Kuva Kuva

hdj 80 kk-laakerit

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
hannuv
Viestit: 51
Liittynyt: Su Loka 15, 2006 7:53 am
Paikkakunta: paltamo

Viesti Kirjoittaja hannuv »

kyyyllä mä jo edellisessä viestissä laitoin kuvan niistä laakereista, mutta jostain syystä se ei aukea, mutta se "tekstirimpsu" toimii kyllä linkkinä , josta se kuva aukeaa. aukasin taas pari viikkoa sitten yhden koneen ja siinä oli samanlaiset laakerit. auto oli tuotu saksasta joitain vuosia sitten olikohan se jotain 300tkm ajettu muistaakseni vm.93 automaattilootalla.
kaikille voi kyllä suositella näkemäni perusteella myönnettävä se nyt TODELLA on... jos sen viidellä tontulla korjaa sen jälkeen kun kanki tulee lohkosta ulos niin kyllä täytyy jostain löytää halpa käytetty kone joka ei varmaan ihan helppoa ole kun nämä tuntuu olevan aika harvinaisia pelejä tuolla hajoittamoilla.

http://www.slck.net/galleria/main.php?g ... alNumber=1
njhj
Viestit: 49
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 7:38 pm

Viesti Kirjoittaja njhj »

Kaverini osti kuukausi sitten 80:sen ja tämän keskustelun innoittamana vei auton pajalle laakerien tarkistukseen. Auto tuotu Saksasta 1/2 v sitten ja ajettu 260 tkm.
Asentajan mukaan kampiakselin/kiertok laakerit olivat aivan valmiit. Vaihdettiin ja vältyttiin jälleen konerikolta.
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

njhj kirjoitti:Kaverini osti kuukausi sitten 80:sen ja tämän keskustelun innoittamana vei auton pajalle laakerien tarkistukseen. Auto tuotu Saksasta 1/2 v sitten ja ajettu 260 tkm.
Asentajan mukaan kampiakselin/kiertok laakerit olivat aivan valmiit. Vaihdettiin ja vältyttiin jälleen konerikolta.
Ai että kampiakselinkin laakerit finaalissa :? :shock: .
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
Vilhi
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 10:37 am
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja Vilhi »

hector kirjoitti:
njhj kirjoitti:Kaverini osti kuukausi sitten 80:sen ja tämän keskustelun innoittamana vei auton pajalle laakerien tarkistukseen. Auto tuotu Saksasta 1/2 v sitten ja ajettu 260 tkm.
Asentajan mukaan kampiakselin/kiertok laakerit olivat aivan valmiit. Vaihdettiin ja vältyttiin jälleen konerikolta.
Ai että kampiakselinkin laakerit finaalissa :? :shock: .
Olettaisin, että vain kiertokankien laakerit on vaihdettu. Kampiakselin laakerien vaihtoon tarvitsee käsittääkseni ottaa kone kokonaan pois. Runkolaakerit olivat itselläni kuin uudet, kun tehtiin silmämääräinen tarkistelu kk-laakerivaihdon yhteydessä (vm -93 260 tkm).

Empä ole ainakaan kuullut, että muita laakereita olisi koneista kosahtanut :shock:
njhj
Viestit: 49
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 7:38 pm

Viesti Kirjoittaja njhj »

No siis tietysti samat laakerit eli (kiertokangen) mistä palstalla on koko ajan puhuttu. Kirjoitin kömpelösti :oops: .
mpa567
Viestit: 68
Liittynyt: To Marras 25, 2004 11:19 am
Paikkakunta: Narva

Viesti Kirjoittaja mpa567 »

njhj kirjoitti:Kaverini osti kuukausi sitten 80:sen ja tämän keskustelun innoittamana vei auton pajalle laakerien tarkistukseen. Auto tuotu Saksasta 1/2 v sitten ja ajettu 260 tkm.
Asentajan mukaan kampiakselin/kiertok laakerit olivat aivan valmiit. Vaihdettiin ja vältyttiin jälleen konerikolta.
No niin tulipa palattua tauon jälkeen Toyota kantaan ja ostettua HDJ 80, vm. -93. Edellinen samanlainen oli vuonna 1998 ja jo silloin luin netistä Aussisivuilta tästä kk-laakeriongelmasta. Kyselin silloin Suomen Toyotalta eivätkä olleet ikinä kuulleet ongelmasta eivätkä silloin tienneet, että laakeria olisi edes muutettu myöhemmin?!? En tehnyt itse asialle mitään ja kone pysyi kasassa minulla olo aikansa. Miten lie myöhemmin käynyt?

