B öljyjuoppo
Valvoja: Käyttäjä
B öljyjuoppo
Kaverin BJ40:n B-kone on hanakka viemään öljyä. Muuten käy ja kukkuu, lähtee pakkasestakin mukisematta käymään, mutta tikun välillä ei pääse montaa sataa.
Onks näissä joku yleinen juttu mikä on syypää miksi öljy maistuu? Öljyrenkaatko jumissa? Kaveri jutteli että huohottaakin hänen mukaansa reilusti, mutta ei väljä kone ehkä kovin hyvin pakkasesta kertalaakista tulille lähde?!
Onks näissä joku yleinen juttu mikä on syypää miksi öljy maistuu? Öljyrenkaatko jumissa? Kaveri jutteli että huohottaakin hänen mukaansa reilusti, mutta ei väljä kone ehkä kovin hyvin pakkasesta kertalaakista tulille lähde?!
Mun BJ:hin ei tarvii öljynvaihdon välillä (n.5000 km) lisätä kun kerran öljyä. Kilometreistä en tiedä, mutta useampi satatuhatta kuitenkin on ajettu
Kerran olin ostamassa yhtä henkilöautoa; kylmänä se lähti käymään ihan nätisti, mutta kuumana startti pyöritti kyllä hyvin, eikä lähtenyt käymään muuta kun hinaamalla
Jäipähän mokoma myyjälle.

Kerran olin ostamassa yhtä henkilöautoa; kylmänä se lähti käymään ihan nätisti, mutta kuumana startti pyöritti kyllä hyvin, eikä lähtenyt käymään muuta kun hinaamalla

- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
Öljyn syönti
Ainakin kun om bj huohotti ja söi öljyä oli syynä männänrenkaita poikki.Lähti kuitenkin hyvin käyntiin.Kyllähän ehjänkin B: pitää viedä öljyä kun on yksi osainen öljyrenga vaan ei kuitenkaan juoda.
T:Jarkko Pasanen #14
T:Jarkko Pasanen #14
Oma hj vei Nesteen 10w30 diesel-öljyä 3000km aikana peräti 8 litraa! Eli 20L kannu meni tuolle välille kokonaan.
Tilalle laitoin Teho-Oil 15W40 diesel (Teboilin tekemää), jota kuluu ½litraa tuhannelle kilometrille.
Mielestäni aika suuri ero... Nesteen tavara oli kuumana hirveätä lirua, tuli ulos kaikista raoista.
Molemmat mineraaliöljyjä. Ensi talveksi kokeilen synteettisiä.
Tilalle laitoin Teho-Oil 15W40 diesel (Teboilin tekemää), jota kuluu ½litraa tuhannelle kilometrille.
Mielestäni aika suuri ero... Nesteen tavara oli kuumana hirveätä lirua, tuli ulos kaikista raoista.
Molemmat mineraaliöljyjä. Ensi talveksi kokeilen synteettisiä.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Joo, kaveri tietysti halvinta 10W-30:stä valutteli koneeseen. Sanonpa vielä että kokeilee vaikka tollasilla.osilpi kirjoitti:Oma hj vei Nesteen 10w30 diesel-öljyä 3000km aikana peräti 8 litraa! Eli 20L kannu meni tuolle välille kokonaan.
Tilalle laitoin Teho-Oil 15W40 diesel (Teboilin tekemää), jota kuluu ½litraa tuhannelle kilometrille.
Mielestäni aika suuri ero... Nesteen tavara oli kuumana hirveätä lirua, tuli ulos kaikista raoista.
Molemmat mineraaliöljyjä. Ensi talveksi kokeilen synteettisiä.