Noniin, kun katsastussetäkin jo moitti ihan jälkitarkastusmerkinnän verran tuota ohjaustehostimen toimimattomuutta, niin piti ruveta selvittämään asiaa.
Jo kesällä on pulattu kahden eri pumpun kanssa, ja toisella saa aikaan hyvän tehostuksen melkoisen jurinan kera (kuin pumppu kavitoisi), toisella hieman tehostusta äänettömästi.
Vika on kuitenkin sellainen, että juuri kuten nyt kävi katsastuksessa, tehostusta ei ollut ollenkaan inssin koeajon aikana. Välillä se jonkin verran tehostelee, välillä siis ei, ja nyt käytössä on tuo hiljainen pumppu. Äänekkään pumpun kanssa huomasi selkeästi, että yleensä rattia sai kääntää jonkin matkaa (välillä ehkä jopa n. 30...45 astetta) ennenkuin tehostin "lähti mukaan". Ja vasemmalle kääntäessä tehostin pelasi paremmin kuin oikealle. Näistä syistä epäilen vian olevan ennemminkin simpukassa.
Manuaalin mukaan siellä simpukassa on venttiiliosassa kaiken maailman teflonrenkaita o-renkaiden lisäksi. Voiko vika johtua noista? Onko kenelläkään kokemuksia moisista, ja niiden vaihtamisesta kotikonstein (sekä tietysti hinnasta)?
HJ:n ohjaustehostinongelma
Valvoja: Käyttäjä
HJ:n ohjaustehostinongelma
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
moi,
löytyikö tähän vikaa?
itelläni bjssä hj:n tehostin ja maantiematkan jälkeen alkoi yksi päivä vähän samalla tavalla oireilemaan.
keskellä on n. 30 asteinen tehostettu kohta, yli kun kääntää on niinkuin ei olisi tehostinta ja vähä matkaa taas on tehostettu.
öljyt oli vähissä mittatikku juuri kastui, ja lisäsin ja päälle ilmausliikkeitä, rattia eestaas vasemmalta oikealla ja takas n kertaa.
vai onko kenties HJssa joku ilmausruuvi?
löytyikö tähän vikaa?
itelläni bjssä hj:n tehostin ja maantiematkan jälkeen alkoi yksi päivä vähän samalla tavalla oireilemaan.
keskellä on n. 30 asteinen tehostettu kohta, yli kun kääntää on niinkuin ei olisi tehostinta ja vähä matkaa taas on tehostettu.
öljyt oli vähissä mittatikku juuri kastui, ja lisäsin ja päälle ilmausliikkeitä, rattia eestaas vasemmalta oikealla ja takas n kertaa.
vai onko kenties HJssa joku ilmausruuvi?
Vikaa ei löytynyt, koska vaihdoin koko setin kaikkine nippeleineen varaosa-autosta. Jälkikäteen mietittiin (osat on tallessa, mutta ei oo testattu) että voi olla säiliön ja pumpun välisestä letkusta sisäpinta irti, ja vetää luttuun jollon pumppu ei saa mehua.
EDIT: ei oo ilmaruuveja, kuplii säiliöön.
EDIT: ei oo ilmaruuveja, kuplii säiliöön.
SLCK # 183