva jatkuva ja armoton rasitus on tehnyt pahaa nelivedon kytkennälle.
Sitten on tietysti olemassa sekin vaihtoehto, että jos autolla on ajettu eri kokoisilla renkailla paljonkin (eli kilometrejä), niin siitä johtuva jatkuva ja armoton rasitus on tehnyt pahaa nelivedon kytkennälle.
Joo, ajelin taas tänään, ja neliveto siis menee loistavasti päälle mutta ei lähde pois päältä. Kun pihassa pieneen loivaan mäkeen ajoin ja laitoin nelivedon POIS päältä ja PAKITIN vähäsen, niin silloin nelikko joskus lähti pois päältä. Mutta ei läheskään aina. Suoralla tiellä ja vauhdissa nelikko ei lähde pois päältä.
Kun en saanut nelikkoa pois, menin ja laiton napalukot vapaalle, ja sen jälkeen ajoin pari metriä, ja laiton napalukot päälle, niin nelikko oli hävinnyt pois päältä. Mutta taasen kun laitoin nelikon päälle ja otin pois, niin siinä rinteessä eestaas ajellessa se joskun lähti pois päältä ja joskus taas ei lähtenyt. Kerran pelkästään VAAN KÄYTIN napalukot vapaalla ja heti takaisin päälle ILMAN AUTOLLA AJOA, niin nelikko oli lähtenyt pois päältä.
Aika kummallista. Noh, pääasia että nelikko kuitenkin TOIMII. Pitää tarkastella autoa, kunhan taas pääsen sen luo.
Kun en saanut nelikkoa pois, menin ja laiton napalukot vapaalle, ja sen jälkeen ajoin pari metriä, ja laiton napalukot päälle, niin nelikko oli hävinnyt pois päältä. Mutta taasen kun laitoin nelikon päälle ja otin pois, niin siinä rinteessä eestaas ajellessa se joskun lähti pois päältä ja joskus taas ei lähtenyt. Kerran pelkästään VAAN KÄYTIN napalukot vapaalla ja heti takaisin päälle ILMAN AUTOLLA AJOA, niin nelikko oli lähtenyt pois päältä.
Aika kummallista. Noh, pääasia että nelikko kuitenkin TOIMII. Pitää tarkastella autoa, kunhan taas pääsen sen luo.