Kuva Kuva

neliveto hyppii pois päältä

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Vieras

neliveto hyppii pois päältä

Viesti Kirjoittaja Vieras »

jos joku osais kertoa tähän syyn.. auto on hj60 ja neliveto laitetaan päälle mekaanisesti,nappi on poistettu käytöstä hidas puoli hyppää pois heti kun tulee rasistusta :( nopea puoli taas vaati isomman ylämäen ja ravistuksen hypähtäekseen pois. minulle on sanottu että siirtäjä on kulunut???? :roll: onkohan tuossa mitään perää??? mitään sivu ääniä auto ei pidä,olipa mikä puoli päällä tahansa.. ohjaako se nappi nelivetoa sähköllä/alipaineella vai miten??? ja tietääkö joku syyn että miksi niitä muutetaan mekaanisiksi ja poistetan nappi käytöstä.??? :?
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Nappinelivetoa muutetaan varmaan keppikäyttöiseksi lähinnä hintasyistä, toimimattoman nappinelivedon osien saanti voi käydä kalliiksi. Sähkönappi ohjaa alipainekelloa, joka alipaineella liikuttelee siirtäjähaarukkaa. Tuo haarukka taitaa olla se kuluvin osa, niin olen kuulopuheista ymmärtänyt. Ja siitä tuo poishyppääminen varmasti johtuu.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Siis, onko nappi korvattu kepillä, ja alipainekello mekaanisella vivustolla?

Saattaa olla että vika on oletettua pienempi jos se on keppitoiminen, itsellä oli vastaava ongelma käsittääkseni samassa laatikossa (vaikka onkin BJ-42:ssa) ja se johtui lähinnä siitä että jakolaatikon päällä olevan pitkän-vapaan-lyhyen puolen valitsijahaarukan akseliin tuleva varsi oli löystynyt kiinnityksestään. Tämä antaa kepille taas ylimääräistä liikkeen vapautta, jolloin myös neliveto saattaa päästä pois päältä. Sitä vartta saa kiristettyä ihan helposti auton altakin, vaikka se kuluu väljäksi, pultissa pitäisi olla varoja ruuvailla löysät pois. Onnistuu muistaakseni 12 ja 14 mm avaimilla.

Tosin voi ongelma olla siellä nelivedon kytkentäholkissakin. Kannattaa vain kokeilla tuota ensin.

Nykyään jakolaatikon kepin liikerata on muutettu sellaiseksi, että myös hitaan takavedon saa päälle, eikä hitaalta nelivedolta saa kytkettyä hidasta takavetoa käymättä pitkällä puolella. Ei vahingossa hyppää etuveto pois maastossa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

sähkö/alipaine kellot on poistettu.. neliveto laitetaan päälle jako kepistä kun vedetään taakse päin vanhaan (L4) asentoon tulee iso neliveto,siitä siirretään keppiä oikealle yksi pykälä tulee vapaa asento ja siitä vielä kerran oikealle päin tulee hidas neliveto...!! :roll: hidasta takavetoa asentoa tässä ei ole.... enkä ole vielä päässyt tutkimaan vivustoja kunnolla.järeän pohjapanssarin takia...ostin auton hetki takaperin enkä ole sen paremmin nelivetoon ennen tutustunut.... nyt on aika opetella... :? KIITOS teille näistä tiedoista erittäin paljon.. :D
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Tuo kepin liikerata on se "vakio" keppinelivedossa, tuo hidas takaveto on viritys.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa Viestiin