Sivu 1/2

LJ70 Turbo

Lähetetty: La Maalis 05, 2005 1:25 pm
Kirjoittaja mrpopeye
...Turbon ja imusarjan putkeen on laitettu ns. dump-valve... (ei se ole kyllä oikeesti se, siinä on säätöruuvi ja lukitusmutteri M10) ahtopaine noin 0,3bar ja ....-valve alkaa suhiseen noin 3000rpm kohdilla, edelline omistaja käyttänyt auton hukkaportti rempassa... onkohan orkkis hukkaportti korvattu nyt sillä Kokemuksia?

meen illalla testaan pajalle mitä tapahtuu kun säätää...nouseeko paineet vai...aika näyttää...

Lähetetty: Su Maalis 06, 2005 1:56 pm
Kirjoittaja Vieras
dump-valvesta en tiiä mittään,mutta offivarusteessa myyvät hyviä ironmanin vietereitä.

Lähetetty: Su Maalis 06, 2005 3:56 pm
Kirjoittaja mrpopeye
:D jees taidan jättää jouset vaihtamatta ja korottaa koppaa...ja uusia "isommat" renkaat...tänks

Lähetetty: Su Maalis 06, 2005 6:59 pm
Kirjoittaja Pauli
Vähän toi dumppi arveluttaa ja jos ahdot on vain 0,3, niin ei kuulosta järkevältä. Vakio lj:n ahdot on n.0,7 paikkeilla ja aika monella tiedän niiden nousevan yli 1,2:n, jopa 1,5 käytetään hetkellisesti.

Mutta se rengaspolitiikka kiinnostaa mua enemmän, eli kuinkas isoja palleroita oot ajatellu laittaa, jos koriakin pitää nostaa. Lj:n pyöräkoteloihin mahtuu 33" jo vakiona ja ihan pikkuvaivalla 35".
En ensimmäisenä suosittelis korin nostoa, vaan mieluummin lähtisin sieltä alustan puolelta tekemään niitä korotusjuttuja.

Lähetetty: Su Maalis 06, 2005 9:29 pm
Kirjoittaja Vieras
ei oo tarkoitus laittaa "kivitalon" kokoisia renkaita, taitaa loppu moottorista tehot, jos >33" laittaa, se on ihan vakio pyörillä ja oon tossa kysellyt 31X10,5X15 hintoja... se venttiili mua enemmän ihmetyttää ja samoin paineet...onkohan se mittarikaan kytketty oikeeseen paikkaan? kun näkyy olevan hukkaportin letkussa. Mites saa paineita ylemmäs ja lisää syöttöä pumpulta?

Lähetetty: Su Maalis 06, 2005 9:31 pm
Kirjoittaja mrpopeye
unohdin kirjautua, edellinen oli mun

Lähetetty: Ma Maalis 07, 2005 10:20 pm
Kirjoittaja mrpopeye
:roll: ...heivasin sen dumpin mäkeen ja juotin liitoksen tukkoon, testasin uudella painemittarilla (-1-3bar) ja eihän se raukka puhalla kun vaivaiset 0,4bar kun oikeen syöksyttää mäkeen jalka konehuoneessa... voisiko paineet karata jos hukkaportin "kellon"-kalvo on paskana?? Laitoin ensin 8M prikat sen kiinnikkeen alle, eikä paineet noussut yhtään...sitten purin koko painekellon pois paikaltaan ja mun mielestä se falskaa niin v*****i, että vika lienee siinä...pitää testata...olisko kellään jäänyt hyllyyn sopivaa???

¤raha-asiat on kunnossa ja maastoautoilu on mukavaa¤

Lähetetty: Ma Maalis 07, 2005 10:32 pm
Kirjoittaja hj
kannattaa katsoa että turbo on muuten kunnossa.

Lähetetty: Ma Maalis 07, 2005 11:02 pm
Kirjoittaja arska
jos sen painekellon akseli liikkuu edestakas ilman voimankäyttöö, ni sillo se kello on risa, kokeile sen toimivuus paineilmalla, ja jos käytät konetta ilman painekelloa ni sul on hukkaportti auki koko ajan ja ei nosta paineita, lukita se hukkaportin läppä jollain rautalanka virityksellä kii, ja kokeile sit nostaako paineita, jos ei sittekää nosta ni sit voit ruveta soittelee turpokauppiaille..

Lähetetty: Ma Maalis 07, 2005 11:22 pm
Kirjoittaja mrpopeye
jees, se on huomisen illan projekteja, kun se on mulla ainoa kulkupeli niin pitää saada aina yöllä sillä kyyti kotipuoleen... ei voi ihan atomeiks vetää...

¤mulla mitää rahaa oo... ihan pa¤

Lähetetty: Ti Maalis 08, 2005 11:35 am
Kirjoittaja jpesala
mun ljiissä ahtopaineen punanen merkkivalo syttyy jo ennen 0.7 kg painetta. norm. paine on 0.5-0.6 kg. jos ajetaan o.7-1.5 kg paineilla , niin mistä ne koneet saavat tarvittavan polttoaineen lisä syötön. munkin autossa magneettiventtiilillä saa hukkaportin kokonaan pois käytöstä ja paineet sen kun vain kasvaa. tosin pakoäänet hiljenee tyystin se kun eisaa silloin kuin pelkkää ilmaa
en ole uskaltanut kovin pitkään ajaa tollasilla paineilla.
katsastuksen pakokaasutestistä tuli tosi puhtaat arvot . kunse polttaa vain ilmaa. heh.
tällaisia kokeiluja tehnyt jp.

Lähetetty: Ti Maalis 08, 2005 9:26 pm
Kirjoittaja Pauli
jpesala kirjoitti: jos ajetaan o.7-1.5 kg paineilla , niin mistä ne koneet saavat tarvittavan polttoaineen lisä syötön.

en ole uskaltanut kovin pitkään ajaa tollasilla paineilla.
Taitaa olla useimmissa lisätty syöttöä, niillä savuilla ei vaan tarvi mennä katsastukseen.

Ei niillä yli kilon ahdoilla kovin pitkiä vetoja kannata tehdäkään.

Lähetetty: Ti Maalis 08, 2005 11:13 pm
Kirjoittaja mrpopeye
:D no niin, loppu hyvin kaikki hyvin...paineet on tallella, koska painemittari on liitetty hukkaportin "kellon"-letkuun T-haaralla ja "kellon" -> kalvo oli puhki niin se sekoitti painemittarin. Uusin kalvon ja lisäsin pumpulta syöttöä...hieman... kiitos kaikille jotka näkivät vaivaa asiani eteen... Ja jos joku tarvii hydrauliikka/ pneumatiikka tarvikkeita niin kysykää, työni puolesta on aika hyviä etuuksia alan liikkeisiin Tampereella.

Lähetetty: Ke Maalis 09, 2005 12:24 am
Kirjoittaja hj
minkä hintaiseksi jää paineilma 5/2 sähköpäällä 24v tartteis semmosia 2kpl. tulis hojarin lukkoihin.

Lähetetty: Ke Maalis 09, 2005 9:08 am
Kirjoittaja Vieras
mulla on syöttöruuvi käännetty pohjaan eikä se saa läheskään tarpeeksi polttoainetta noille paineille ,että niistä olisi mitään käytännön hyötyä. tietty syöttöruuvin rajotin holkkia voisi alkaa lyhentään niin saisi käännettyä vielä lisää ainetta koneelle. savutus on aika miehekästä jo näilläkin säädöillä.
t.jp