Kuva Kuva

Bensa kone HDJ80 cruiseriin?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

JR-tuning
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 7:48 pm
Paikkakunta: Toijala
Viesti:

Bensa kone HDJ80 cruiseriin?

Viesti Kirjoittaja JR-tuning »

Kellään oikeaa tietoa HDJ80 ja FZJ80 autojen alusta ja jarru osien eroista?
Tarkoituksena tehdä (joskus tulevaisuudessa) moottorivaurioisesta diesel menijästä tilava perheauto toyotan (lexus GS400) 1UZ-FE 4,0 V8 moottorilla, näitä koneita on 6 versiota tehoiltaan 242-300hv.
Orkkis bensa cruiserissa (1FZ-FE) koneessa on siis 212hv ja se on 4,5litrainen.
Eli siis sääntöjen mukaan saisi laittaa 5,5 litraisen koneen ja tehoraja 254hv.
Mutta dieselissa kun tehoa on "vain" 167hv tehorajaksi jää 200hv, eli dieseli ei kelpaa vertailumoottoriksi...
Nyt tarttis vaan saada kats.sedälle mustaa valkoisella että bensa ja diesel on alustaltaan ja jarruiltaan samoja ja vertailukelpoisia.
Vaihteiston sopivuuttakin tarvisi miettiä, mielellään tietysti tämän kokoinen auto isolla moottorilla katuliikenteeseen automaatilla.
Sähköhommat mittaristoineen onkin oma lukunsa samoin kuin ilmastionnit ym.
Olisi kiva saada kommentteja jos olen unohtanut jotain ja muutenkin :D
Syitä kyseiseen hullun keksintöön on turha kysellä, sen kertoo AKE ja Suomen auto ja käyttövoimaverotus :x
One of those Fintoys
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Eihän noin fiksuun ideaan tarvi syitä kysellä, sehän on hieno homma että moottorivaurioinen cruiseri kunnostetaan, V8 on aina kiva, ja tojon koneet kait aika hyviä?

Niin ja nykyhinnoillahan bensa on jees, jos ei joka päivä tuu kauheesti kilometrejä. Se ei sentään aiheuta polttoainekuluja seistessään pihassa.

Kysyppä ensin tojo-infosta (numero tojon nettisivuilla) saako niiltä lapun jossa sanotaan että ne kaikki on samaa j8 mallisarjaa. Ne varmaan kertoo myös jarru- yms. eroista.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Tietääkseni J8 sarjaa on tehty ihan alunperin kasilla, ainakin niitä on saksassa myynnissä. Mobilesta kannattaa vilkasta.

Timop
TP
anttir
Viestit: 106
Liittynyt: La Loka 30, 2004 8:37 pm
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anttir »

Ei ole J8:sia tehty V8:silla. V-8 tuli vasta 100-sarjan cruisereihin. Mitä tarkoitat timop Saksassa myynnissä olevilla kasikoneisilla 80-sarjalaisilla? 4.5 litrainen bensa on 1FZ-FE, suora kutonen. Lisäksi ollut vanhemmissa FJ-80:sissä 3F ja 3F-E, molemmat kutoskoneita. 4,7-litraiset on 100-sarjaa.
Antti R.
SLCK #2
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Muistelin vaan nähneeni mobile.de palstalla kasikoneisen 80 sarjalaisen, mutta voi olla että olen sekoittanut 100 sarjaan tai sitten se on voinut olla jonkun jälkiasennus. Kun siinä taisi olla joku selitys orginaalimoottorista, mutta voihan se tarkoittaa orginaali Toyotan kasia joka on ympätty 80 sarjalaiseen. Ei oikein saksankieli ole hanskassa nimittäin.

Eli ei ole tehtaalla tehty?

Timop
TP
Vastaa Viestiin