Sivu 1/2
2-LT turboa asentamassa
Lähetetty: Su Heinä 09, 2006 5:13 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Moro
Tutulla on satoja turboja varastossa ja pitäisi saada tietää minkä turboyksikön sieltä viittisi liimata tohon 2-LT koneen voimanlähteeksi?
Siellä oli esimerkiksi mielenkiintoinen Volvo 70 TD:n turbo. Kävisiköhän se? Pakopuolen hyrrä oli vain n. kolme kertaa suurempi ja hukkaporttia ei näkyny...?
Lähetetty: Ma Heinä 10, 2006 12:07 am
Kirjoittaja Repro
Schwitcher S2BG (60/54) tai Hollset HX-40, jos tehoja haluaa
Lähetetty: Ma Heinä 10, 2006 12:10 am
Kirjoittaja SuurSyömäri
kiittää ja kumartaa. Pitää tiedustella saatavuutta noille vermeille. onko detaljeista faktaa netissä?
Onko testattu ja hyväksi havaittu?
Lähetetty: Ma Heinä 10, 2006 1:01 pm
Kirjoittaja Repro
Ei oo tässä autossa testattu, mutta tuolla
www.holysmoke.fi foorumilla kehuivat olevan varsin passeli ahdin tuohon pataan.
Oli miulla S2B tuossa Patrollin koneessa ja siinä tuntui hyvin rokkaavaan vakio pumpulla.
Edit:Aattelinpa etsiä jostain tommoisen S2BG:n kunhan saa muuten auton kutakuinkin maastokelpoiseksi.
Re: 2-LT turbon vaihto kysymys
Lähetetty: Ti Heinä 11, 2006 1:55 pm
Kirjoittaja Rojota
SuurSyömäri kirjoitti:
Tutulla on satoja turboja varastossa
saisko tutun yhteystietoja?
Re: 2-LT turbon vaihto kysymys
Lähetetty: Ti Heinä 11, 2006 2:02 pm
Kirjoittaja Repro
Rojota kirjoitti:SuurSyömäri kirjoitti:
Tutulla on satoja turboja varastossa
saisko tutun yhteystietoja?
Tai jos siellä on ylimääräisiä ja ilmaisia niin saa lähettää tänne.

Lähetetty: Ke Heinä 12, 2006 10:09 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Juu. JF:llä on lista turpottimista? Ei taia olla ilmasia, ja asiantuntija lähti liikkeestä kiitään pari vuotta sitten niin siellä on lojunut turpot verhojen takana pölyttymässä.
Eli suomexi tarkoittaa sitä että täytyy tietää tarkkaan mitä haluaa ja listalta pongata löytyykö. ja sitten pitäisi vielä jonkun sankarin kaivaa muutama tunti turpokasaa löytääkseen sen halutun...
Eli aika toivotonta...
Liike on Moposport vantaalla
Lähetetty: To Heinä 13, 2006 9:02 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Nonii
Turbo irroitettu avattu ja analysoitu.
- Hukkaportin kellon kalvo rikki.
- imupuolen siivistä lähtenyt paloja ja loput vääntyneitä.
- Imupuoli öljyinen.
- pakopuolella halkeamia hukkaportin aukon ympärillä. halkeamat painepuolelle asti.
- Hukkaportin vivun tappi, jossa se työntötanko kiinni, lähes poikki.
Ainoilta ehjiltä kapistuksilta tuntuu ne pultit millä koko roska kiinni. Ei ihme ettei oiken ahda...
Lähetetty: Pe Heinä 14, 2006 1:38 pm
Kirjoittaja Repro
No onhan siellä sitten vielä keskiosa ehjä, eli EI PALJON MITÄÄN rempattavaa!
Ei muuta ku uutta mutkaa tilalle.
Lähetetty: Ma Heinä 17, 2006 10:36 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Nonii
Asentamisen helpottamiseksi ostinma käytetyn turpon LJ70 sestä.
... saatiin sitten uusvanha turpo jossa sama vika pakopuolen hyrrän luona eli hukkaportilla halkeamat painepuolelle asti
...
..
.
Joka tapauksessa Intercoolerin asennus hiluxin keulaan alkoi

. Tavaraa piti heivata edestä ihan kohtuullisesti kun ei pienintä cuuleria siihen ajateltu laittaa. Pitänee ottaa jossain välissä pari kuvaa.
turbojen korjaussarjat
Lähetetty: Ti Heinä 18, 2006 12:16 pm
Kirjoittaja jpesala
moi. keväällä korjasin/ huolsin oman ljiin turbon. laitoin turbon osiksi ja laakeroin ym. koko paketin se oli helppo homma eikä tarvita mitään "turbohuoltoliikkeitä" rahastamassa välistä. oma turboremontti maksoi 180€
kaikkien turbojen varaosat suoraan maahantuojalta
matti pinnioja 0400421194
suosittelee jp.
Lähetetty: To Heinä 20, 2006 12:04 am
Kirjoittaja SuurSyömäri
Noni
Nyt on asennettu Cuuleri ja vaihdettu vanha nestejäähdytteinen LJ70 turpo Ikivanhaan Cressidan 2 LT koneeseen.
Pakettihan tosiaan lepää LN65 hiluxin keulilla. Renkaina 31/10,5/15 Dueller AT. Tänään highwaylle föönattiin kivutta laittomat 130 kmh tauluun.
Ahtopainemittari ja urporuuvi tilattu ja asennus ehkä perjantaina... syöttöruuvia kääntämään ettitään joku spekiaali täältä lähettyviltä.
Niijoo coolerin koko on n. puolet hilun syyläristä.
Lähetetty: To Heinä 20, 2006 12:17 pm
Kirjoittaja pete
Kuvia...

Lähetetty: Ti Heinä 25, 2006 2:24 pm
Kirjoittaja timop
Noissa Toyotan turboissa tuppaa yleensä olemaan siinä hukkaportin reiän ympärillä halkeamia, mutta ei niillä ole niinkauan merkitystä kun ei ala palasia putoilemaan. Jos sieltä joku promille pakokaasujen virtauksesta karkaa turbiinin ohi, niin ei sitä taida ainakaan takapuolituntumalla huomata tehoissa.
Minulla oli jo kymmenen vuotta/200tkm sitten 61:ssä se halkeama ja hyvin puhaltaa vieläkin. Eli ei kannata ensimmäiseksi huolestua siitä, jos puhallin muuten pelaa.
Timop
Lähetetty: Ti Heinä 25, 2006 11:11 pm
Kirjoittaja Repro
Käykö muuten CT-20:n pakopesä CT-26:seen?
Eli suomeks käykö LJ:n pakopesä HJ/Supran ahtimeen?