Tarkoituksena tehdä (joskus tulevaisuudessa) moottorivaurioisesta diesel menijästä tilava perheauto toyotan (lexus GS400) 1UZ-FE 4,0 V8 moottorilla, näitä koneita on 6 versiota tehoiltaan 242-300hv.
Orkkis bensa cruiserissa (1FZ-FE) koneessa on siis 212hv ja se on 4,5litrainen.
Eli siis sääntöjen mukaan saisi laittaa 5,5 litraisen koneen ja tehoraja 254hv.
Mutta dieselissa kun tehoa on "vain" 167hv tehorajaksi jää 200hv, eli dieseli ei kelpaa vertailumoottoriksi...
Nyt tarttis vaan saada kats.sedälle mustaa valkoisella että bensa ja diesel on alustaltaan ja jarruiltaan samoja ja vertailukelpoisia.
Vaihteiston sopivuuttakin tarvisi miettiä, mielellään tietysti tämän kokoinen auto isolla moottorilla katuliikenteeseen automaatilla.
Sähköhommat mittaristoineen onkin oma lukunsa samoin kuin ilmastionnit ym.
Olisi kiva saada kommentteja jos olen unohtanut jotain ja muutenkin

Syitä kyseiseen hullun keksintöön on turha kysellä, sen kertoo AKE ja Suomen auto ja käyttövoimaverotus