Tilasin Toyotalta ajan laakerin vaihtoon jo HDJ:tä kotiin ajellessa, joten HannuV varmaan pääsee taas vaihtamaan yhdet laakerit. Otahan vanhat talteen.

Oheisen linkin juttu vähän huolettaa:

http://www.exploroz.com/Forum/ArchiveVi ... 0%26PN%3D6

Onko tilanne näin, että perusongelma säilyy vaikka laakerit nyt vaihtaakin? Joku oli oheisessa foorumissa tyytynyt siihen, että ko. laakerit on vaihdettava 100 tkm välein jos haluaa ajaa varmasti.

Onko kukaan tutkituttanut vanhoja laakereita todellisen vauriomekanismin selvittämiseksi (jos se nyt silläkään selviäisi)?

Jollain sivuilla (olikohan Uudessa Seelannissa) arvuuttelivat, että kone olisi erityisen tarkka öljyn suhteen. Tarvitsisi juuri tietynlaisen öljyn sen sisältämän lisäainepaketin takia, tiedä tuosta sitten??

Selvää kuitenkin on, että homma ei ole ok ja jossain päin maailmaa Toyotakin on asian jollain muotoa tunnustanut. Sattuisko kellään olemaan vaikutusvaltaisia tuttuja Suomen Toyotalla asian puimiseksi? Tätä ongelmaahan voisi lähestyä rakentavasti vaikka SLCK:n nimissä? Tietty tarvittais joku innokas puuhamieskin :wink:
Avatar
hannuv
Viestit: 51
Liittynyt: Su Loka 15, 2006 7:53 am
Paikkakunta: paltamo

Viesti Kirjoittaja hannuv »

kerkesin senverran asiaa tuossa selvittelemään että jotain selviäis:
Lohkon hinta 4000€ ( 11400-17083 sis. kampiaks.+männät vm.90-92.08 ). Numeromuutoksia tullut vuosiensaatossa 4 (-17031,--32,--33,--38 ).
Valitettavasti emme saaneet enään selville kuinka paljon näitä oli "liikkunut" , mutta helsingistä löytyy varastosta, vaikka huomiseksi, niin kait niitä on myyty kun pitävät varastossa... taitaa sen sittenkin nippanappa sillä viidellätontulla korjata.
JONES
Viestit: 242
Liittynyt: To Marras 25, 2004 3:56 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja JONES »

SE OM MORO

Sen verran heitän kans juttua että jos lohko maksaa 4000 tonnia
niin 5000 tonnia ei riitä kokoremonttiin
sit se voi riittää jos ei tee muuta kuin vaihda tarvittavat laakerit

sillä on pikkuisen kokemusta kun
oman auton moottori lepää vieläkin autotallin lattialla
mutta on sentään jo kasattu mutta ei vielä autossa kiinni
mutta ehkä tälläviikolla voi olla

että kyllä keväällä vielä nähdään tampereella hdj ajossa
että ei anneta periksi meinaa tolle sohvalle
missä tääkin viikon alku on tullut maattua
mut mihinkäs tässä valmiissa maassa on kiire ei mihinkään

JONES Mansesta
#HZJ73#
Viestit: 62
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:23 am
Paikkakunta: Karjala

MITENKÄS HZJ:n kk-laakerit?

Viesti Kirjoittaja #HZJ73# »

Kuinkas nuo HZJ:n(turboton 4.2) kk-laakerit kannattaako tarkistaa? Aikaisemmassa viestissä joku mainitsikin, että kk-laakeri ongelma olisi pääasiassa noissa HDJ:ssä. Kannattaa varmaan tarkistaa?

HZJ73 vm-91 300tkm
mpa567
Viestit: 68
Liittynyt: To Marras 25, 2004 11:19 am
Paikkakunta: Narva

Viesti Kirjoittaja mpa567 »

[/quote] Tilasin Toyotalta ajan laakerin vaihtoon jo HDJ:tä kotiin ajellessa, joten HannuV varmaan pääsee taas vaihtamaan yhdet laakerit. Otahan vanhat talteen.
[/quote]

No niin perjantaina tuli kk-laakerit vaihdatettua ja 2. ja 5. sylinterin laakereista oli pintaa kuoriutunut irti! Taas siis yksi pelastettu moottori :D ja kilometrejä oli takana 351 tkm.
oskari4x4
Viestit: 49
Liittynyt: Pe Huhti 01, 2005 8:41 am
Paikkakunta: Helsinki

aiheelista....

Viesti Kirjoittaja oskari4x4 »

Perjantaina hain HDJ:n Erikasilta kk-laakerien vaihdosta. Kiitos hannuv aiheellisesta aiheesta kirjottamisesta, ja timop niistä kk-laakereista. Tuli taas todelliseen tarpeeseen.
Vehje on ajettu 402k kilsaa ja 1. painespuolelta oli tavaraa jo irti ja pieni naarmu kampiakselissa, 3. vähemmän tavaraa irti kuin ykkösestä. Muut aika ok mut selvästi rasitetut.
Tuntu et isompikin moottoriremontti olis odottanu heti seuraavan mutkan takana.
HDJ 80 -91
HJ60 -83
#HZJ73#
Viestit: 62
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:23 am
Paikkakunta: Karjala

PALJONKO MAKSOI VAIHTO?

Viesti Kirjoittaja #HZJ73# »

Kuinka paljon maksoi laakerit? Paljonko työn osuus?

#HZJ73#
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Olisko laakerit ollut jotain 70€ ja työ maksoi pari bissee :wink:
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
Avatar
maraani
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:36 am
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maraani »

hector kirjoitti:Olisko laakerit ollut jotain 70€ ja työ maksoi pari bissee :wink:
Eli varsin edullinen verrattunan tähän, ihan vakavalla mielellä pyydettyyn tarjoukseen:

Tarjouspyyntö: "- kiertokangen laakerien vaihto"

Vastaus: "Kiertokangen laakereiden vaihtotyö 462.-eur+osat 215 .-eur yhteensä 677.-eur (Hinta ei sisällä moottoriöljyä)."

:(

toteaa MaRan

(en tilannut työtä, vielä)
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

maraani kirjoitti:
hector kirjoitti:Olisko laakerit ollut jotain 70€ ja työ maksoi pari bissee :wink:
Eli varsin edullinen verrattunan tähän, ihan vakavalla mielellä pyydettyyn tarjoukseen:

Tarjouspyyntö: "- kiertokangen laakerien vaihto"

Vastaus: "Kiertokangen laakereiden vaihtotyö 462.-eur+osat 215 .-eur yhteensä 677.-eur (Hinta ei sisällä moottoriöljyä)."

:(

toteaa MaRan

(en tilannut työtä, vielä)
Älä hitossa tilaa tuolla hinnalla. Jos mulla olis hyvä paikka missä tehdä muille ja vähän paremmin aikaa, niin ruokapalkalla eli talkoilla tuon tekisin. Mutta toisaalta riskit kasvaa joka kilometrillä että tulee tosi kalliiksi :? .
Vaikka nyt työn hinta oliskin tuo kertomasi niin osta timop:lta laakerit.

Itsellä hodarissa keskuslukko/sähkölasi/kattoluukun sulake ei kestä, eli jossain on oikkari. Ja mahdollisuuksia on "miljoona". Saas nähdä kuinka kauan kestää löytää. Ja tietysti läjää ja hojiita tarttis ropata 8) .
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
Vastaa Viestiin